Loading...
dk

TPMS | Tesla Forum

Danbra56
Danbra56 Feb 3 '20

Er der nogen der ved hvad 4 TPMS ventiler koster hos Tesla 

webercarbmann
webercarbmann Feb 3 '20

Omkring 1600 såvidt jeg husker. 

Danbra56
Danbra56 Feb 10 '20

4 TPMS ventiler 2437,50 ved Tesla 

CanEl
CanEl Feb 10 '20

prøv at spørge din lokale dækmand.
de har da flere modeller på lager, ikke.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Feb 10 '20
jramskov
jramskov Feb 11 '20

Jeg synes at have læst om flere der har haft problemer med TPMS ventiler der er købt andetsteds, mener også Deacon (guru her på forum) anbefaler at man køber dem hos Tesla.

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Feb 11 '20

Vi har monteret eftermarkeds TPMS i Tesla siden 2015, der er INGEN problemer så længe man vælger de rigtige og en ordentlig kvalitet. At nogen "føler" at originale er bedre må stå for deres regning. Fakta er at vi har monteret hundredevis hvis ikke tusindvis uden problemer. Derudover er garantien bedre på eftermarkeds sensorer, prisen er også væsentlig lavere

jramskov
jramskov Feb 11 '20

"der er INGEN problemer så længe man vælger de rigtige og en ordentlig kvalitet."

Det er vel netop hvad jeg siger? Man risikerer at købe et produkt af tvivlsom kvalitet. 

"At nogen "føler" at originale er bedre må stå for deres regning."

Hvad er det du gerne vil opnå med sådan en kommentar?

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Feb 11 '20
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Feb 11 '20

Der er ikke generelt problemer med TPMS der købes andre steder. Min anden kommentar går blot på at der er intet der tyder på at eftermarkeds sensorer er ringere end dem fra Tesla og at de desuden tilbydes med længere garanti til billigere pris. Dem som siger noget andet gør det som oftest uden nogen form for belæg eller faglig evidens, det jeg udtaler er jo 100% baseret på faglig erfaring og årevis med "hænderne i bolledejen" 

koden
koden Feb 11 '20
Citat fra jramskov

"der er INGEN problemer så længe man vælger de rigtige og en ordentlig kvalitet."

Det er vel netop hvad jeg siger? Man risikerer at købe et produkt af tvivlsom kvalitet. 

"At nogen "føler" at originale er bedre må stå for deres regning."

Hvad er det du gerne vil opnå med sådan en kommentar?

---------------

Køb dem hos Hinnerup, så er de af ordentlig kvalitet :-)

Eller spørg herinde hvilke eftermarkedsmodeller der dur og hvilke der ikke gør.

jramskov
jramskov Feb 12 '20

Det eneste jeg siger er at jeg har set flere andre nævne problemer med TPMS sensorer købt andre steder.

Jeg synes ikke der er grund til at tale nedsættende om andre. 

Frisco
Frisco Nov 15 '20

Hvordan ved jeg om jeg køber de rigtige? På nettet er det en jungle i mine øjne. Er der et særligt mærke/model jeg skal lede efter?

Jeg går og venter på vores M3 2021 - den bruger TPMS af typen 'BLE' (hvad end det så betyder). Jeg har anskaffet et par originale 18" fælge, mangler nu vinterdæk og TPMS. 

webercarbmann
webercarbmann Nov 15 '20

Jeg købte TPMS ventiler på EBAY i Kina til vores model 3. En god ven købte dem hos Tesla. Dem jeg fik fra Kina var 100% mangen til dem fra Tesla. Der stod enda "Tesla" på dem. De var ens - jeg havde begge i handen samtidig.  Prisen fra Kina var omkring 1/3.  Bare min erfaring. 

koden
koden Nov 15 '20

Jeg har også købt ting i Kina som ser fuldstændig identiske ud...

Men kvalitet var ikke det samme.

de er møj gode til at kopiere og sætte navne på :-)

Men derfor kan det jo godt være at Teslas ventiler er de samme som dem du har købt.

Forummets indlæg er redigeret af koden Nov 15 '20
Frisco
Frisco Nov 15 '20
Tak for feedback :)
Jenskh
Jenskh Nov 16 '20
Jeg fik TPMS sammen med de vinterhjul jeg købte hos Tesla - altså en komplet vinterjakke fra Tesla.

Det første halve år med dem ( den første sæson) var der ikke andet end problemer med en af dem.
Så Tesla kan også godt have problemer med "deres" TPMS.

Deres i citationstegn fordi jeg tror ikke nogen bilfabrikanter har egenproduktion af TPMS ventiler. De køber alle produktet i Kina
Forummets indlæg er redigeret af Jenskh Nov 16 '20
HrMogensen
HrMogensen Nov 16 '20
Jeg købte via eBay - en tysk forhandler af elektronik der solgte mærket RDKS.
Troede de ikke virkede men efter 20 km kørsel så fandt bilen dem...

Krydser fingre for den holder for gav kun 5-600kr for alle 4 :)
Frisco
Frisco Nov 16 '20

Jeg kan finde dem her på tysk ebay, som noget af det eneste. Synes de ser lidt tvivlsomme/billige ud. Jeg kan heller ikke finde noget hos danske portaler for reservedele. Jeg søger på tpms bluetooth. Virker lidt mystisk at der ikke er et større udvalg. Hvad gør jeg forkert? 

Danbra56
Danbra56 Nov 16 '20
De bliver sendt fra Kina derfor kommer der told og moms på samt 160 kr til post Danmark
Ice2EV
Ice2EV Nov 16 '20

Prøv at søge på TPMS Tesla, så dukker der mange op.

https:///...s+tesla&_sacat=0

HrMogensen
HrMogensen Nov 16 '20
Købte disse...

https://www.ebay.com/itm/283972191999

Såvidt jeg husker blev de sendt fra Polen og forhandleren er tysk.
Har kun kørt med dem i et par dage men bilen fandt dem da :)
Sider: 1 2 »