Loading...
dk

Modstrøm modpris | Tesla Forum

XOffer
XOffer Jan 9 '20
Citat fra Johannelund

Timeafregning vil kun virke hvis både kabel ejer og elselskab tillader det, så hvis barry supporter det og kabelejer ikke, kan det vel ikke lade sig gøre, det var det min kabelejer fortalte

Min kabelejer supporter ikke timeaflæsning, men barry kan gøre det alligevel.

Jeg er generelt også lun på modstrøms intro tilbud, men jeg bruger 19.000 kWh om året, så det kan bare ikke lade sig gøre, desværre. Tror der er mange som må snige sig over 7.000 kWh om året med elbil.

PeterE
PeterE Jan 9 '20
Citat fra RUNE2 Modstrøm her. Har lige aktiveret klimapakken for 69,- om måneden, der giver gratis strøm om natten, hvor bilen jo lader og varmepumper kører mest.
Gratis strøm, betyder stadigvæk at man betaler de sædvanlig transport- og netværksafgifter?
Kiefer
Kiefer Jan 9 '20

Ja, dem slipper man ikke for, uanset hvilket selskab man vælger.

Johannelund
Johannelund Jan 9 '20
@xoffer<br />
Husk at de 7000 vil blive reduceret med solcellebrutto produktionen, så mit forbrug er på 3500 kWh da jeg har et tunet anlæg med en produktion over 7000 kWh, og med et forbrug på 19000 ja så må du da have elvarme, varmepumpe jordvarme, og dermed nedsat elafgift for forbrug over 4000 kWh, så derfor bør du have CLEVER abb. For så vil du altid få en overrefusion på normalt min 70 øre for de kWh der fyldes i Ellerten
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Jan 9 '20
XOffer
XOffer Jan 9 '20
Citat fra Johannelund @xoffer<br />
Husk at de 7000 vil blive reduceret med solcellebrutto produktionen, så mit forbrug er på 3500 kWh da jeg har et tunet anlæg med en produktion over 7000 kWh, og med et forbrug på 19000 ja så må du da have elvarme, varmepumpe jordvarme, og dermed nedsat elafgift for forbrug over 4000 kWh, så derfor bør du have CLEVER abb. For så vil du altid få en overrefusion på normalt min 70 øre for de kWh der fyldes i Ellerten

Jeg har E.ON, men jeg har ikke elvarme el. lign. som kan nedsætte elafgiften. Det er blot elbils km der giver 19.000 kWh. Det er helt sikkert i den høje ende, men der må være mange som i det mindste har 10.000 kWh/år eller mere, hvis de kører over 30.000 km/år.

jramskov
jramskov Jan 9 '20

Vi har EON og vi kommer til at ramme omkring 30.000km/år. Vores højeste månedlige forbrug indtil videre var november hvor vi brugte 595kWh og vi fik 738kr retur.

Vi har en Model 3 LR AWD, så klart en af de mere effektive, men vi kommer helt sikkert ikke op på 10.000 kWh/år.

Vildgut
Vildgut Jan 9 '20
Quote from XOffer
Citat fra Johannelund @xoffer<br />
Husk at de 7000 vil blive reduceret med solcellebrutto produktionen, så mit forbrug er på 3500 kWh da jeg har et tunet anlæg med en produktion over 7000 kWh, og med et forbrug på 19000 ja så må du da have elvarme, varmepumpe jordvarme, og dermed nedsat elafgift for forbrug over 4000 kWh, så derfor bør du have CLEVER abb. For så vil du altid få en overrefusion på normalt min 70 øre for de kWh der fyldes i Ellerten

Jeg har E.ON, men jeg har ikke elvarme el. lign. som kan nedsætte elafgiften. Det er blot elbils km der giver 19.000 kWh. Det er helt sikkert i den høje ende, men der må være mange som i det mindste har 10.000 kWh/år eller mere, hvis de kører over 30.000 km/år.

