Loading...
dk

Opvarmet garage | Tesla Forum

Silden
Silden Dec 23 '19

Jeg har lavet mig en opvarmet garage, og det gør noget forskel for rækkevidden. Jeg har sat luft->luft-varmepumpen på 16 grader, så det er nok til at fordampe vand osv.

Jeg lader normalt til 90% hvorefter jeg kører 100km på arbejde. Ved ankomst om vinteren ligger jeg typisk på 56-57% SOC.

Nu har jeg haft min 70D'er i garage i et par uger, og nu ankommer jeg typisk med 59-60% - eller stort set det samme som om sommeren.

Tidligere timede jeg min ladning, så den var klar lige inden afgang, og jeg forvarmede altid kabinen. Det er dog ikke i nærheden af en opvarmet garage.

Om det er blødere dæk, ingen batteriopvarmning eller bilens opsparede varme i det hele taget ved jeg ikke. Har andre prøvet noget lignende?

Venlig hilsen

Silden

JacobKbhS
JacobKbhS Dec 23 '19
Lyder lækkert! Der er helt sikkert en kæmpe fordel i, at bilen ikke skal opvarme batteriet i en halv time, når turen begynder. Til gengæld har varmepumpen jo så brugt strøm på at holde garagen og bilen lun, så om der i praksis er tale om en besparelse, er vel spørgsmålet.
That said - jeg er misundelig :-)
Silden
Silden Dec 23 '19

Nogen besparelse bliver det ikke, da bilen lader på Clever Unlimited. Jeg har dog lavet en energiberegning, og da garagen er temmelig godt isoleret, giver 16 grader en regning på under 1000 om året.

Dette skyldes selvfølgelig også at min strømpris er ret lav, da huset er opvarmet med luft->vand-varmepumpe.

Vores Fluence er nu også dejlig varm. Den er mere bøvlet ift. at varme op, hvis man ikke kører på samme tidspunkt hver dag.

Venlig hilsen

Silden

PeterE
PeterE Dec 23 '19
Citat fra Silden

Nogen besparelse bliver det ikke, da bilen lader på Clever Unlimited. Jeg har dog lavet en energiberegning, og da garagen er temmelig godt isoleret, giver 16 grader en regning på under 1000 om året.

Dette skyldes selvfølgelig også at min strømpris er ret lav, da huset er opvarmet med luft->vand-varmepumpe.

Vores Fluence er nu også dejlig varm. Den er mere bøvlet ift. at varme op, hvis man ikke kører på samme tidspunkt hver dag.

Venlig hilsen

Silden

Shhhh, du skal ikke sige højt at du både har reduceret el-afgift pga elvarmen og samtidig får afgiften fuldt refunderet fra Clever... (du har vist skrevet under på at det ikke er sådan)
Silden
Silden Dec 23 '19

Ingenlunde. Jeg spurgte om det specifikt, og anførte det da jeg underskrev kontrakten.

Venlig hilsen

Silden

PeterE
PeterE Dec 24 '19
Citat fra Silden

Ingenlunde. Jeg spurgte om det specifikt, og anførte det da jeg underskrev kontrakten.

Venlig hilsen

Silden

Dejligt, jeg kan ikke gennemskue hvordan Clever får det arrangeret :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 24 '19