Loading...
dk

ET-mål på Fælge til Tesla 3 | Tesla Forum

TUX
TUX Nov 18 '19

Jeg har en Tesla 3 LR AWD så jeg nu vil købe nye 18" sommer aulfælge til, da jeg sætter vinterdæk på org. 18" AERO fælge.  Jeg kan ikke lige find ud om jeg skal have et ET-mål på 35 eller 40 ?

PS: Jeg har set på KW-SERIES S15 V3 18"  hos www.keratech.dk og hos andre nogle sige ET35 og andre siger ET40.

sorenla
sorenla Nov 18 '19

Du kan se standard mål på alle model 3 fælger her (ET = offset): https://tsportline.com/blogs/owners-guide/the-tesla-model-3-wheel-guide men om du vælger 40 eller 35 burde ikke betyde det store

Har selv lige fået monteret KW-Series S15 V3, dog i 19 tommer, med vinterdæk på min model 3 performance. Så anbefaling her fra.

Til andre der overvejer samme fælge kan jeg informere at navkapsel fra performance fælgene passer direkte over, hvilket ser ret godt ud.

voersaa
voersaa Nov 18 '19

Der bør, som sorenla skriver, overhovedet ikke være noget problem med ET på 35 eller 40. 40 er hvad Tesla sætter på bilerne så det er standard målet. ET 35 rykker hjulet 5mm ud (35 - 40 = -5 altså væk fra bilens midterlinje) og et negativ offset siges normalt at give bilen et mere aggressivt udseende.

Jeg har selv valgt et sæt fælge som ikke følger Teslas standard ET og de skal på til næste sommer. I mit tilfælde er det et positivt offset på 2mm hvilket man almindeligvis ikke gør men da forskellen er så lille tænker jeg at det ikke bliver synligt.

Dem som jeg skal have skiftet til når tiden kommer:

https://keratech.dk/rawproduct?RimsAndWheels-specificationId=1827918&RimsAndWheels-type=rim&RimsAndWheels-brand=ISPIRI&RimsAndWheels-design=FFR1&RimsAndWheels-diameter=19&RimsAndWheels-carType=alu&RimsAndWheels-carBrandId=5974&RimsAndWheels-carModelId=63815 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Nov 18 '19
TUX
TUX Nov 18 '19

Tak for jeres svar, jeg bestiller et sæt  KW-SERIES S15 V3 18" Grafit ET35 

bskaarup
bskaarup Nov 18 '19

ET35 giver 5 mm ekstra sandblæsning af skærmkanter. Jeg ville vælge ET40 hvis det var en mulighed.

TUX
TUX Nov 19 '19

ET35 betyder det ikke at hjulet er 5 mm længre inde i forhold til ET40 ?

Jeg trode at et højre ET tal betød at hjulet kom længre ud.

Ice2EV
Ice2EV Nov 19 '19

Billedresultat for et mål fælge"@TUX Det er lidt den omvendte stilling. Når der er et ET må på 40, så sidder fælgen 40 mm længere inde end hvis den eks var nul, bliver ET målet mindre, så flytter monteringsfladen længere ind, og derved sidder fælgen længere ude.......Det er lidt kuk kuk

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 19 '19