Har jeg aldrig hørt om før, og jeg følger ellers med i flere Model 3 grupper, bl.a. på Facebook.
Kontakt Tesla service.
Er der kørelys på? Nærlyset er slukket om dagen undtaget ved mørke passager og i dårligt vejr.
Hvis også kørelyset slukker, så er det klart en fejl. Har aldrig hørt om det før. Det burde ikke kunne ske.
Hvis den er sat til "auto", så skal kørelyset være tændt som default ved dagslys og nærlys skal tænde, hvis det bliver tilpas mørkt (f.eks. ved skumringen eller hvis man kører igennem en mørk tunnel eller skov), eller i tilfælde af regnvejr. Man skal dog selv huske at tænde nærlys og evt. tågelys, hvis der er tåget eller diset, da der ikke altid er mørkt nok eller vådt nok til, at bilens sensorer automatisk detekterer det.
Jeg ville også kontakte Tesla.
Så er bilen tilbage fra service og så god som ny.
De havde ingen forklaring på mit problem med forlygterne, men bad mig være opmærksom på om problemet skulle opstå igen.
Det skete ikke på turen hjem, så fingers crossed!
Det var i det hele taget en meget positiv oplevelse at have bilen til service hos Tesla i Kastrup.
Jeg måtte vente længe på at få en tid (ca. 2 måneder), men da det blev min tur blev jeg rigtig godt behandlet.
Da mine problemer tog længere tid at klare, fik jeg en lånebil stillet til rådighed, en Model S P90D.
Rigtig fin bil, men jeg vil altså ikke bytte :P
Kommunikationen var super hele vejen igennem og jeg blev holdt opdateret omkring status hele tiden pr. sms.
Alting blev ordnet og jeg fik monteret stænk-klapper (kostede 196 kr.), så nu er jeg en meget tilfreds Tesla Model 3-ejer igen!
Tak for jeres indspark og tid, det er meget påskønnet!
Sjovt du lige opdaterer på lygterne. Fordi jeg bemærkede just for 3-4 dage siden da jeg kørte bag en anden bil at genskæret i nummerpladen forsvandt, og jeg så derfor efter om lygterne var tændt. Der var det lyse felt foran bilen på skærmen væk.
Jeg tænkte, jeg skal da lige holde øje med det. Men det kommer man jo fra igen. Efter 10-15 minutter kom jeg i tanke om det og bemærkede at lyset var tændt igen, hvilket jeg kunne se på den der "aura" foran bilen.
Har ikke bemærket det før eller efter den hændelse.
Tænker at det nok er noget software-gøgl som driller/har drillet.
Hvis ikke det allerede er fikset i en update så bliver det nok forhåbentlig snart klaret.
Troede i øvrigt kortvarigt at der var opstået en fejl med lydanlægget i bilen, men fandt hurtigt ud af at Tesla havde skruet helt ned for lyden.
De er nok ikke Slayer-fans :P