Jeg gætter på, det er en feature, men jeg vil insistere på, det er en bug:
Vi har to telefoner koblet til bilen, begge som nøgler. Media klarer bilen fint med skift til én telefon ad gangen, men håndteringen af telefoner som nøgler fungerer mildest talt elendigt.
- Det virker som om, at den telefon, der sidst har været "fører" af bilen (connected i Media), også forventes at være den, der kommer og låser bilen op. Min hustru og jeg går oftest ud til bilen med måske 10-20 sekunder mellem os pga. vores hund, og da det som regel er mig, der kører, låser bilen ikke op, før jeg kommer tæt på bilen. Kun hvis hun var den, der kørte sidst, og hendes telefon var den aktive. Sådan virker det i hvert tilfælde.
Jeg ville have forventet, at begge telefoner virker som nøgler fuldstændigt på lige for, uanset hvilken der er connected i media. Begge telefoner bør kunne låse bilen op til hver en tid. - Og endnu mere irriterende: Når vi begge er i bilen, hvorg jeg kører, og stopper for at gå ind at handle, og min hustru sidder i bilen, låser bilen nærmest i det øjeblik, jeg har lukket bildøren. Dvs. at hun kommer til at sætte alarmen i gang, fordi der er bevægelse i bilen.
Igen havde jeg forventet, at bilen ved, at hendes telefon stadig er i bilen, og ikke låser (og at der i øvrigt sidder en person på passagersædet).
Vi har selvfølgelig prøvet at frakoble begge telefoner, og koblet dem til igen. Jeg har også prøvet med andre telefoner.
Hvad oplever I?