Er der nogen der kan fortælle hvad FSD kan på nuværende tidspunkt som AP ikke kan?
Overhaler den selv på motorvejen uden du skal blinke ud?
Kan den selv eks dreje af ved en afkørsel?(AP kan selv køre på motorvejen, når først du er på rampen)
Kan den selv hvis du kommer sydgående til hvor motorvejen deler sig mod odense eller tyskland, finde ud af hvilken vej den skal?
Skal du stadig indikere at du er vågen sådan ca hvert 20 sekund?
Kan den læse færdselstavler? således den kan sætte farten efter eks en tavle ved vejarbejde?
Navigate on Autopilot, hvad kan det som AP ikke kan?
Så det den kan pt ud over AP basic er:
Selv skifte vognbane, når du blinker
Selv vælge afkørsel samt vælge retning ved motorvejsudfletninger efter navigation, når du holder hånden på rattet og overtager når afkørslen er foretaget
Selv parkere, når du triller forbi en ledig plads.
Nu er 2.5 bagud og i fremtiden bliver 3 sikkert overhalet så jeg tvivler på at et HW 3 tilkøb nødvendigvis garanterer FSD. Personligt kan jeg ikke se at det giver mening at foretage det tilkøb. Har bilerne med FSD ikke også en garanteret opdatering til HW3?
Ah ja, havde helt glemt at der naturligvis også fandtes EAP (tænkte AP da jeg læste din besked). Kan godt forstå hvis du ikke finder den situation optimal. Jeg gætter på at det kommer i forlængelse af at du ville have fået en FSD opdatering (til EAP pris) hvis du havde købt din bil et par måneder senere?
Nu er 2.5 bagud og i fremtiden bliver 3 sikkert overhalet så jeg tvivler på at et HW 3 tilkøb nødvendigvis garanterer FSD. Personligt kan jeg ikke se at det giver mening at foretage det tilkøb. Har bilerne med FSD ikke også en garanteret opdatering til HW3?
Jo, har man FSD, kan man få opgraderet til senste hardware uden beregning. Jeg taler ikke om FSD. Jeg er EAP-kunde og havde egentlig regnet med, at modtage alle opdateringer til EAP i noget længere tid end 8 måneder, men nuvel. Den enste mulighed jeg har for at følge med, er at købe FSD til 50k og få opgraderet til HW3.0. Jeg kunne bare godt tænke mig at jeg som EAP-kunde kunne opdatere hardwaren til 3.0 og så bare få den funktioner der tilkommer andre EAP-kunder der har købt deres bil efter mig, uden at skulle lægge de 50k for FSD. Måske Tesla tilbyder det en dag.
Er faktisk ret sikker på, at EAP muligheden forsvandt før HW3 blev introduceret. Så der er ikke andre Eap kunder, som kan mere end dig. Hvis det er nogen trøst :)
Jeg mener også, at EAP inkluderer automatisk vognbaneskift (man skal selv aktivere blinkeren), autopark og summon (men ikke smart summon).
Hvordan kan man se hvilken HW man har?
AFAIK: Du skal se en af Sentry Mode optagelserne igennem på din computer. I din filmafspiller skal du se oplysninger om filen/filmen. Et sted står der noget om Codec. Står der .264 har du HW2.5. Står der .265 har du HW3.
Bruger du Mac kan du i Finder bare vælge "Vis Info" ved at højreklikke, eller trykke Æble+I
Mener for nogle måneder siden at have læst at de droppede h265 da det gav huller/grå skærm i optagelserne. Om det stadig er sådan ved jeg ikke
Det ser ud til at man nu kan vide det ved at tjekke i den seneste opdatering. Hvis man af nyheder får "Driving Visualization Improvements - The driving visualization now displays traffic cones...", så har man HW3. Folk med HW2.5 får ikke denne del, uanset om man har købt FSD eller ej.
~~Tak for svar fra AgentP og jramskov’
Mine sentry mode filer er i codec 264 og sidste opdatering indeholder ikke
"Driving Visualization Improvements - The driving visualization now displays traffic cones..."
Jeg må derfor have HW 2.5 selv om jeg har købt ”Fuldt selvkørende funktion”.
Det tyder på at min HW skal opdateres for at få de sidste nye funktioner.
Er der nogen der ved om det sker uden beregning?
Det er meningen at FSD bilerne skal opdateres til HW3 men det er uvist hvornår det kommer til at ske.
Min M3 er med HW3 og jeg så kegler på skærmen på en tilkørsel til motorvejen i dag. Det var ikke kegler der stod på vejen, men en midlertidig afspærring ifm. vejarbejde. Så jeg kan bekræfte at det virker.
Gad vide hvad en opgradering til HW3 koster uden FSD.
Tænker hvis man kan lave opgraderingen for at få FSD, så burde man også kunne nøjes med opgraderingen uden FSD. Det er vel reelt kun et printkort der bliver skiftet, evt med en hurtigere processor.
1000 kr i arbejdsløn og en processor?