Loading...
dk

Dug kamera B-stolpe venstre side | Tesla Forum

Holm22
Holm22 Jan 5

Jeg kørte til København i regnvejr i går (ca. 30 km) og på vejen hjem advarede den om blokeret kamera i venstre side.

Jeg kunne efterfølgende konstatere, at der var dug på indersiden af glasset ved kameraet i B-stolpen.

Har andre prøvet det?

bskaarup
bskaarup Jan 5

Det har jeg også prøvet. Det forsvandt igen.

Vildgut
Vildgut Jan 5
Det prøvede jeg da jeg hentede min. Det forsvandt på hjemturen. 
voigt1
voigt1 Jan 5
Citat fra Holm22

Jeg kørte til København i regnvejr i går (ca. 30 km) og på vejen hjem advarede den om blokeret kamera i venstre side.

Jeg kunne efterfølgende konstatere, at der var dug på indersiden af glasset ved kameraet i B-stolpen.

Har andre prøvet det?

Kender det godt - dog som regel højre side. Forsvinder igen og kommer igen.
HemligNemlig
HemligNemlig Jan 5

Men syntes i det er ok at en bils funktionalitet nedsættes på grund af fugt?

Jeg ville da mene det er noget der skal udbedres.

Fugt, dyr og for noget decideret vand i baglygterne på model S blev faktisk fint håndteret at Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Jan 5
bskaarup
bskaarup Jan 5
Citat fra HemligNemlig

Men syntes i det er ok at en bils funktionalitet nedsættes på grund af fugt?

Naturligvis er det ikke OK, men det er svært at fejlmelde noget der er fordampet. 

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 5

Den nye app til service tager da imod biller gør den ikke?

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 5

Når jeg har haft fejl på et eller andet ringer jeg til Road service som så fortæller om de ser samme fejl og så lader dem logge sagen. Desuden tager jeg billeder af diverse fejl ikoner.

så et tidspunkt, billede af fejl og dug og så afsted til moderskibet med den.

Vildgut
Vildgut Jan 5
Jeg har en service center aftale om en uges tid og har også nævnt det med fugten da jeg bookede tiden. Men tvivler nu på de gør noget ved det når det optræder så "sjældent". Men det finder jeg vel snart ud af. 
HemligNemlig
HemligNemlig Jan 5

Nu spørger jeg lige om noget måske dumt men så bare ret mig :)

Hvis man har et FSD system kan det så accepteres/godkendes hvis glasset er dårligt designet eller direkte utæt så der kan komme dug på indersiden der generer system i en sådan grad at det melder fejl?

Hvis det ene kamera ikke er funktionsdygtigt står man jo med et system der ikke fungerer og her mener jeg da ikke man som forbruger på nogen som helst måde skal acceptere eller bevise noget overfor Tesla, det skal de da bare fixe med det samme. 
Omvendt tror jeg heller ikke det er et generelt problem så havde vi hørt om det fra flere tusinde hver gang det regnede, hvilket får mig til at tro der er tale om en fejl på din bil som de vil anerkende og lave uden bøvl.

Vildgut
Vildgut Jan 6
Quote from HemligNemlig

Nu spørger jeg lige om noget måske dumt men så bare ret mig :)

Hvis man har et FSD system kan det så accepteres/godkendes hvis glasset er dårligt designet eller direkte utæt så der kan komme dug på indersiden der generer system i en sådan grad at det melder fejl?

Hvis det ene kamera ikke er funktionsdygtigt står man jo med et system der ikke fungerer og her mener jeg da ikke man som forbruger på nogen som helst måde skal acceptere eller bevise noget overfor Tesla, det skal de da bare fixe med det samme. 
Omvendt tror jeg heller ikke det er et generelt problem så havde vi hørt om det fra flere tusinde hver gang det regnede, hvilket får mig til at tro der er tale om en fejl på din bil som de vil anerkende og lave uden bøvl.

Det kunne være fint hvis de ville det(og det bare er til at lave). Men har som sagt kun oplevet det den ene dag hvor jeg hentede bilen. Men har fejlmeldt det med billeder. 
saldenryd
saldenryd Mar 23

Samme her, men på højre sidestolpe. Sker ret konsistent når jeg kører ca 20km med bilen i koldt vejr, starter i skygge og så kommer solen på. Tror at der er fanget noget "fugtig" luft under glasset på højre B stolpe ved monteringen. Antager at kondensen går over når temperaturen stiger til foråret / sommer og kommer sikkert igen til efteråret/vinter. Ser lige hvad dem af jer som kommer på service center får at vide. Venter spændt!

Forummets indlæg er redigeret af saldenryd Mar 23
Ice2EV
Ice2EV Mar 23

Bemærker tit denne alarm. Har dog ikke stoppet og kigget på kameraet. Dog virket det ofte som en af de 2 fenderkamerarer.

Men har bemærket at det ofte passer med lav sol, så vurderer selv at en del af tilfældene er et spørgsmål om kameraet er blændet. Ofter forsvinder alarmen få sekunder efter man er kørt i skygge bag et hus eller træ. Det fremkommer så ikke igen.

Joe73
Joe73 Mar 23
Jeg oplever også periodevist at højre eller venstre B-stolpe kamera er dugget til, og nogle gange forrude kameraerne, som beskrevet i jeres indlæg.
I tilfælde af forrudekameraerne, bilder jeg mig selv ind at det hjælper at slå forrudevarme på max i et par minutter (dobbeltklik på 3. icon fra højre, nederst på skærmen)
Min teori er at det starter varmetrådene i kamerahuset, og dermed afdugger ruden.
En anden teori jeg har, er at det hjælper at forvarme bilen 15-20 minutter før afgang.
Forummets indlæg er redigeret af Joe73 Mar 23
Ice2EV
Ice2EV Mar 23

Joe73, der er varmetråde ved forrude kamera, som vistnok tænder samtidig med elbagruden tændes.

Joe73
Joe73 Mar 23
Ok interessant. Det må jeg prøve næste gang det sker.
husfeldt
husfeldt Mar 25

Samme her..

Jeg kontaktede Tesla, de sagde det var normalt. Jeg tror nu heller ikke det er et stort problem, det forsvinder som regel hurtigt..

ankjaers
ankjaers Mar 25

Har bemærket min M3 i ny og næ brokker sig på side kameraerne hvis solen står direkte ind på. Men kan fint køre videre med det. Går væk indenfor 1 minut.