Loading...
dk

Model 3 mud flaps - hvad er dette? | Tesla Forum

BKC
BKC Jan 11 '20
Quote from selsoe

OK, her er et lidt bedre billede der viser gabet i inderskærmen. Senere i dag sætter jeg den på i den anden side, så må vi se om den ser ligesådan ud, men det kunne være rart lige at høre om I ser noget lignende.

Hermed billede som lovet, ser ud til at dit mellemrum er betydeligt større end mit, så der må være noget galt. 

Prøv at løsne skruerne og skub op i flaps og holde dem oppe mens du spænder skruerne igen. Det gjorde jeg selv for at få dem i "hak" mellem pladerne. 

B8Peter
B8Peter Jan 11 '20

Den er forkert monteret @selsoe.

Den skal over panelkanten imellem selve skærmen og panelet som jeg ser det på din røde bil

Har tegnet en rød ring , fra min montering kan se din ikke går over kanten.  Håber det kan hjælpe dig.  Mvh. Peter

B8Peter
B8Peter Jan 11 '20

Den er forkert monteret @selsoe.

Den skal over panelkanten imellem selve skærmen og panelet som jeg ser det på din røde bil

Har tegnet en rød ring , fra min montering kan se din ikke går over kanten.  Håber det kan hjælpe dig.  Mvh. Peter

Hpower
Hpower Jan 11 '20

Kan man komme til at montere dem bagpå, men hjulene sidder på? 

RUNE2
RUNE2 Jan 18 '20
Mit sæt virker som om klemmerne med gevind er fejlproduceret.
Der skal i hvertfald MEGET mere end folderens 1,5Nm til at spænde de sorte bolte. Jeg "masserede" dem lidt i værkstedet først ved at køre boltene ind og ud af gevindende et par gange, men de går stadig meget stramt. 

Kan ikke anbefale dette som gør det selv projekt - få et værksted til det. Mudflap kittet er en del sværere at montere, end fx at skifte bremser.
RUNE2
RUNE2 Jan 18 '20
Der sad forresten 1/2 kg sand bag inderskærmen, som jeg fjernede med vand, opvaskebørstebørste og klud. Ser ud til, at den vil blive rigtig glad for dinitrol her og sikkert også mange andre steder. Det er stål det hele. 

Viggo
Viggo Jan 20 '20

Jeg har selv monteret. Det er ikke helt nemt.
Jeg havde gerne betalt 200 kr. for at få det gjort.
Bemærk at stænklapperne går så langt ned, at de rammer jorden når man kører over vejbump, det er hørbart.
You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://ts.la/viggobuje90221

jramskov
jramskov Jan 20 '20

Jeg har bestilt montering af dem hos Tesla nu, havde alligevel en anden lille ting de skulle kigge på.

tagevm
tagevm Jan 25 '20

Fik sat mine på her til formiddag, som andre bemærker er det ikke så nemt som på vejledningen. Fik ellers tilbudt at få dem sat på for 100,- hos Tesla, men havde ikke lige tid til at vente, det skulle jeg nok have prioriteret ;-)

Nå, men mit tip #1: smid de latterlige stjerneskruer ud, gå ned i Bauhaus og køb 4 stk 6x25 bolte med tilhørende spændeskiver og brug dem i stedet. Der skal nemlig tages fat for at skrue igennem klemmernes gevind, og så er det meget nemmere at komme til med en skraldenøgle, uden at skulle have hjulet af.

Forummets indlæg er redigeret af tagevm Jan 25 '20
webercarbmann
webercarbmann Jan 25 '20

De der "Mud Flaps"  - er det et must have under DK forhold eller?  Vh Peter

RUNE2
RUNE2 Jan 25 '20
Quote from webercarbmann

De der "Mud Flaps"  - er det et must have under DK forhold eller?  Vh Peter

Ja, hvis du kører i mudder, salt, sne eller slud. Overvej også rustbeskyttelse. 
henrik_dk
henrik_dk Jan 25 '20

Det ligner mere noget, som hører til en Dacia Duster til 140k.... Og ikke til en Tesla Model 3 til en ½ million.

