Loading...
dk

Nærlys/ kørelys ikke tændt i dagslys | Tesla Forum

BKC
BKC Dec 30 '19
Er der andre der har lagt mærke til, at nærlys/ kørelys ikke er tændt som standart (lovmæssigt) i dagslys, selvom lys er sat på auto? 

Efter sidste opdatering har nærlys/ kørelys ikke været tændt automatisk i dagslys, men jeg har selv skulle tænde det i menuen. Tidligere har det været tændt automatisk når jeg kørte uanset dagslys forhold udenfor. 
Forummets indlæg er redigeret af BKC Dec 30 '19
DeaconWP
DeaconWP Dec 30 '19

Skriver du, at din bil er totalt mørkelagt, hvis du kun står i auto, og din bil kører i dagslys?

Twinauto
Twinauto Dec 30 '19
Har lagt mærke til at mine baglygter kan være helt slukkede i dagslys, og det er jo ikke ulovligt, men skal da lige checke kørelyset
BKC
BKC Dec 30 '19
Quote from DeaconWP

Skriver du, at din bil er totalt mørkelagt, hvis du kun står i auto, og din bil kører i dagslys?

Ja det er korrekt, hvis jeg ikke aktivt tænder for lyset inde i menuen. Hvis den står på auto er bilen mørklagt i dagslys, hvilket ikke har været sådan tidligere. Har lige kørt en tur her til aften og i mørke tænder nærlys/kørelys automatisk. 
PeterE
PeterE Dec 30 '19
Citat fra Hilbert

Jamen så virker det vel som det skal?

Men et problem er at kørelys og baglygter ikke tænder, hvis det er rimeligt lyst MEN tåge/dis gør det så usigtbart at de BURDE tænde. Her glemmer mange (incl. jeg selv) at tænde manuelt - og så er det farligt. 

Nej, det er IKKE som det skal være. Kørelys er jo lovpligtigt og bilen plejer at have kørelys på 24/7 uanset vejret :)
BKC
BKC Dec 30 '19
Nærlys/kørelys ikonerne i toppen er væk i dagslys, hvis lyset er sat til auto og grafisk vises der heller ikke grafik af lyskeglen foran bilen på skærmen. 

Måske andre med SR+ kan kontrollere om de har samme oplevelse? Eller om det bare er mig der er ud af for en lokal forstyrrelse?

hgme20
hgme20 Dec 30 '19

Jeg har oplevet det samme som BKC, men kun periodevis. Der er ikke noget systematisk over perioderne.

Hilbert
Hilbert Dec 30 '19
Undskyld, og tak for rettelsen, Peter Har slettet mit indlæg.
PeterE
PeterE Dec 30 '19
Citat fra Hilbert Undskyld, og tak for rettelsen, Peter Har slettet mit indlæg.
Da ingen grund til at slettet noget, vi laver alle fejl :)
NiA
NiA Jan 5 '20

Jeg har indtil videre oplevet præcist det modsatte. I auto kører bilen konsekvent med nærlys om dagen (altså både kørelys og nærlys)...

Det gælder alle softwareversioner siden 11/12 undtaget seneste 50.7, som jeg ikke har kørt med endnu.