Loading...
dk

Måske er det hele slut før det rigtigt kom i gang | Tesla Forum

KimT
KimT Nov 29 '19

Tja, her man man jo se hvor lidt det betyder for model 3 fordi priserne er omkring 400.000. 18.000,- mere for en M3P betyder intet

Ice2EV
Ice2EV Nov 29 '19

Så må vi da håbe en model Y når frem inden 2021.

Danbra56
Danbra56 Nov 29 '19

Om 3 år stopper alt salg af elbiler det samme skete for model s efter 2015 der findes stort set ingen s’er efter 2015

Ice2EV
Ice2EV Nov 30 '19

Mon dog, tænker der dukker en flok billige modeller op. Samtidig med politikerne ender med at lave en forlængelse, som ender i en reel afgiftsændring over tid, når fossil vogne er udsluset.

Nu viser den fine liste ikke mere jordbundne modellers fortsatte prisudviking.

Fortsætter de med 400.000 som bundfradrag, så kan der sælges uendelig mange LEAF, e-NIro, Kona electric og ID3 typer. Skulle de endda sænke den til 300.000, så overlever markedet nok endda.

 

Immervæk sælges eller leases der jo alligevel en del Mercere, bimmere, Audi, Volvo'er alle i den dyre ende hver år.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 30 '19
PeterE
PeterE Nov 30 '19
Kald mig naiv, jeg tror at der kommer en klimaaftale inden jul :)
jth
jth Nov 30 '19
En ID3 stiger trods alt også en pæn slat i 2021.
Den nuværende regerings kernevælgere køber næppe EQC, e-tron eller X så tvivler på elektriske SUV’ere bliver reddet, men ID3, ID Vizzion, Tesla 3, m.fl. er trods alt almindelig størrelse bil.
jramskov
jramskov Nov 30 '19

De snakker også om at udsætte det og så komme med en mere langsigtet plan senere. Jeg gætter på den første del, dvs. den nuværende sats fortsætter i 1-2 år endnu. Hvad vi har brug for er en langtsigtet plan og det har de efterhånden snakket om i mange år og indtil videre er det blevet ved snakken...

nicom
nicom Nov 30 '19
Hvis man står og skal købe en bil der skal kunne trække en hestetrailer kan man vælge at købe en ny Dacia duster eller man kan vælge at købe en model x. Ser man på den registreringsafgift der tilføjes de enkelte køretøj finder man hurtigt ud af at afgiften i kr er betragtelig lavere for Dacia duster . Ergo ønsker staten at vi køber Dacia duster fremfor model x . Kikker man på afgiften på det brændstof som de to køretøj kører på finder man ud af afgifter m.m er på cirka 100 % for diesel og cirka 1000% på el. Dette signalere at staten ønsker at vi køre på diesel fremfor at køre på el . Det kan ikke forstås anderledes. At der så er adskillige regeringer der gennem de mange år profilere sig som klimavenlig og for elbilisme anser jeg som direkte løgnagtigt og fornærmende da det de siger og gør er i direkte modstrid. Hvis man fjernede alle afgifter og støttepenge på både fossil brændstof og strøm samt på biler . Så vi der blevet blive solgt betragtelige flere elbiler en der gør nu. Den afgift struktur vi har er direkte gift for en bæredygtig udvikling. Sæt afgiften på elbiler til 0 kr eller sæt den til fast beløb på 20000-30000kr uanset værdi af elbil.
Ice2EV
Ice2EV Nov 30 '19

@nicom Det er rigtigt at el afgifter er betragteligt højere end diesel afgifter. MEN samtidig har man lavet en refusions aftale, således at elselskaber kan få refunderet den el de sælger til opladning. Derfor kan de lave det abonnement som EON/Clever og til dels Else kører med.

 

Det er dog korrekt at den strøm du bare lader via din stikkontakt uden aftale er fuld afgifts belagt.

 

Det virker også alternativt at lave en aftale som firmaer kan lukrere på men ikke almindelig dødelige. Det er lidt ligesom leasing har været.

Hilbert
Hilbert Nov 30 '19

Det er nu heller ikke særlig dyrt at lade fra egen "stikkontakt" hvis man bor i eget hus med elvarme/varmepumpe. Om solceller kan godkendes som elvarme ved jeg ikke.

Incl. moms betaler jeg ca. 25 øre/kWh om natten med flexafregning + 70 øre/kWh i afgifter (reduceret pga. elvarme) - altså ca. 1 kr/kWh, eller 20-25 øre/km. 4-5.000 kr/år med et kørselsbehov på 20.000 km/år.