Ser forfærdeligt ud....

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jan 25 '20
Rasb1
Rasb1 Jun 29 '20

Jeg fik leveret min Tesla Model 3 SR+ i marts måned - Og jeg venter stadig på stænkklapper. Jeg fik forklaret jeg ville få dem uden beregning, når de igen er på lager. 

Jeg har mailet til Tesla to gange, og ringet til dem to gange, for at sidde i kø i uendelig tid. Har nogen af Jer opdateret information om disse stænkklapper, der gives gratis?

Bianco
Bianco Jun 29 '20

Jeg vil anbefale at gå i app'en, under Service, og book en tid med titel "Montere stænklapper uden beregning, efter aftale m <navn>"

Namlakhorn
Namlakhorn Jun 29 '20
Citat fra Bianco

Jeg vil anbefale at gå i app'en, under Service, og book en tid med titel "Montere stænklapper uden beregning, efter aftale m "

Jeg fik min Tesla 3 sr+ d. 17 marts 2020. 
Ca 2 uger efter  fik jeg en kasse fra Tesla Holland via UPS med et sæt “mud flaps”
Da bilen skulle til service for at udskifte en gitter til baghøjtaler som havde et hak ved afhentning, bad jeg Tesla Kastrup om også montere mud flaps.
Tesla Kastrup sagde det ville koste et par hundrede kroner hvilket jeg sagde go ahead til.

Da jeg et par timer senere skal afhente bilen, siger Tesla Kastrup at bilen jo allerede har monteret mud flaps (den korte version foran), så de havde ikke monteret de nye jeg havde overrakt til dem som modtaget fra Tesla Holland.

Forummets indlæg er redigeret af Namlakhorn Jun 29 '20
Rasb1
Rasb1 Jul 1 '20

Tak skal I have for tilbagemelding.

Det er skægt, det er helt samme dag, 17. marts, jeg også afhentede min 3 SR+, men i Århus. Jeg må bare have fat i dem igen, alternativt book tid med beskeden om at jeg ikke har stænkklapperne. 

HrMogensen
HrMogensen Jul 2 '20
Anbefaler stænklapper fra canadiske EV Mudflaps - JA de er ret dyre men er overbevist om de er langt flottere end alt andet jeg har set.

Lige før vores nuværende tyskertur har jeg monteret dem. De ligner noget der kunne være standard og lader til at være god kvalitet. Der følger nogle PPF strips med som sættes mellem lak og flapperne.

Ventede en måned på at modtage dem. Købte den mindste og mellemstørrelsen (da jeg var usikker på hvad jeg ville have på) og lavede via mail en deal om at få fri fragt. 

Planen er at jeg om vinteren skifter til de den større model og samtidig får rengjort bagved.
Den større mellemmodel rager en aaanelse længere ud til siden og dybere ned så tror jeg ville klippe noget af så de ikke blev for lave. 
Trimmede lidt af de bagerste 2 så de kun dækker bag selve hjulet og ikke et par cm længere ind under bilen.

Fotos er nuværende montering med mindste EV Mudflaps model - altså på min dyt.

Et andet stort plus ved disse er at de trækker inderskærmene godt frem så der ikke er så stort gab. 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jul 3 '20
jramskov
jramskov Jul 3 '20

Det ser fint ud.

bskaarup
bskaarup Jul 3 '20

Er der nogen af jer der har fået fat i "Paint Protection Film Kit" som beskrevet her: https://shop.tesla.com/product/model-3-all-weather-protection-kit?

HrMogensen
HrMogensen Jul 3 '20
Citat fra jramskov

Det ser fint ud.

Jeg er ikke naiv og tro at skidt ikke finder vej bagved (både hjulkasse og lak) men de direkte stenslag er i hvertfald på et minimum uden det ligner bras :) 
Et par nysgerrige naboer, der så mig skrue på bilen, troede mine flaps var fabriksmonteret så helt skidt kan de ikke se ud! 
Sider: « 1 2 3 4 »