Jeg regner med at ende på en ca. 15000 på et år. Regner med godt 10000-12000 kW alene fra bilen... Jeg kører en 40k om året. 
Vildgut
Vildgut Jan 9 '20
Quote from jramskov

Vi har EON og vi kommer til at ramme omkring 30.000km/år. Vores højeste månedlige forbrug indtil videre var november hvor vi brugte 595kWh og vi fik 738kr retur.

Vi har en Model 3 LR AWD, så klart en af de mere effektive, men vi kommer helt sikkert ikke op på 10.000 kWh/år.

Hmm... Og det er motorvejskørsel? Og du ligger ikke og klæber bag en lastbil eller kører Max 110 eller lignende? 
Kiefer
Kiefer Jan 9 '20

Kiggede lige efter, vores to ladere har tilsammen haft et forbrug på ca. 11.800kWh i 2019 hvilket nok passer meget godt med at der er blevet kørt en 50 - 55.000km sidste år, tilsammen i begge biler.

Husets IT udstyr står for ca. 8000kWh og varmepumpen for de 3500kWh, så de resterende ca. 5000kWh der er brugt, er så husets "normale" strømforbrug, det svarer jo egentlig meget godt til en almindelig dansk husholdning.

Men det ret store elforbrug betyder også, at det bliver dyrere og dyrere at være på introtilbud. De helt billige tilbud er kun for dem med meget lille forbrug. Hvor det jo i realiteten ikke kan svare sig, at bruge tid på at skifte, da besparelsen er næsten ingenting ved lavt forbrug.

 

Vildgut
Vildgut Jan 9 '20
Quote from Kiefer

Kiggede lige efter, vores to ladere har tilsammen haft et forbrug på ca. 11.800kWh i 2019 hvilket nok passer meget godt med at der er blevet kørt en 50 - 55.000km sidste år, tilsammen i begge biler.

Husets IT udstyr står for ca. 8000kWh og varmepumpen for de 3500kWh, så de resterende ca. 5000kWh der er brugt, er så husets "normale" strømforbrug, det svarer jo egentlig meget godt til en almindelig dansk husholdning.

Men det ret store elforbrug betyder også, at det bliver dyrere og dyrere at være på introtilbud. De helt billige tilbud er kun for dem med meget lille forbrug. Hvor det jo i realiteten ikke kan svare sig, at bruge tid på at skifte, da besparelsen er næsten ingenting ved lavt forbrug.

 

Så tænker jeg mine 10000 til bilen passer nogenlunde. Er jeres kørsel også primært motorvej 120-130ish?

Dit it setup lyder for Nice. Må man spørge hvad du har kørende? 
RUNE2
RUNE2 Jan 9 '20
Modstrøm har både introtilbud til dem der brugte max 7.000kWh sidste år og dem der brugte max 20.000kWh. Vi er i den sidste kategori.

Det kunne være noget kryptomining, Kiefer bedriver. Der skal jo klejner i kassen for at betale for Teslaerne. :-)

Det kunne være værd at betale it-forbruget fra et firma med egen måler, hvorved man burde kunne ansøge om det stort set afgiftsfri process-strøm.

Principielt kunne man vel også oprette et selskab til opladning af elbiler, som man privat køber lade-tjeneste hos og derigennem opnå de næste 2 års process-strøm for elbiler? Nogen der ved hvordan evse, clever, eon m.fl. er blevet godkendt til afgiftsrefusion?
Kiefer
Kiefer Jan 9 '20

Ha, nej kryptomining droppede jeg igen tilbage i 2014, men fik da minet et par stykker som blev solgt i 2018 :)

Ellers bruger jeg setuppet til VMware, så det består af nogle Cisco UCS servere til computer, og en DELL server til storage. dertil kommer nogle 10G switche. Hvor ville man være i verden hvis der ikke var 10G mellem ens skur og hus :)

Jeps, har det hele stående ude i skuret, hvor jeg har en konstant temperatur på ca. 21-22 grader her om vinteren, og nej, der er ikke indbygget varme i skuret, det sørger IT udstyret for. Prøver dog at dyrke nogle chillier med kunstigt LED lys, men mine fingre er åbenbart ikke så grønne.

