Loading...
dk

Tesla S - AP1 ventiler på gammel model | Tesla Forum

jonaslau
jonaslau Jan 6

Hej jeg har en Tesla 2014 uden autopilot. Kan nye TPMS ventiler installeres - særlig er jeg interesseret i at høre om AP1 kan installeres på min bil, der er født med TPMS ventiler før autopilot.

Dvs. de nye er bagud-kompatibel?

RobertJ
RobertJ Jan 6

Hej Jonas,

nej, det skal være den gamle.type. De er Made in DRC og er typisk stemplede BaoLong.
AP1 type er Continental.

Gå til SDS eller anden dækmand og spørg om de kan programmere en til dig.

- R

JeppeB_HinnerupAuto

Kun de originale kan bruges og siden sidste opdatering kan bilen ikke længere indlæse dem selv, dvs at når du har skiftet hjul, skal du til Tesla og have indlæst dem. Jeg har i øvrigt nogle brugte til at ligge, som du kan få billigt

DeaconWP
DeaconWP Jan 7

Du kan godt bruge hjul med AP1 og AP2  systemets TPMS ventiler i hjulene.

Det kræver blot, at du opgraderer bilens hardware til den version, som sidder i. AP1 og 2 bilerne.

Så skal du ud og investere i TPMS ventiler, for at få dine nye hjul til at passe på din ældre bil, så er ektra udgiften ved at du i stedet for skifter din hardware i bilen ikke helt så slem. Så ved jeg godt, at du så måske har nogle på et sæt hjul, som du så ikke kan bruge. Men de kan så også skiftes til det nye system, når du skifter dæk næste gang.

Så du kan opgradere bilen til ny version, med de fordele det giver dig.

Peak1725
Peak1725 Jan 16
Citat fra JeppeB_HinnerupAuto

Kun de originale kan bruges og siden sidste opdatering kan bilen ikke længere indlæse dem selv, dvs at når du har skiftet hjul, skal du til Tesla og have indlæst dem. Jeg har i øvrigt nogle brugte til at ligge, som du kan få billigt

Virker TPMS på biler uden AP virkelig ikke længere? Vil det sige, at de virker, men jeg skal forbi Tesla hver gang jeg skifter dæk for at få dem 'aktiveret' igen?

Har selv afmonteret mine, da den blev ved med at melde fejl og jeg derved troede, at de var løbet tør for strøm. Kan man måle om de stadig virker imens de er afmonterede?
DeaconWP
DeaconWP Jan 16

Det kan du. Jeg har haft mine tre fælge med Baolong ventiler, altså de gamle uden AP hardware med ned til Aarhus, for a den flinke Tesla medarbejder kunne sætte en måler på, og så se, om de virkede endnu. Det kan en dækmand lige rundt om hjørnet hvor du bor altså også gøre. Hvis enten han eller du ved, hvilket sytem de tilhører.

Peak1725
Peak1725 Jan 16
Citat fra DeaconWP

Det kan du. Jeg har haft mine tre fælge med Baolong ventiler, altså de gamle uden AP hardware med ned til Aarhus, for a den flinke Tesla medarbejder kunne sætte en måler på, og så se, om de virkede endnu. Det kan en dækmand lige rundt om hjørnet hvor du bor altså også gøre. Hvis enten han eller du ved, hvilket sytem de tilhører.

Super. Det vil jeg prøve. Tak for svar.
Ved du om det det er almindeligt, at TPMS Tesla uden AP ikke længere bliver registreret af bilen ved hjulskift?
DeaconWP
DeaconWP Jan 17

Der er mange der rapporterer om netop det problem, når de skifter hjul. Opstået efter en software opdatering.

MOS
MOS Jan 17

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke ved ret meget om dette emne, så jeg spørger af ren nysgerrighed:

Hvorfor i alverden skulle man dog med en ny softwareopdatering have fjernet muligheden for, at TPMS automatisk bliver registreret ved hjulskift, når det nu har virket før?

Det må da være en træls situation for alle parter, at man dels har bøvlet med, at det i første omgang ikke virker. Så skal man finde ud af, hvad der er i vejen. Så skal man på værksted. Og endelig skal værkstedet bruge tid på at få det til at virke - som om Tesla værkstederne ikke har travlt nok i forvejen... Det virker da dumt! De fleste skifter jo hjul et par gange om året.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 17
canel
canel Jan 17

enig Mos

førhen skiftede jeg mellem 19" og 21", og så fandt den selv sensorerne.
nu melder den systemfejl.
tesla siger at den ikke kan huske gamle sensorer længere, så de skal skanne hjulene og lægge dem ind i systemet.
alternativt kunne jeg få skiftet modtager boxen ud til den nye type, og selvfølgelig alle sensorerne.
så kunne den selv finde dem, og ville så også vise tryk i dækkene på skærmen.
det kostede godt 10k, og det var vist med 1 sæt sensorer.
det syntes jeg også er en del, for noget der har virket.

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 17

Vi har haft den oppe før, Tesla har igen f..... op i fw og gjort det surt for de ældste ejere så de kan tjene flere penge på dem der hopper på at få bilen der forbi.

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6231?&page=1