Loading...
dk

11 279 kr selvrisiko - er det ikke lidt meget? | Tesla Forum

chrisdk
chrisdk Dec 26 '19

Med en leveringsdato for min M3 omtrent 2 måneder ude i fremtiden, er jeg begyndt at researche mere intenst på forsikringer.

Jeg er ingeniør, så IDAforsikring er det åbenlyse valg for mig. Jeg kan få en årlig pris på 6251 kr, for kasko+ansvar, friskade, glas, parkeringsskade og udvidet vejhjælp. Dog med en selvrisiko på 11279 kr.

Er det ikke sindssygt højt? Eller er det standard hos IDA/Tryg?

Nikolaj
Nikolaj Dec 26 '19
Det er standard hos IDA, som vi også har til begge vores model 3. Til gengæld har de så også de laveste præmier.
KimT
KimT Dec 26 '19

Det tror jeg at du skal regne med som "standard" på en Tesla - hvis præmien skal lidt ned.

Som min forsikringsmand sagde til mig på et tidspunkt. Er der nogle skader på Tesla'er der koster under 10.000,- ?

De er desværre lidt skræmt over hvad den koster at reparere. Tesla har jo faktisk monopol - klart hvis det kun er buler og maler arbejde kan enhver jo lave det. Men hvis der skal dele til, kan de kun komme fra Tesla.

Vildgut
Vildgut Dec 26 '19
Jeg giver 7800 og så er selvrisiko 7800. Så tænker din pris er ganske fin med så "lav" selvrisiko. Du kunne overveje at supplere med q8's selvrisiko forsikring for 88 per md så dækker den 4000 af selvrisikoen :) 
chrisdk
chrisdk Jan 27 '20

Mange tak for jeres svar - jeg kan sagtens se pointen i at selvrisikoen er høj på bilen, kva dens dyre reperationer. Heldigvis er der et tilvalg for at parkeringsskader ikke har nogen selvrisiko.

Til jer der har Tryg/IDAforsikring: Jeg har været en smule i tvivl om hvilken "model" i oversigten man skulle vælge. I 2019 modellerne var der både en 238 og en 305hk version af Standard Range Plus, for 2020 modellen var der dog kun en 305hk model, indtil jeg nu har fået IDAforsikring til også at oprette en 238 model. Men hvad er mest korrekt at vælge? Forsikringspræmien stiger virkelig meget når man går fra 238 til 305 hk.

P85DK