Lige nu er vi på SE energi, sm vist skifter navn her om lidt til noget med nord.. De var den billigste lige før Jul. Og til april skal der skiftes igen. Besparelsen er pænt mange tusinde kroner om året på den konto. Men de seneste har ligget på omkring de 20 øre pr. kWh i introtilbud, det er lidt i den dyre ende synes jeg.

jramskov
jramskov Jan 10 '20

@Kiefer :D 

Måske jeg skal tilbyde firmaet mit hjem som failover location snart - der er ved at blive lagt fiber ned i området og det er både TDC og Fibia, så jeg burde snart kunne have en failover Gbit internetforbindelse :P

jramskov
jramskov Jan 10 '20
Citat fra Vildgut
Quote from jramskov

Vi har EON og vi kommer til at ramme omkring 30.000km/år. Vores højeste månedlige forbrug indtil videre var november hvor vi brugte 595kWh og vi fik 738kr retur.

Vi har en Model 3 LR AWD, så klart en af de mere effektive, men vi kommer helt sikkert ikke op på 10.000 kWh/år.

Hmm... Og det er motorvejskørsel? Og du ligger ikke og klæber bag en lastbil eller kører Max 110 eller lignende? 

Der er en hel del motorvejskørsel, konen kører ugentligt en tur Aarhus - Herning og retur. Det er motorvej nærmest hele vejen. Min kone kører pænt, men ligger bestemt ikke og sover bag en lastbil og det gør jeg heller ikke. Det sker kun hvis jeg har en udfordring med rækkevidden og i en LR AWD er det sjældent :)

Vildgut
Vildgut Jan 10 '20
Quote from jramskov
Citat fra Vildgut
Quote from jramskov

Vi har EON og vi kommer til at ramme omkring 30.000km/år. Vores højeste månedlige forbrug indtil videre var november hvor vi brugte 595kWh og vi fik 738kr retur.

Vi har en Model 3 LR AWD, så klart en af de mere effektive, men vi kommer helt sikkert ikke op på 10.000 kWh/år.

Hmm... Og det er motorvejskørsel? Og du ligger ikke og klæber bag en lastbil eller kører Max 110 eller lignende? 

Der er en hel del motorvejskørsel, konen kører ugentligt en tur Aarhus - Herning og retur. Det er motorvej nærmest hele vejen. Min kone kører pænt, men ligger bestemt ikke og sover bag en lastbil og det gør jeg heller ikke. Det sker kun hvis jeg har en udfordring med rækkevidden og i en LR AWD er det sjældent :)

Haha, godt at høre I ikke sover... Der er autopiloten ikke helt nået til endnu.

Hvad er jeres wh/km over tid? 
jramskov
jramskov Jan 10 '20

@Vildgut: Seneste gang jeg tjekkede var 22. december:
22.265km, 4165kWh, 187Wh/km.

Vildgut
Vildgut Jan 10 '20

Ja ok...det er også noget mere økonomisk. Måske jeg kan få min lidt pænere når nyforelskelsen forsvinder en anelse og der bliver varmere:D!

jramskov
jramskov Jan 10 '20

Held og lykke med at komme til at køre mere økonomisk :P 

jth
jth Jan 10 '20
Jeg har 207 Wh/km over 10tkm siden juni. LR AWD der kører korte byture og lange motorvejsture (primært i venstre spor). 
Forummets indlæg er redigeret af jth Jan 10 '20
baldur
baldur Jan 10 '20
178 Wh/km over 21.099 km siden april. LR AWD med boost tilkøbt.
Sider: « 1 2 3 »