Loading...
dk

Kørebog til model S | Tesla Forum

TMD
TMD Oct 30 '14

Jeg skal køre en hulens masse km på statens takster for mit firma, og jeg søger derfor efter en kørebog, som er egnet til at holde øje med mine firma-kilometer. Er der allerede en egnet funktion i Tesla'ens software, eller skal jeg finde en ios-udgave?

/Tommy

Forummets indlæg er redigeret af TMD Oct 30 '14
Kiefer
Kiefer Oct 30 '14

Jeg tvivler på der er en sådan i Teslas software, jeg er ikke stødt på nogen, til gengæld findes der et hav af sådanne løsninger i App store til IOS...

/Martin

Tesloid
Tesloid Oct 30 '14
TMD: Jeg søger præcis det samme. Har overvejet en web side med erhverv/privat knap på. Når man trykker registreres location (via tesla browseren). Så hver gang du starter bilen skal du klikke på knappen. Hvis API tillader at udlæse km stand, kunne backend hente denne information direkte fra bilen. Jeg har overvejet at bygge det som en service alle kunne få gavn af, men jeg tvivler på jeg når det inden bilen er fremme. Nogen frivillige ?
Lauer
Lauer Oct 30 '14

Et af mine første projekter med Tesla, er at lave en kørebog/timeregistrering, da det kan spare mig for meget tid. Får forhåbentlig min Tesla i november måned og så skal der kodes løs.

Planen er at oplysningerne skal direkte ind i vores ERP system (Dynamics NAV).

KS
KS Oct 30 '14
API tillader hentning af rigtigt mange data. Har logget alt fra min siden den dag jeg fik den..
API kan findes på nettet, og jeg giver gerne lidt support med hvad der er muligt
Tesloid
Tesloid Oct 30 '14
Lauer: Du må meget gerne dele. Så kan vi andre måske rette til, så vi kan få csv export eller andet. Ken: Bruger du andet end VisibleTesla ?
Forummets indlæg er redigeret af Tesloid Oct 30 '14
KS
KS Oct 30 '14

@Holbech: Bruger ikke VisibleTesla men TeslaMS og har yderligere derovenpå kodet mig en scheduler, som kan kalde bilen, starte ladning, varme m.v. når jeg har brug for det.

Kiefer
Kiefer Oct 30 '14

Ken: Jeg synes ikke jeg har kunnet få TeslaMS til at fungere i forhold til min bil, det var samme problem jeg til at starte med havde med VisibleTesla, men det fik udvikleren rettet, det ser ikke rigtig ud til at der sker ret meget udvikling på TeslaMS?

/Martin

Jesper
Jesper Nov 5 '14
Lauer: Det med NAV er en god idé. Hvilken version tænker du på? Der er måske nogle nye muligheder i 2013/2015..
\Jesper
FrederikC
FrederikC Nov 5 '14

Nu har jeg kørt med VisibleTesla i et par uger, og den fungere fint til HVAC, men logning af kørsel det er den dælme ikke god til.

Eks. turen til arbejde imorges på 70 km, der har den kun logget de sidste 7,2 km.

Kiefer
Kiefer Nov 5 '14

Problemet med VisibleTesla er at den får sine data fra Tesla, og det går ikke så godt, udvikleren er klar over det, men kan ikke rigtig gøre så meget ved det.

/Martin

christfort
christfort Nov 30 '14

Jeg får min tesla sidst i december, og har også brug for kørebogsfunktion, er der nogen der har fået dette til at fungere?

Kristian70k
Kristian70k Nov 30 '14

næ :) exel ark er min løsning.. 

move
move Nov 25 '15
Nogen der har noget nyt ift kørebog og Tesla?
jpkofoed
jpkofoed Nov 25 '15

Hej,

Jeg abonnere på linkmytesla.dk, der udvikles af en studerende i Aalborg (koster 240/år, men kan prøves gratis nogle dage). Dette giver on-the-fly stats (i webbrowser), mulighed for at kategorisere ture, og eksport til Excel-fil. Plus udvikling er i gang, og påvirkelig.

Det ser umiddelbart ud til at 'fange' langt defleste km ogture, selvomdenogsåfår data via Tesla.

Mvh. Jens Peter

Lauer
Lauer Nov 26 '15

Jeg kan tilføje at der er 14 dages prøvetid på Linkmytesla og hvis man skal bruge mere tid til at prøve det, så er jeg sikker på Mikkel kan ordne det. Jeg bruger selv programmet til kørebog og eksporterer dem til en CSV fil som igen indlæses i vores ERP system.

Men sjov tråd der er før jeg selv fik min Tesla. Her ville jeg selv igang med at lave en kørebog, men det blev så min egen søn (Mikkel) som overhalede mig i udviklingen med Linkmytesla. Men en glæde at være med på sidelinjen i udviklingen af programmet. Jeg kan altid få lov til at lave lidt hjælpetekster eller lignende til programmet :-)