Loading...
dk

HW3 opgradering | Tesla Forum

Viggo
Viggo Nov 12 '19

~~Tak for svar fra AgentP og jramskov’
Mine sentry mode filer er i codec 264 og sidste opdatering indeholder ikke
"Driving Visualization Improvements - The driving visualization now displays traffic cones..."
Jeg må derfor have HW 2.5 selv om jeg har købt ”Fuldt selvkørende funktion”.
Det tyder på at min HW skal opdateres for at få de sidste nye funktioner.
Er der nogen der ved om det sker uden beregning?

 

voersaa
voersaa Nov 12 '19

Det er meningen at FSD bilerne skal opdateres til HW3 men det er uvist hvornår det kommer til at ske.

baldur
baldur Nov 13 '19
Hvis du har FSD så er opgradering af hardware gratis. Men Tesla bestemmer hvornår. Med hensyn til version så skal det være 2019.36.2.1 for at nævnte feature fremgår. Det er helt nyt.
bskaarup
bskaarup Nov 13 '19

Min M3 er med HW3 og jeg så kegler på skærmen på en tilkørsel til motorvejen i dag. Det var ikke kegler der stod på vejen, men en midlertidig afspærring ifm. vejarbejde. Så jeg kan bekræfte at det virker.

Ice2EV
Ice2EV Nov 13 '19

Gad vide hvad en opgradering til HW3 koster uden FSD.

Tænker hvis man kan lave opgraderingen for at få FSD, så burde man også kunne nøjes med opgraderingen uden FSD. Det er vel reelt kun et printkort der bliver skiftet, evt med en hurtigere processor.

1000 kr i arbejdsløn og en processor?

voersaa
voersaa Nov 13 '19

Tænker også at der ikke er en stor omkostning forbundet med det. Det er nok nærmere et spørgsmål om at der er en kæmpe backlog i forhold til de lovede HW2.5 til HW3 og at man kommer baggerst i køren.

Læste iøvrigt på et af de international for at der var nogle der mente at HW2.5 kører efter keglerne, det er kun den visuelle del der ikke dukker op på skærmen.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Nov 13 '19
jramskov
jramskov Nov 13 '19

Så vidt jeg har forstået er det hele computeren der bliver udskiftet. Hvor CPU'en de selv har designet specifikt til dette formål nok er den største forskel. 

Der skulle ikke være noget i vejen for at Tesla kunne sælge opgraderingen til HW3 til ejere af biler med AP og HW2.5, spørgsmålet er om de vil gøre det?

 

baldur
baldur Nov 13 '19
Er der ikke EU regler om at uafhængige værksteder skal kunne købe reservedele? Så burde værkstedet kunne købe HW3 computer som reservedel og lave ombytning for dig.
bskaarup
bskaarup Nov 13 '19

Elon sagde på et tidspunkt at mobile service sagtens kan lave ombytningen. Så det er ikke den store operation.

Han skrev i samme tweettråd:

The Tesla Full Self-Driving Computer now in production is at about 5% compute load for these tasks or 10% with full fail-over redundancy

What's the compute load on AP 2.5 cars?

~80%

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Nov 13 '19
Sider: « 1 2