Loading...
dk

At vælge enten S60, S60D eller S85! | Tesla Forum

Bianco
Bianco Oct 29 '14
Bare rolig Deacon, vi er masser der gerne leder de vildfarne på lysets vej ;-)
SQLCPH
SQLCPH Oct 29 '14
Citat fra DeaconWP

SQLCPH.

Jeg må have læst betingelserne for at bestille forkert. Jeg undskylder, at jeg har taget fejl. 

Jeg har kigget igen på det jeg har læst på teslamotors.com. Og jeg er kommet til at fortælle dig noget om det at reservere en X model. Der står intet om at det skulle være sådan også, når du bestiller en S model.

Hvis du vil læse det, kan du påbegynde en reservation af en X-model, og så ser du betingelserne der, inden du kan lave den endelige reservation. Men de gælder jo så ikke for en S "reservation", som sikkert som Kiefer skriver, med det samme er en bestilling.

Beklager, at jeg endnu en gang har udtalt mig om noget jeg ikke ved nok om…..

Ærbødigst. Deacon

Du er tilgivet min søn ;-) Gå med fred... ;-) uanset hvad så belønnes du for din hjælpsomhed og jeg fandt vha Kiefer hurtigt frem til procedurerne. No matter what - så må jeg have én. Så Tesla: Shut up and take my money...

Sikkerhedspakken er jeg ikke så sikker på. Får man at vide vha Tesla app´en hvis der går en rude? Jeg er ikke bange for at den stjæles men hærværk eller indbrud (hvad så forskellen er) er meget rart at få at vide så man kan sætte efter tyven eller dække baby ind i plast.

Dobbelt lader er jeg også lidt so and so me... på trods af at vi har en dreng på 1,5 år vil hun ikke ha læder i bilen- selvom jeg siger at det er godt for mudret støvler og sån! Hun siger at det hurtigt bliver ridset, hvad siger i?

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Oct 29 '14
Bendix
Bendix Oct 29 '14

SQLCPH,
Dobbelt lader bliver mindre og mindre relevant jo flere Superchargers, der kommer op, og er i mine øjne kun relevant hvis f.eks. din arbejdsplads stiller en type 2 til rådighed.
Sikkerhedspakken ville jeg fravælge, synes ikke man får nok i den, ved dog ikke om app'en alarmerer, men tror det ikke.
Mht læder er det klart en fordel med små børn, har selv en 3,5 årig og skal klart have læder i min. Hvis du plejer det en gang imellem 2-4 gange årligt er der ingen problemer. Læg evt et håndklæde eller lign. under barnesæder, så de ikke ridser læderet, derudover kan læder let tørres af for muder, hvorimod det bare arbejder sig ind i tekstil som hurtigt bliver pisse svært at gøre ordentligt rent - har været der, never again.

Forummets indlæg er redigeret af Bendix Oct 29 '14
Bianco
Bianco Oct 29 '14

Jeg er sikker på at du vil få mere glæde af en 85 kWh m enkelt lader end en 60 kWh m dobbelt lader.

Skaarup
Skaarup Oct 29 '14
Du kan få eftermonteret læderstue til samme pris som det koster fra nu - og det bliver rigtig rigtig pænt hvis man vælger en god sadelmager. Så det er ikke en uigenkaldelig beslutning hvis du sparer det nu. Min egen erfaring er at børnestole/sæder giver (i mine øjne) unaturlig patina i læderet, som jeg ikke er pjattet med.

Jeg er enig med Bianco, overvej en 85kwh igen.
SQLCPH
SQLCPH Oct 29 '14

Tjek - læder kan evt. sættes i senere og dobbeltlader er mindre relevant med SuC eller også kan den eftermonteres.

Det store spg er 60 hhv 85 kWh.... Bum bum... jeg må tænke... ;-)

Er der nogle der helt præcist kan fortælle hvad man får af features i sikkerhedspakken??

Kiefer
Kiefer Oct 29 '14

rskaarup: Det var netop på grund af ungerne at vi valgte læderstue med fra start, der er ikke noget være end at skulle vaske chokolade, saftevand og andet "snavs2 af stofsæderne, det er så meget nemmere på lædersæderne.

/Martin

MS
MS Oct 30 '14

Jeg valgte sikkerhedspakken - men det er ganske få features du får ekstra (alarm ved rystelser/bevægelse af bilen og ekstra sikkerhed ved et selvstændigt batteri til alarmen). Omvendt var det kun 3.100 kr. inkl moms - og da jeg bestilte bilen i sin tid blev jeg lidt grebet af at klikke med musen. Skulle jeg vælge i dag ville jeg spare denne.

Morten S

SQLCPH
SQLCPH Oct 30 '14
Citat fra MS

Jeg valgte sikkerhedspakken - men det er ganske få features du får ekstra (alarm ved rystelser/bevægelse af bilen og ekstra sikkerhed ved et selvstændigt batteri til alarmen). Omvendt var det kun 3.100 kr. inkl moms - og da jeg bestilte bilen i sin tid blev jeg lidt grebet af at klikke med musen. Skulle jeg vælge i dag ville jeg spare denne.

Morten S

Hej Morten

Giver bilen besked via appen hvis den enten flyttes eller "skubbes" til? Og hvad med hvis der knuses en rude? Hvis sikkerhedspakken inkluderer disse app beskeder så tror jeg vælger den til, ellers ikke. Vi er nede i de små ting nu ;-)

SQLCPH
SQLCPH Oct 30 '14
Citat fra Kiefer

rskaarup: Det var netop på grund af ungerne at vi valgte læderstue med fra start, der er ikke noget være end at skulle vaske chokolade, saftevand og andet "snavs2 af stofsæderne, det er så meget nemmere på lædersæderne.

/Martin

Hej Martin

Har du oplevet at læderet bliver ridset eller grimt ved autostole og grissebasser?

Bianco
Bianco Oct 30 '14
Vi har haft vores datter i skiftende autostole de sidste seks år i en Mondeo m sort læder.
Jeg synes faktisk at førersædet er blevet mere slidt end bagsædet.
Kiefer
Kiefer Oct 30 '14

Ja, bestemt, vi har et tæppe liggende under stolene, de ISOFIX beslag der var på den ene af vores Rømer stole har ikke været ret sød ved læderet så der er de blevet ridsede.

Det er sådan set lidt pest eller kolera, skal man vælge stof, så holder de nok bedre med ISOFIX beslagene, men når jeg ved hvor meget ungerne sviner med både slik og støvler, så er læder det bedste...

/Martin

Sider: « 1 2