Er der nogen der har erfaret hvad det kan koste at slæbe en TMX til DK fra Norge
tænker på både afgift og told/moms
Hvad kan en 2016 rende op i ?
Er der nogen der har erfaret hvad det kan koste at slæbe en TMX til DK fra Norge
tænker på både afgift og told/moms
Hvad kan en 2016 rende op i ?
Med dagens kurs kan du cirka regne med at prisen inkl. moms og told før afgift er nominelt den samme som den norske pris. Hertil kommer så afgiften som du kan finde eksempler på her: https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_windowLabel=kerne_vis_koeretoej_vurdering&kerne_vis_koeretoej_vurdering_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fdmr%2Ffront%2Fportlets%2Fregistreringsafgift%2FvisKoeretoejVurdering%2FupdateVurdering&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger
Der er fx en 90D som har kørt 35.000 km som har betalt 90.000 kr. i afgift.
Prisen I Norge plus 10 % told.
Derpå 25 % moms.
Så ialt 37,5 % oven i. Derefter afgift.
Jeg har netop importeret en X’er fra Sverige gennem Quickimport, de er super præcise i afgiftberegningen som de garanterer og derudover gik hele processen forbløffende nemt, jeg stod selv for alt undtagen afgiftsberegningen.Spændende, var der penge i det? Vil du dele købspris og hvorneget du betalte i afgift?
Undervejs i min søgning af bilen fik jeg også beregninger på en Norsk bil, så prøv at kikke på deres hjemmeside.
Ja fortæl da lige lidt mere omkring den fra Norge ... tal på bordet tak
udvalget er da større i Norge end Sverige omend told skal indregnes
Jeg har netop importeret en X’er fra Sverige gennem Quickimport, de er super præcise i afgiftberegningen som de garanterer og derudover gik hele processen forbløffende nemt, jeg stod selv for alt undtagen afgiftsberegningen.
Undervejs i min søgning af bilen fik jeg også beregninger på en Norsk bil, så prøv at kikke på deres hjemmeside.
dvs. 641.000 + afgift 133.145kr. for en X med 34.000 km.
signature er vel en der har det meste udstyr der findes?
Næste dag fik jeg den indregistreret, efter en del bøvl fordi jeg manglede en eller anden data seddel synsmanden skulle bruge til at taste alle bilens data ind i skats system med. Mærkeligt da bilen jo er velkendt i skats systemer, men alle biler skal åbenbart tastes ind individuelt
Klassisk import fejl, du manglede bilens CoC dokument. Købte du den privat eller? Den svenske sælger skal faktisk også melde bilen eksporteret, hvilket han skal bruge en kopi af dit registreringsbevis til.
ha ha ha :-) ja, selvfølgelig har han aldrig hørt om et CoC dokument, det er jo ikke hans problem mere :-) De kender alle til CoC dokumentet ... Tillykke med den