Loading...
dk

Fejl i bagrude?? | Tesla Forum

andershvid
andershvid Dec 1
Har netop opdaget en flænge i bagruden. Den ser ikke ud som om den er kommet fra et slag, men måske fra en fejl i glasset. Er der nogen herinde, som har forstand på bilruder?

CrunkyJune
CrunkyJune Dec 1

@andershvis, jeg ved ikke så meget om ruder, men så denne her video den anden dag. https://youtu.be/tlu77or79-U?t=34 

Det jeg ligger mærke til er at skaden følger varme elementet i ruden, dog ser den lidt anderledes ud end Bjørns. 

Kontakt Tesla og hør hvad de siger!

andershvid
andershvid Dec 1

@CrunkyJune Tak. Det ser ud som om jeg skal forbi Tesla Service før CarGlass. 

jespert
jespert Dec 10

Min har lige fået fuldstændig det samme. Kørte forbi Tesla, som har oprettet en sag på det. Bliver spændende at høre hvad de vender tilbage med. Se lige dette:

Udover de førnævnte problemer med byggekvaliteten og fejl i lakken, har flere ejere også oplevet, at bagruden uprovokeret flækker og slår revner. Consumer Reports’ egen testbil fik en revne i bagruden, efter den havde været parkeret natten over i frostvejr.

Læs hele artiklen her:

https://blog.bilbasen.dk/fejl-paa-tesla-model-3-problemer-94679/

jespert
jespert Dec 10
Du kan se min bagrude her:

andershvid
andershvid Dec 10
Hmm, virker som et generelt problem. Jeg har fået tid til service den 9. januar. Lad os lige holde hinanden opdateret. 
I følge Tesla Service kan jeg roligt køre videre selvom flængen nu går fra den ene side til den anden. 
RUNE2
RUNE2 Dec 10

Av. Det ligner, at det orange afrimer-bånd bliver for varmt. Det indvendige glas-lag udvider sig så hurtigt, at det udvendige lag ikke kan følge med, og det flås bogstaveligt talt over. De to vandrette streger med mælkehvid skygge er delaminering.

Interessant at det tilsyneladende opstår præcis samme sted - mon ikke el-båndet har et utilsigtet hotspot her. Kan jo relativt nemt bekræftes med ir-måling, og kan evt. udbedres ved fx at overmale dette lille stykke bane med elbagrude reparationskit for at reducere modstanden og varmeudviklingen. Det kan være Tesla får samme idé - eller også sænker de bare hele bagrudens varmeeffekt med en firmware-update.

Krone2000
Krone2000 Dec 12

Der er tilsyneladende tale om et generelt problem her, hvilket gør mig lidt vred, for da jeg spurgte til det hos Tesla i Aarhus for Ca. 14 dage siden, var svaret at det havde de aldrig hørt om, så jeg må jo desværre konstatere at de er utroværdige.

https://forums.tesla.com/forum/forums/rear-windshield-crack-0

Ice2EV
Ice2EV Dec 12

@Krone2000 Tænker du ikke spørgsmålet nærmere er at Tesla DK ikke har haft en vinter med model 3, og derfor ikke har oplevet et antal af disse crack's. Det er jo forholdsvis sjældent at man starter elbagruden om sommeren.

Nevertheless, man hører sjældent fra dem der ikke oplever ting med bilen. Der er bygget rigtig mange model 3'er indtil nu, så bør man vel kunne forvente en promille del fejl. At fejl hyppigheden er større end hos VAG, BMW eller Mercedes er så nok korrekt.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 12

Da der var gang i chargegate påstod de også de aldrig havde hørt om det, at jeg var den eneste og at der heller ikke var nogen der havde hørt om den brand i Shanghai.

du får dem ALDRIG til at indrømme problemer og det vil også altid være den enkelte du spørger til om de gar set fejlen, har du nogensinde set dem google det eller slå op i deres system når du stiller et spørgsmål?

Krone2000
Krone2000 Dec 12

@Ice2EV

Duhar muligvis ret, med det vækker dog bekymring at de som repræsenterer mærket ikke skulle kende til et udbredt problem af denne karakter, på det mærke som de jo sælger.

Hos alle vi andre kræver det blot en Google søgning!

@andershvid

Har Tesla erkendt at der er tale om en fabrkationsfej og at fejlen udbredes på garantien?

andershvid
andershvid Dec 13

@Krone2000

Jeg har ikke talt med dem endnu. Bookede service og delte billeder via app'en. Jeg skal nok skrive, når jeg får mere info.