Loading...
dk

Import fra Norge | Tesla Forum

JCBX
JCBX Nov 11

Er der nogen der har erfaret hvad det kan koste at slæbe en TMX til DK fra Norge

tænker på både afgift og told/moms 

Hvad kan en 2016 rende op i ? 

P85DK
P85DK Nov 11

Med dagens kurs kan du cirka regne med at prisen inkl. moms og told før afgift er nominelt den samme som den norske pris. Hertil kommer så afgiften som du kan finde eksempler på her: https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_windowLabel=kerne_vis_koeretoej_vurdering&kerne_vis_koeretoej_vurdering_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fdmr%2Ffront%2Fportlets%2Fregistreringsafgift%2FvisKoeretoejVurdering%2FupdateVurdering&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger

Der er fx en 90D som har kørt 35.000 km som har betalt 90.000 kr. i afgift.

DeaconWP
DeaconWP Nov 14

Prisen I Norge plus 10 % told.

Derpå 25 % moms.

Så ialt 37,5 % oven i. Derefter afgift.

AP123
AP123 Nov 15
Jeg har netop importeret en X’er fra Sverige gennem Quickimport, de er super præcise i afgiftberegningen som de garanterer og derudover gik hele processen forbløffende nemt, jeg stod selv for alt undtagen afgiftsberegningen.

Undervejs i min søgning af bilen fik jeg også beregninger på en Norsk bil, så prøv at kikke på deres hjemmeside.

PeterE
PeterE Nov 15
Citat fra AP123 Jeg har netop importeret en X’er fra Sverige gennem Quickimport, de er super præcise i afgiftberegningen som de garanterer og derudover gik hele processen forbløffende nemt, jeg stod selv for alt undtagen afgiftsberegningen.

Undervejs i min søgning af bilen fik jeg også beregninger på en Norsk bil, så prøv at kikke på deres hjemmeside.

Spændende, var der penge i det? Vil du dele købspris og hvorneget du betalte i afgift?
JCBX
JCBX Nov 16

Ja fortæl da lige lidt mere omkring den fra Norge ... tal på bordet tak 

udvalget er da større i Norge end Sverige omend told skal indregnes

Citat fra AP123 Jeg har netop importeret en X’er fra Sverige gennem Quickimport, de er super præcise i afgiftberegningen som de garanterer og derudover gik hele processen forbløffende nemt, jeg stod selv for alt undtagen afgiftsberegningen.

AP123
AP123 Dec 10
Sorry, så ikke jeres interesse - troede man fik notificering når der var aktivitet på en tråd man har skrevet i.
Nåh, men jeg opgav at importere fra Norge, fordi det med tolden virkede for bøvlet, jeg koncentrerede mig istedet om Sverige givet den meget svage SEK. Jeg kikkede og så her i DK, men udbudet var/er beskedent - jeg ville have 6 sæder og P90DL eller P100DL.
Jeg var indeover flere, men de blev ret hurtigt solgt så jeg missede 2 stk som jeg rigtig gerne ville have købt. Til slut fandt jeg en sept.16 P90DL Signuaure med 34k i Stockholm. Fik fast max afgift fra QuickImport på 133.145. Bilen fik jeg til SEK 915k (DKK 641K)
Så bookede jeg en enkelt billet til Stockholm og kørte en pragtfuld tur hjem til København. Næste dag fik jeg den indregistreret, efter en del bøvl fordi jeg manglede en eller anden data seddel synsmanden skulle bruge til at taste alle bilens data ind i skats system med. Mærkeligt da bilen jo er velkendt i skats systemer, men alle biler skal åbenbart tastes ind individuelt
DeaconWP
DeaconWP Dec 11

AP123: Hvilken farve fik du den i?

koden
koden Dec 12

dvs. 641.000 + afgift 133.145kr. for en X med 34.000 km.

signature er vel en der har det meste udstyr der findes?

P85DK
P85DK Dec 12
Citat fra AP123
Næste dag fik jeg den indregistreret, efter en del bøvl fordi jeg manglede en eller anden data seddel synsmanden skulle bruge til at taste alle bilens data ind i skats system med. Mærkeligt da bilen jo er velkendt i skats systemer, men alle biler skal åbenbart tastes ind individuelt

Klassisk import fejl, du manglede bilens CoC dokument. Købte du den privat eller? Den svenske sælger skal faktisk også melde bilen eksporteret, hvilket han skal bruge en kopi af dit registreringsbevis til.

AP123
AP123 Dec 12
Ja det var COC doc jeg ikke fik med af den svenske forhandler, selv om jeg spurgte efter det, han kendte ikke til det(!). Til gengæld var de hurtige til at afmelde bilen i det svenske register da de fik kopi af dk reg og jeg sendte de svenske plader retur som jeg havde lovet.

Bilen var rød, den fås vist kun i rød når det er en P90DL Signature, nu er den Wrappet sort. Tror den har alt det udstyr der var tilgængeligt i 2016, samt 6 sæder i hvid (kunst)læder.

Er super tilfreds med den, iøvrigt med 22” turbinefælgen(men endnu ingen vinterdæk)
P85DK
P85DK Dec 12

ha ha ha :-) ja, selvfølgelig har han aldrig hørt om et CoC dokument, det er jo ikke hans problem mere :-) De kender alle til CoC dokumentet ... Tillykke med den

AP123
AP123 Dec 12
;-)