Loading...
dk

Model 3 mud flaps - hvad er dette? | Tesla Forum

selsoe
selsoe Jan 10

Ok, jeg fik løst det. Det viste sig, at selve inderskærmen skulle trækkes helt ud. Så kom det på plads. Så nu sidder den der. Jeg synes bare der er et rimelig stort mellemrum  ved inderskærmen hvor der kan samle sig skidt. Jeg kan dog ikke se at den kan sidde anderledes. Og på ydersiden flugter den pænt. Hvordan ser jeres ud?

BKC
BKC Jan 10
Quote from selsoe

Ok, jeg fik løst det. Det viste sig, at selve inderskærmen skulle trækkes helt ud. Så kom det på plads. Så nu sidder den der. Jeg synes bare der er et rimelig stort mellemrum  ved inderskærmen hvor der kan samle sig skidt. Jeg kan dog ikke se at den kan sidde anderledes. Og på ydersiden flugter den pænt. Hvordan ser jeres ud?

Kan du tage et billede længere nede fra, så vil jeg kunne se om det ser ud som mine. 
ThomasAnd
ThomasAnd Jan 11
Har hentet flaps, men der var kun to stk., dvs. til foran. Men er meningen ikke at de skal beskytte både bag forhjul og baghjul? 
CaptainChaos
CaptainChaos Jan 11
Citat fra ThomasAnd Har hentet flaps, men der var kun to stk., dvs. til foran. Men er meningen ikke at de skal beskytte både bag forhjul og baghjul? 
Ideen er at beskytte lakken op af siden af bilen, jeg tror det er derfor der kun er til forhjulene. Mit kit indholde også kun til forhjulene.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069

selsoe
selsoe Jan 11

OK, her er et lidt bedre billede der viser gabet i inderskærmen. Senere i dag sætter jeg den på i den anden side, så må vi se om den ser ligesådan ud, men det kunne være rart lige at høre om I ser noget lignende.

BKC
BKC Jan 11
Quote from selsoe

OK, her er et lidt bedre billede der viser gabet i inderskærmen. Senere i dag sætter jeg den på i den anden side, så må vi se om den ser ligesådan ud, men det kunne være rart lige at høre om I ser noget lignende.

Hmm. Det er større mellemrum end ved mine. Mine går ligesom i hak med mellemrummet mellem pladerne.
Jeg tager lige et billede senere her til formiddag.
BKC
BKC Jan 11
Quote from selsoe

Hermed billede som lovet, ser ud til at dit mellemrum er betydeligt større end mit, så der må være noget galt. 

Prøv at løsne skruerne og skub op i flaps og holde dem oppe mens du spænder skruerne igen. Det gjorde jeg selv for at få dem i "hak" mellem pladerne. 

selsoe
selsoe Jan 11

Tak for hjælpen. Det prøvede jeg da jeg monterede den anden. Synes ikke det hjælper. Den har samme gab. Jeg må prøve at få fat i Tesla og høre hvad de siger. 

B8Peter
B8Peter Jan 11

Den er forkert monteret @selsoe.

Den skal over panelkanten imellem selve skærmen og panelet som jeg ser det på din røde bil

Har tegnet en rød ring , fra min montering kan se din ikke går over kanten.  Håber det kan hjælpe dig.  Mvh. Peter

B8Peter
B8Peter Jan 11

Den er forkert monteret @selsoe.

Den skal over panelkanten imellem selve skærmen og panelet som jeg ser det på din røde bil

Har tegnet en rød ring , fra min montering kan se din ikke går over kanten.  Håber det kan hjælpe dig.  Mvh. Peter

Hpower
Hpower Jan 11

Kan man komme til at montere dem bagpå, men hjulene sidder på? 

RUNE2
RUNE2 Jan 18
Mit sæt virker som om klemmerne med gevind er fejlproduceret.
Der skal i hvertfald MEGET mere end folderens 1,5Nm til at spænde de sorte bolte. Jeg "masserede" dem lidt i værkstedet først ved at køre boltene ind og ud af gevindende et par gange, men de går stadig meget stramt. 

Kan ikke anbefale dette som gør det selv projekt - få et værksted til det. Mudflap kittet er en del sværere at montere, end fx at skifte bremser.
RUNE2
RUNE2 Jan 18
Der sad forresten 1/2 kg sand bag inderskærmen, som jeg fjernede med vand, opvaskebørstebørste og klud. Ser ud til, at den vil blive rigtig glad for dinitrol her og sikkert også mange andre steder. Det er stål det hele. 

selsoe
selsoe Jan 19
Jeg gravede også en masse sand ud da jeg monterede. Har i øvrigt talt med Tesla og de har tilbudt at montere dem for 200 kr. det takkede jeg ja til.
Viggo
Viggo Jan 20

Jeg har selv monteret. Det er ikke helt nemt.
Jeg havde gerne betalt 200 kr. for at få det gjort.
Bemærk at stænklapperne går så langt ned, at de rammer jorden når man kører over vejbump, det er hørbart.
You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://ts.la/viggobuje90221

jramskov
jramskov Jan 20

Jeg har bestilt montering af dem hos Tesla nu, havde alligevel en anden lille ting de skulle kigge på.

tagevm
tagevm Jan 25

Fik sat mine på her til formiddag, som andre bemærker er det ikke så nemt som på vejledningen. Fik ellers tilbudt at få dem sat på for 100,- hos Tesla, men havde ikke lige tid til at vente, det skulle jeg nok have prioriteret ;-)

Nå, men mit tip #1: smid de latterlige stjerneskruer ud, gå ned i Bauhaus og køb 4 stk 6x25 bolte med tilhørende spændeskiver og brug dem i stedet. Der skal nemlig tages fat for at skrue igennem klemmernes gevind, og så er det meget nemmere at komme til med en skraldenøgle, uden at skulle have hjulet af.

Forummets indlæg er redigeret af tagevm Jan 25
webercarbmann
webercarbmann Jan 25

De der "Mud Flaps"  - er det et must have under DK forhold eller?  Vh Peter

RUNE2
RUNE2 Jan 25
Quote from webercarbmann

De der "Mud Flaps"  - er det et must have under DK forhold eller?  Vh Peter

Ja, hvis du kører i mudder, salt, sne eller slud. Overvej også rustbeskyttelse. 
henrik_dk
henrik_dk Jan 25

Det ligner mere noget, som hører til en Dacia Duster til 140k.... Og ikke til en Tesla Model 3 til en ½ million.

Ser forfærdeligt ud....

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jan 25
Sider: « 1 2 3