Loading...
dk

dør åbner periodisk selv | Tesla Forum

jens2
jens2 Dec 31 '19

Hej.

Jeg har skiftet mikrosvitch i 3 døre for noget tid siden, undtagen i den sidste bagdør, og nu åbner baddøren af sig selv. Særligt i forbindelse med, at dørene låses op. Nogen som har en ide om, hvad det kan være? Jeg går ud fra, at det ikke er endnu et dørlednings-sæt eller?

migselv
migselv Dec 31 '19
Havde samme problem for godt et år siden. 

Når dørene låser op og håndtagene kører ud er det sikkert det at håndtaget ved problemdøren kører for langt ud. Dvs at det ikke stopper ved det normale sted og kører videre som så udløser døråbningsmekanismen på samme måde som når man trækker i håndtaget. 

Jeg fik det repareret på garantien og mener at service kun justerede hvor langt håndtaget skal køre ud. 
Har dog læst at der også burde sidde en mikroswitch i håndtaget der registrerer positionen for hvor langt håndtaget skal køre ud og hvornår det skal stoppe. Hvis den går i stykker kører motoren håndtaget videre ud indtil døren åbner. 
BOF Administrator
BOF Dec 31 '19

Dør lys i håndtaget til højre bagdør er også en mindre irritation hos mig. Men jeg kan se at hvis jeg skal have det samme lys i håndtaget som de andre døre så skal håndtaget længere ud. Når jeg trækker det forsigtigt ud hvor det burde være, så åbnes døren. 

Så jeg skal nok også lige høre om hvorvidt det kan justeres uden de store sværdslag til næste service (skift til LTE). 

jens2
jens2 Jan 1

Migselv. det lyder meget sandsynligt, at ledningen til den ene swich er gået. jeg skifter lige lednings sættet når det kommer hjem.

Kiefer
Kiefer Jan 3

Havde samme problem med højre fordør. Det var vist styreboksen der ikke helt fungerede som den skulle. Jeppe fra Hinnerup fixede problemet efter nogle forsøg før vi endelig fandt problemet. Vi gik ud fra til at starte med at, det var switch eller ledningsnet, men det var det ikke...

Hvor mange km har din bil snart kørt, den må da snart have en del på bagen? :)

YESTES
YESTES Jan 3

Hvor kan jeg købe ledningssættet til min model S ?

Er det købt hos Tesla eller hvor?

Vh yestes