Loading...
dk

refusion fra EON? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '19

Hej 

Er der nogen af jer andre der oplever refusion fra EON? OG i såfald hvordan sker det?

Har bemærket en skaldet refusion på 80 kr på faktura tilbage i oktober(var det vist) Men ellers ligger den fast på samme beløb 628 kr om måneden.

Tænker bare med 24-25.000 km siden april, så har vi nok suget lidt mere end 80 kr's refusion dækker?!

Jess

MOS
MOS Dec 30 '19

Kan det være, at de modregner det meste af refusionen i din abonnementsbetaling?

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 31 '19

De afregner hver måned og fratrækker dit abo, mit har svinget fra få kr til 1000kr hvis jeg ikke husker helt galt.

Ice2EV
Ice2EV Dec 31 '19

Jeg køber strøm fra SEAS just denne periode, og betaler abonnement til EON for lader, så så skulle refundere forbrugt strøm.

Min måneds pris har lagt på 628 kr næsten hver måned, bortset fra 1 hvor de refunderede 80 kr?

Grunden til 628, er jeg har lejet et type 2 kabel hos EON, indtil Tesla på opfordring endelig fik fremsendt det jeg købte med bilen i april. For den leje har jeg betalt 49 kr om måneden, og brugt det 1 gang for at se hvordan det virkede, ellers ikke.

Abonnement burde være 579, hvorfra skulle refunderes forbrugt strøm.

Har skrevet mail til EON og fået auto svar med 7 arbejdsdages svar tid er forventet. Umiddelbart er det vel 3700-4000 kW de har glemt at refundere, Det bliver også til en slags basøre.

Havde ikke lige haft kigget budget igennem længe, og opdage også at forsikringen havde hævet samme bilforsikring 2 måneder i træk, så 3 timers eboks og budget skema, henter lige 15-17.000. Med mindre de har refunderet på anden konto, det kan jeg ikke lige overskue kl mørk nat.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 31 '19
jramskov
jramskov Dec 31 '19

Vi har også EON, dog introtilbuddet til 579kr/måneden. Vi har kørt 22-23.000km siden slut marts og vi får refusion hver måned på 600-800kr.

Ring til dem og når der så stadig ikke sker noget, så ring til dem igen. Du har helt sikkert adskillige tusind kroner til gode. Det tog dem dog 6 måneder (og mange opkald til kundeservice) før det lykkedes dem at få styr på det for os, hvorefter vi fik adskillige tusind i refusion.

Ice2EV
Ice2EV Dec 31 '19

@jramskov OK tak, jeg har skrevet mail til dem, så får de lige til mandagen efter nytår, så ringer jeg.

giver også 579 i introtilbud, men følte jo jeg var nødsaget til at have et type 2 kabel liggende, nu Tesla var løbet tør, så lejede jeg et hos EON. Det er så returneret her i december. Forventer så at månedstaksten reduceres med de 49 kr her fra Januar.

tag68
tag68 Jan 2

Jeg har EON All Inclusive til 579 kr(Tesla abb). jeg er blevet så glad for at køre elbil at jeg overvejer at skifte den anden bil til en elbil evt Seat Mii E, men da jeg kontaktet EON skrev de til mig at det ville koste 929 kr, det vil sige at jeg vil miste den rabat så jeg fik da jeg bestilte min lader ved dem, havde nok for ventet at jeg skulle betale 200 kr mere, det vil sige 779 kr. men det var de desværre ikke enig i, hvis jeg vil skifte til en anden udbyder skal jeg betale 2500 kr. for at få den taget ned, der vil nok gå lidt tid inden det er tjent hjem igen, er der nogle der kan gennemskue deres  regninger, jeg syntes ikke helt jeg kan ? undskyld det lidt negativ indlæg :-)

KimT
KimT Jan 2

altså 350kr ekstra pr. måned - nu ved jeg ikke hvor mange km I kører i den anden bil, men det er ikke engang 1 tank benzin. Og du får vel også mere i refusion end du betaler for strøm. Dvs. det er reelt mindre end 350,- du kommer til at betale for at få "gratis" strøm til bil nr. 2. Selv om vi betaler 929,- får vi med vores kørsels stadig 1.300-1.600,- retur fra E.on hver måned.

Og en del af prisstigningen er vel en som du ikke er blevet ramt af. Vores ab. steg pr. 1/10 fra 879,- til 929,-

jramskov
jramskov Jan 3

Ja, det introtilbud de havde har indtil videre vist sig at være et godt valg for os, altså udover prisen på installationen som jeg synes var lidt pebret, men til gengæld er det veludført. Os der tog imod tilbuddet er åbenbart ikke omfattet af de prisændringer de annocerede sidste år og begrænsningen på 750kW om måneden gælder heller ikke.

@tag68: Hvad er det du ikke kan gennemskue ved deres regninger?

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 3
PeterE
PeterE Jan 3
Citat fra tag68

Jeg har EON All Inclusive til 579 kr(Tesla abb). jeg er blevet så glad for at køre elbil at jeg overvejer at skifte den anden bil til en elbil evt Seat Mii E, men da jeg kontaktet EON skrev de til mig at det ville koste 929 kr, det vil sige at jeg vil miste den rabat så jeg fik da jeg bestilte min lader ved dem, havde nok for ventet at jeg skulle betale 200 kr mere, det vil sige 779 kr. men det var de desværre ikke enig i, hvis jeg vil skifte til en anden udbyder skal jeg betale 2500 kr. for at få den taget ned, der vil nok gå lidt tid inden det er tjent hjem igen, er der nogle der kan gennemskue deres  regninger, jeg syntes ikke helt jeg kan ? undskyld det lidt negativ indlæg :-)

Du skal vel gøre op med dig selv om 929,-/måned for 2 biler og 1500 kWh er den bedste deal du kan få, og så må du glemme at din 'rabat' forsvandt. Det er vel faktisk ok at EON ikke lader dig kombinere deres rabatter, og det er vel meget normalt. 

DeaconWP
DeaconWP Jan 3

JO, det er kun 350 kroner mere pr måned. Men så kommer der også et loft på 1.500 kWh på forbruget til begge biler.

Så hvis der i forvejen bliver brugt meget, det fornemmer jeg, så er det 350 kroner for måske 300 kWh. (1500 minus forbrug i dag på 1200?).

De 300 kWh kan man så få for nøjagtig det samme, ved at have en lejet boks, hvor det så efter refusion koster 1 kr pr kWh, plus et abonnement på 50 kroner pr måned.

Så det kan være værd at beholde det single Tesla Model 3 abonnement, og tilkøbe en refusionsordning, evt via en simpel bimåler, man lejer til ingen penge, ved et firma, der ikke er udbyder at ydelsen i dag.

Der skal vist regnes lidt på det.

webercarbmann
Citat fra PeterE
Citat fra tag68

Du skal vel gøre op med dig selv om 929,-/måned for 2 biler og 1500 kWh er den bedste deal du kan få, og så må du glemme at din 'rabat' forsvandt. Det er vel faktisk ok at EON ikke lader dig kombinere deres rabatter, og det er vel meget normalt. 

@tag68  er helt enig med @PeterE  Du kan ikke få det hele.  929 med max 1500 KWh/mdr.  for to biler er altså den bedste deal hvis du har to biler. 

Ice2EV
Ice2EV Jan 3

EON har meldt tilbage, der var registeret et forkert nummer på laderen i deres computer, og derfor var der ikke refunderet noget hidtil.

Der kommer straks 7600 tilbage ved februarafregningen...... Super.

jramskov
jramskov Jan 3

Dejlig start på året :)