Loading...
dk

Fantastisk guide til ALT om Model S | Tesla Forum

Skaarup
Skaarup Nov 10 '13
Inden køb, ventetiden, leveringen og efter levering. Den er (naturligvis) på engelsk, men helt igennem et godt stykke arbejde af Nick Howe:

http://nickjhowe.com/tesla/modelsguide.html

Og så opdaterer han den hele tiden!
Niels
Niels Nov 10 '13

Fin tråd som fremhæver meget af det vi andre har brugt mange timer på at grave frem i US forum.

Hookmaker
Hookmaker Nov 10 '13

Super fin viden, takker!

kell6240
kell6240 Mar 23 '14

Er der nogen der kan hjælpe, min Tesla vil ikke konekte med den ene garage port, den kan godt finde signalet men den kan ikke lære det

Kell6240

PBP
PBP Mar 23 '14

Min virkede første gang. Jeg kørte bilen ind i garagen. Satte portåbner softwaren i Teslaen til at søge, tog fjernbetjeningen til fronten af bilen i højre side tæt på logoet. Her holdt jeg knappen nede på fjernbetjeningen indtil bilens forlygter blinkede. Det tog ca et par minutter før den læste fjernbetjeningen korrekt. 

Forummets indlæg er redigeret af PBP Mar 23 '14
supergaard
supergaard Mar 24 '14

Ja det kan godt drille lidt og tage lidt tid før den endelig fanger Homelink fjernbetjeningen. Men når det virker tager det 20 sekunder fra man trykker til bilen blinker.

Det er vigtigt at bruge en Homelink understøttet fjernbetjening, der findes kloner som ikke HELT overholder standarden, du kan låne een af mig der virker hvis det bliver ved med at kikse.

Krogh
Krogh Mar 24 '14

I dag er det endelig lykkedes mig at få portåbneren til at virke, efter at have prøvet i over et halvt år....

Har hørt at det er en ny software opdate, der er skyld i at det nu virker. ;o)

TSLA
TSLA Mar 24 '14

Det tog også en del tid for mig at få bilen til at synkronisere med fjernbetjeningen. Og da det lykkedes virkede det et par gange. Den virkelige udfordring er tilsynelaende at da det er en parkeringskælder har vi en ret stejl nedkørsel mens cencoren sidder meget højt ifm. garage port teknikken. Derfor ser det us til at det afsendte signal ikke fanges pga en forkert vinkel. Det betyder også at man skal pege den normale fjernbetjening meget præcis opad til cencoren. I praksis har jeg derfor opgivet at få bilens homelink til at fungere men har en fjernbetjening liggende i bilen. 

Larsen
Larsen Mar 26 '14
Jeg kan heller ikke få portåbneren til at virke. Den fanger godt nok signal, og blinker med lygterne. Når jeg efter blinket med lygterne ser ind på displayet, så står der også den har fanget signalet. Efter 10 sekunder skriver den så i stedet, at den IKKE har fanget signalet. Det er lidt frustrerende.
The_Stig
The_Stig Feb 9 '16

Ved godt det er en gammel tråd men derfor kan et problem godt være relevant :-)

Min udfordring er at portautomatikken en LIMUS One kræver i learning mode at den nye "fjernbetjening" i dette tilfælde en Model S aktiveres i nogle sec. inden den "husker" den nye enhed! Se punkt. 5.3 i vedhæftet manualside.

Men jeg kan ikke finde nogen vejledning til at få HOMELINK signalet fra bilen holdt aktivt i mere end de få senkunder der afsendes til normal åben/lukke funktion.

Er der en på forum der kan et trick?

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Feb 9 '16
Teslasse
Teslasse Feb 9 '16

Jeg kunne heller ikke få min portåbner til at virke og måtte tænke anderledes. Har hos "El-Supply" bestilt : 2-channel rf remote controler til 595,- plus en strømforsyning til 95,- Den kan let kodes så den kan tricke enhver portåbner, ved bare at sætte den til hvor man ellers monterer sin fysiske åbne/lukke kontakt. Det tjør bâra, som vi siger på Bornholm

DeaconWP
DeaconWP Feb 9 '16
Stig: Jeg formoder din Tesla skal erstatte en anden fjernbetjening, der godt kan lægges ind i Teslaen, og som kan styre din Limus One.

Kunne det tænkes, at denne fjernbetjening kan aktiveres i lang tid, blot ved at trykke i lang tid på knappen? Så vil du have det samme signal, som du har lært din Tesla, at den skal sende. Hr du tænkt på og prøvet det?
The_Stig
The_Stig Feb 9 '16

Citat fra DeaconWP Stig: Jeg formoder din Tesla skal erstatte en anden fjernbetjening, der godt kan lægges ind i Teslaen, og som kan styre din Limus One.

Kunne det tænkes, at denne fjernbetjening kan aktiveres i lang tid, blot ved at trykke i lang tid på knappen? Så vil du have det samme signal, som du har lært din Tesla, at den skal sende. Hr du tænkt på og prøvet det?

Tja prøvet og prøvet? - den fjernbetjening som jeg har "trænet" med til TESLAEN kørte velvilligt med porten inden forlygterne blinkede (og den  stadig åbne/lukke porten) men HOMELINK kan ikke - Wierd   

Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Feb 10 '16