Loading...
dk

Internet radio og 3G vs WiFi | Tesla Forum

DITB
DITB Oct 26 '14

Jeg ville gerne høre P3 via internet radio, fordi jeg bor langt fra Danmark - men den station jeg kan finde er noget med en speciel god kvalitet - og så snart jeg forlader WiFi dækning, og den går på 3G, så siger den at den ikke kan streame det via 3G, kun WiFi.

Selv om jeg har en 4G->WiFi transportabel router, så duer det heller ikke, for selv om der er fint WiFi signal, så skifter den til 3G så snart jeg sætter den i Drive.

Er der nogen måde at komme uden om dette, er der en alternativ P3 internet radio kanal som kører i en normal kvalitet som duer over 3G?

Bjarni
Bjarni Oct 26 '14

Altså 3G hastighed er fint til den indbyggede Internet-radio. 3G-hastighed er typisk mellem 4-20 Mbit/s. Jeg ved ikke hvilken bitrate de pågældende kanaler bruger, men det er sandsynligvis noget i stil med 192 Kbit/s. Altså meget langt under den mindste hastighed du normalt vil få på 3G.

Din transportable 4G router burde heller ikke blive påvirket af om din bil er i Park eller Drive. Men hvis du kører rundt kan du selvfølgelig komme steder hen med dårlig 3G og 4G dækning.

DITB
DITB Oct 27 '14

Den er meget konsekvent, hvis jeg prøver at høre P3, så kommer der en meddelelse om at denne station ikke kan afspille via 3G.

Det er IKKE min router der bliver påvirket, det er som om bilen er kodet til "Nå, nu skal vi køre, så kan vi lige så godt skifte til 3G" da den antager at WiFi netværk er stationære.

I Danmark er der jo ingen grund til at bruge internet radio for at høre P3, men prøv en gang og se hvad der sker ... jeg kan godt høre andre danske kanaler (har ikke prøvet så mange men P3 er den eneste jeg har set der ikke virker på 3G)

krogsgaard
krogsgaard Oct 27 '14

Det virker her.. bruger tit p3 via tunein, da jeg synes kvaliteten er bedre end fm. Har ingen problemer.

T3S7A
T3S7A Oct 27 '14

Kan hellere ikke hører P3 via Tunein, får også at vide at jeg skal være på Wifi da P3 bruger høj båndbredde. 

PeterJ
PeterJ Oct 27 '14

Jeg har også oplevet DR internet problemerne på P5 og P7, men sporadisk...Nogen der har en løsning ud over at droppe DR ?

MicTheCat
MicTheCat Oct 27 '14
Jeg ville også gerne høre DR P4 via Tunein. Men samme problem som i andre. Og min FM modtagelse er for dårlig til at der er ordentlig signal.
Bjarni
Bjarni Oct 27 '14

Jeg prøvede lige i dag da jeg alligevel var ude at køre. Det virker fint hos mig via. TuneIn.

DITB
DITB Oct 29 '14

Bjarni, var det P3 du prøvede? For det er kun nogle af DR stationerne der ikke kan. Måske er P3 listet flere steder (flere kanaler, i forskellig kvalitet?)

DITB
DITB Oct 30 '14

Så mødte jeg jo lige tilfældigvis Bjarni ved superchargeren i Køge - og vi prøvede P3 i begge biler (og der virkede det). Det her er jo en lejet Tesla jeg kører i, skal se når jeg kommer tilbage til min egen Tesla, om det stadig er et problem.

NOELON
NOELON Dec 22 '14

Jeg har pt. et helt andet problem med indbygget 3G og Wifi. Jeg har siden midt December kørt med 4G mobil wifi i bilen og bl.a. derved fået opdateret kort mv. Men i fredags sejlede vi til Norge og jeg valgte at slå mit modem fra, da jeg ikke vil roame i Norge. Men da vi landede i Oslo virker mit indbyggede 3G ikke længere. Nu ved jeg ikke om det er fordi der på Tesla's 3G heller ikke er roaming eller det er fordi den ikke automatisk slår 3G til når der ikke er Wifi. Jeg har prøvet at reboote uden at det hjalp. Har nogen andre været ude for dette?

FrederikC
FrederikC Dec 22 '14
Jeg har oplevet flere gange at 3g er død når bilen i løbet af natten har været på wiki. Har du prøvet en "dyb" reboot hvor du holder hjulene inde længe inden du slipper? Dette genstarter bla. 3g modulet.
T3S7A
T3S7A Dec 22 '14

Der er Roaming på 3G. 

Men kan være der ikke er 3G der hvor du befinder dig. 

Når jeg krydser grænsen, driller nettet altid. Der går gerne noget tid før det igen kommer til at virke. 

NOELON
NOELON Dec 22 '14

@T3S7A: Jeg var også i Norge i September her virkede roamingen upåklageligt. Men her havde jeg heller ikke haft wifi fra 4G modem først. Og i Oslo er der helt sikkert 3G til roaming. Så hælder måske mere til at den ikke aktiverer det interne 3G når wifi deaktiveres.

NOELON
NOELON Dec 22 '14

@FrederikC: Ja jeg har rebootet med rulleknapperne. Det hjalp desværre ikke.

Bjarni
Bjarni Dec 22 '14

Jeg har hele dagen (og vist også noget af i går) haft problemer med mit 3G i bilen. Det resulterer også i at jeg ikke kan få adgang til bilen via mobil app'en, hvilket er pænt irriterende og gps'en er også handikappet.

Det kunne være samme problem? Er der nogen hvor det virker fint som kører et sted i eller mellem Odense og København og samtidig har et SIM-kort (og derfor IP) der kommer fra Spanien i følge http://whatismyipaddress.com ?

DeaconWP
DeaconWP Dec 23 '14

Jeg synes efterhånden det virker som om, at navigationen i en Tesla er lavet for dumt. Hvorfor er man gået væk fra at modtage positions data fra en GPS, og i stedet for baserer det på internettet? En GPS til 1.500 kr virker vist mere pålideligt end en Tesla med 3G modtager.

Så der er vist ingen grund til at sælge GPS'en med, når den gamle bil skal sælges.

kajakaj
kajakaj Dec 23 '14

@Deacon: Navigationen på touch-screenen er Google baseret, men navigationen i dashboardet er satellitbaseret og kan anvendes uden adgang til internetforbindelse.

NOELON
NOELON Dec 23 '14

@Kajakaj: Lige præcis. Selvom jeg ikke havde 3G i bilen efter vi landede i Norge kan jeg stadig navigere rundt via Dashboardet. Den fungerer upåklageligt.

Larsen
Larsen Dec 23 '14
Jeg har nogle gange været udsat for, at den store skærms navigation er gået i "hvid skærm" men navigationen oppe i instrument clusteret fortsat har fungeret. Så er der snovt nok en blå streg der hvor vi kører, midt i det hvide, på den store skærm. Men intet andet.
Sider: 1 2 »