Loading...
dk

Model 3 mud flaps - hvad er dette? | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Dec 29 '19
Quote from Micmex

Citat fra Vildgut
Quote from Hpower
Citat fra CaptainChaos
Citat fra olerass

Har længe ledt efter mud flaps til M3 der ikke ser for bulky ud. Gik tilfældigvis forbi en sort M3 ved Dokk1 i Aarhus i dag, som havde monteret nogle meget fine flaps. Problemet er, at jeg ikke kan genkende dem.  De tætteste jeg har set er disse https://evsmartparts.com/ -- men de ligner stadig ikke helt. 

Er der nogen herinde der har set dem før eller ved hvor de kan skaffes?

Jeg har hørt at Tesla er begyndt at levere bilerne med dem og eftermontere dem på eksisterende biler i forbindelse med service.
Jeg fik et sæt leveret med min bil her i Dec md. 
Jeg hentede min igår og fik dem også med. De var monteret foran... Og dem til bagpå lå. Så i trykken. 

Vildgut, du hentede i går, kan jeg spørge hvilke ladekabler der fulgte med?

Hej, jeg må lige være dig svar skyldig, har ikke åbnet op for alle de kabler endnu. Har bare lagt mærke til type 2 kablet var der, og så formodede jeg abre der også er en mormor lader og det er det. Men tjekker det lige snarest. 
husfeldt
husfeldt Dec 29 '19
Quote from olerass HemligNemlig, jeg bruger mest mud flaps for at undgå alt det skidt og beskidte vand der sprøjtes op ad siderne. Model 3 bliver usandsynlig hurtigt beskidt i forhold til andre biler, nok pga aerodynamikken. Efter en enkelt køretur på våd vej er min M3 mere sort end hvid. Jeg har pt disse kulfiber flaps monteret som virker fint, men de går lidt langt ud til siderne IMO https://www.protectmytesla.com/...n-fiber-splashguards

De ser ret fine ud - men ret dyre også (specielt med import moms etc.) var de nemme at montere .. Tænker måske at lave en combination af den der klar.lak-spray-løsning, og så måske disse flaps.. 

olerass
olerass Dec 30 '19
Citat fra husfeldt
Quote from olerass HemligNemlig, jeg bruger mest mud flaps for at undgå alt det skidt og beskidte vand der sprøjtes op ad siderne. Model 3 bliver usandsynlig hurtigt beskidt i forhold til andre biler, nok pga aerodynamikken. Efter en enkelt køretur på våd vej er min M3 mere sort end hvid. Jeg har pt disse kulfiber flaps monteret som virker fint, men de går lidt langt ud til siderne IMO https://www.protectmytesla.com/...n-fiber-splashguards

De ser ret fine ud - men ret dyre også (specielt med import moms etc.) var de nemme at montere .. Tænker måske at lave en combination af den der klar.lak-spray-løsning, og så måske disse flaps.. 

Ja, de er dyre, men også noget af det pænere man kan få IMO. De er meget lette at montere. Man skal klistre det medfølgende dobbeltklæbende tape på, poppe en plastik dims ud og indsætte den igen gennem mud flap og voila.
bskaarup
bskaarup Jan 6 '20
Citat fra selsoe

Jeg har lige fået mail om at jeg kan hente stænkklapper gratis hos Tesla.

+1 

Ice2EV
Ice2EV Jan 6 '20

Så kom der mail om man kan afhente et sæt mudflaps hos Tesla, tilsyneladende free of charge men med gør det selv instruks.

jramskov
jramskov Jan 6 '20
Citat fra selsoe

Gad vide hvad de gør ved rækkevidden? Måske er det ubetydeligt?

Mon de gør den store forskel når de sidder lige bag ved hjulene? Ikke at jeg ved noget som helst om aerodynamik :) 

voigt1
voigt1 Jan 6 '20

Var monteret på min ved aflevering 16/12 - Århus afd-

RUNE2
RUNE2 Jan 6 '20

Jeg har været nede og hente det gratis All-Weather protection Kit i dag. Det indeholder både mud flaps og splash guard. Jeg er i tvivl om man bør installere begge, eller om mud flaps er nok. Hvad gør i?

Forummets indlæg er redigeret af RUNE2 Jan 6 '20
B8Peter
B8Peter Jan 6 '20

Kan man afhente i Hillerød eller skal man til Kastrup. Har også fået en mail om det

RUNE2
RUNE2 Jan 7 '20
Quote from selsoe

Hvad er forskellen på mud flaps og splash guard?

Splash Guards er ret store
bskaarup
bskaarup Jan 8 '20

Jeg har også fået fat i et sæt. Jeg regner med at sætte de små på først og se om det hjælper nok. Hvis ikke er det bare 2 skruer der skal af og på for at sætte de store på.

BKC
BKC Jan 8 '20
Quote from RUNE2

Jeg har været nede og hente det gratis All-Weather protection Kit i dag. Det indeholder både mud flaps og splash guard. Jeg er i tvivl om man bør installere begge, eller om mud flaps er nok. Hvad gør i?

Dem som har modtaget en bil fra TESLA med præ monteret mud flaps. Er både mud og splash flaps monteret eller kun mud? 

Tænker kun at gøre det samme som Tesla, så er der intet at komme efter, ved evt. lak problemer. 
BKC
BKC Jan 8 '20
Har monteret mud flaps, splash guard har jeg undladt for nuværende, de er simpelthen for grimme. Det er næsten en joke, det må Tesla kunne gøre bedre, hvis de absolut vil have folk til at bruge dem. 

Til information kan mud flaps/ splash guard hentes ved Tesla service center i Vejle.   
Twinauto
Twinauto Jan 9 '20
Og Kirstinehøj
bskaarup
bskaarup Jan 9 '20

og Tilst

jramskov
jramskov Jan 9 '20

Var forbi Tilst i formiddags, det var dårlig timing. Han fortalte at de havde modtaget to paller og de havde ikke flere. Den gode nyhed er at de skulle få en ny sending senere i dag.

BKC
BKC Jan 10 '20
Quote from selsoe

Ok, jeg fik løst det. Det viste sig, at selve inderskærmen skulle trækkes helt ud. Så kom det på plads. Så nu sidder den der. Jeg synes bare der er et rimelig stort mellemrum  ved inderskærmen hvor der kan samle sig skidt. Jeg kan dog ikke se at den kan sidde anderledes. Og på ydersiden flugter den pænt. Hvordan ser jeres ud?

Kan du tage et billede længere nede fra, så vil jeg kunne se om det ser ud som mine. 
ThomasAnd
ThomasAnd Jan 11 '20
Har hentet flaps, men der var kun to stk., dvs. til foran. Men er meningen ikke at de skal beskytte både bag forhjul og baghjul? 
CaptainChaos
CaptainChaos Jan 11 '20
Citat fra ThomasAnd Har hentet flaps, men der var kun to stk., dvs. til foran. Men er meningen ikke at de skal beskytte både bag forhjul og baghjul? 
Ideen er at beskytte lakken op af siden af bilen, jeg tror det er derfor der kun er til forhjulene. Mit kit indholde også kun til forhjulene.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069

BKC
BKC Jan 11 '20
Quote from selsoe

OK, her er et lidt bedre billede der viser gabet i inderskærmen. Senere i dag sætter jeg den på i den anden side, så må vi se om den ser ligesådan ud, men det kunne være rart lige at høre om I ser noget lignende.

Hmm. Det er større mellemrum end ved mine. Mine går ligesom i hak med mellemrummet mellem pladerne.
Jeg tager lige et billede senere her til formiddag.
Sider: « 1 2 3 4 »