Loading...
dk

Får ikke de ønskede KW ved opladning | Tesla Forum

Mikany
Mikany Jan 28

Burde det ikke være muligt at få i nærheden af 50 kw ud af en ladning på Eon stander med type2 50 kw. Eller er det bare sådan at Tesla model 3 kun kan skyde 11 kw igennem type 2. Jeg oplever også at de standere der lover 22 kw, heller ikke giver mere end 11 kw på type 2

Får jeg noget ud af at købe en ChadeMo adapter, vil den kunne skyde de lovede 43 kw igennem ? ? 

canel
canel Jan 28

type 2 stikket kan kun modtage den effekt, som den indbyggede ac til dc lader kan yde.
hvis den skal lade med højere effekt, skal det være dc ladning gennem de 2 ben under type 2 delen.
når der lades med dc, bruges type 2 delen kun til at kommunikere mellem bil og extern ladestander.
ChadeMo er at gå over åen efter vand.

KimT
KimT Jan 28

Med et type 2 kabel får du max. 11kW - da bilen kun kan lade med max 16A. Hvis du skulle have 22kW skulle det have været en 32A AC lader i bilen, og det er der ikke.

Model3 understøtter ikke CHAdeMO, så såden en adapter kan kun bruges til S/X. Edit: jo det gør den nu kan jeg se, men mener ikke den er relevant ift CCS (det er ved at uddø...)

Hvis du skal have i nærheden af 50kW på en Eon stander, skal det være via CCS stikket

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jan 28
CaptainChaos
CaptainChaos Jan 28
Citat fra Mikany

Burde det ikke være muligt at få i nærheden af 50 kw ud af en ladning på Eon stander med type2 50 kw. Eller er det bare sådan at Tesla model 3 kun kan skyde 11 kw igennem type 2. Jeg oplever også at de standere der lover 22 kw, heller ikke giver mere end 11 kw på type 2

Får jeg noget ud af at købe en ChadeMo adapter, vil den kunne skyde de lovede 43 kw igennem ? ? 

Model 3 er begrænset til 11 kW med AC (vekselstrøm) så du får ikke hurtigere opladning på en type 2 lader. Begrænsningen ligger i inverteren.

Hvis du vil lade hurtigere så skal der strøm direkte ned i batteriet, altså DC (jævnstrøm) med CCS

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069

Ice2EV
Ice2EV Jan 29

Alt over 22 kW er vel med fast kabel og DC. Eller har jeg misforstået?

P85DK
P85DK Jan 29
Citat fra Ice2EV

Alt over 22 kW er vel med fast kabel og DC. Eller har jeg misforstået?

Korrekt

baldur
baldur Jan 29

Type 2 går op til 63A eller 43 kW. Den gamle Zoe kunne lade med 43 kW på type 2. Men det er der vist ikke nogen anden bil der kan.

16A eller 22 kW er også sjældent muligt. Det er vist kun de ældre Tesla Model S med dobbelt lader der kan det. Nyere model S er begrænset til 16,5 kW.

Det ser ud til at der er ved at være enighed om at 16A eller 11 kW er det en elbil bør kunne. Det er det Tesla Model 3 kan.

Så er der de asiatiske mærker der leverer biler der kun kan lade på 1 fase. Det begrænser dem til 3,7 kW på en 11 kW lader eller 7,2 kW på en 22 kW lader.

Model 3 skulle efter sigende kunne lade med 32A på én fase (= 7,2 kW). Jeg har aldrig haft chancen for at prøve det.

Hvis man ser en lader hvor der står "43 kW" så er det med stor sandsynlighed tale om type 2 AC ladning hvor Tesla Model 3 kun vil kunne udnytte 11 kW. Hvis der står 50 kW eller mere, så er det DC ladning hvor Model 3 typisk kan trække 100+ kW afhængig af batteritemperatur og mulig ladespædning.

Forummets indlæg er redigeret af baldur Jan 29