Bremser holder helt sikkert 2-3 gange længere end andre biler Måske 10 år, ingen ved man jeg kan sige de er både store og meget effektive og bruges stort set ikke, man bruger motorbremse det meste af tiden og kun de normale bremser til nød og til at få bilen til at holde helt stille.
mht. Til dæk afhænger det nok af hvilken model du påtænker. En model s bruger IKKE mere dæk end andre biler. Men vær opmærksom på at det er meget fristende ikke at køre som andre. Et let svip med foden og du ser de andre i bakspejlet. Accelerationen er stærkt vanedannene, og du vil opdage at du pludselig finder ud af hvorfor du tidligere køre morfar kørsel. Det er mentalt svært i en tesla.
alt fra 5.000-40.000 km er muligt. 25.000 km ser ud til at være der jeg rammer (har kørt 15.000 km nu), og det er mere end hvad jeg havde håbet. Et sæt dæk koster ca. 9000 kr, så realistisk koster det ca 35 øre/km give and take.
hvis du køber service pakke på 4år koster hver service kun 4500 kr inkl dele. Min 207sw plejer at koste mere når den er til service. Hvis du undlader årligt service på så dyr en bil kan det i sidste ende koste mere i afskrivning når den sælges. Jeg ville ikke undvære det.