@Larsen: Ja præcis sådan er det når den ikke kan hente kort billederne over 3G forbindelsen. Det oplever jeg også når der er svagt signal i f.eks. dele af nordsjælland.
@Larsen: Ja præcis sådan er det når den ikke kan hente kort billederne over 3G forbindelsen. Det oplever jeg også når der er svagt signal i f.eks. dele af nordsjælland.
Kajakaj, det er så ikke helt rigtigt - navigationen i dashboardet er Garmin(Har hele Europa loadet - det får du kun opdateret, hvis du har tech-pakken) og på touchpanelet er det Google(som opdateres undervejs gennem 3G nettet) - begge er selvfølgelig GPS styret, men Garmin er den styrende - Man kan derfor opleve, at Google godt kan se en ny motorvej, men Garmin kan ikke og så "hyler" kvinden hele tiden om at man skal vende om, selvom man kører fint på vejen i Touchpanelet.
God jul
Begge er "satellit basered" mht positionen, det er databasen der er fra to forskellige kilder.
Den store skærm downloader Google Maps, mens selve navigations-delen er baseret på et hukommelses lager i bilen. Jeg har oplevet i Tyskland (hvor jeg lejede en Model S i Oktober), at en ny tunnel med tilhørende ny motorvej før og efter tunnellen blev vist på Google Maps mens navigationen troede vi kørte ude i ingenting.
Og i Hong Kong - med de første Signature Model S leveret i juli 2014, venter vi stadig på Navigation. Vi har haft Google Maps fra starten, men ikke selve navigations-delen. Tesla Motors navigation system er baseret på Navigon, og Navigon tilbyder IKKE navigation i Hong Kong (nok fordi det er noget af den mest komplicerede storby at køre i!). Vi blev lovet "Navigation i December (2014)", men det er nu ændret til "Første kvartal 2015". Hvis nogen herfra kommer til Hong Kong, så send lige en PM, hvis de vil opleve hvordan Model S er at køre i Hong Kong. Desværre skal man have Hong Kong kørekort, så det bliver kun som passager.