Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Feb 7

Efter mine tidligere omtalte problemer med ladehastigheden, nævnte jeg for Teslas teknikker, at jeg jo havde købt en bil der kunne lade op til 80 pct på 40-45 minutter.

Det mente den pågældende aldrig der var lovet i noget salgsmateriale og bad mig finde det frem og sende. Er der nogen der har link eller noget til lovet ladehastighed?

Det synes jeg er ret flabet, når man tænker på at ladehastigheden er en af de ting der blev og stadig bliver reklameret for.

De må være ret presset hos Tesla med sådan et svar!!

SuneH
SuneH Feb 7

Fra Teslas hjemmeside i 2015

Ledsager
Ledsager Feb 7

Mange tak for ladekurven. Andre input er velkomne evt tekster. 

P85DK
P85DK Feb 7

Her er den med et 85 kWh batteri

Der er masse af forskellig dokumentation på de forskellige fora som TMC og elbilforum.no

SteffenFabrin
Jeg har samme problem. Har også på skrift fra 2015 at vi kan lade 270 km på 30 minutter. Det kan jeg slet ikke mere. Er ved at samle faktiske tal for det.

Efter klage til Tesla fik jeg dette svar:

Vehicle remote inspection performed due to complain of slow supercharging speed. Conclusion: Logs investigated according to provided timestamp. No hardware issue is detected by vehicle battery monitor system. As vehicle, pack and cells in the pack ages and cumulates charge/drive cycles, it expectedly accumulates some wear, Thus, it is expected to see some slight alterations in performance from the HV battery similarly to other components of the vehicle. Just like all parts of the vehicles, Hv battery and its cells wear similarly to everything else from seats, to gearbox, to drive unit, to interior trim. As the HV battery pack ages and accumulates charge and discharge cycles, it becomes slightly less capable of reaching performance levels it was able to when new. Wear over time makes the battery cells unable to accept as much
fast-charging power as they once did. With a recent software update, Tesla has updated the charge profile in the battery management system of some vehicles which can lead to a slight reduction of fast charging peak power.This update helps further protect the battery and improve battery longevity.

Jeg er ved at læse Rasmussen vs Tesla Class action.
https://www.classaction.org/...en-v-tesla-inc_1.pdf
Der står mange fine ting.

Har også fundet denne der minder om:
https://www.bilklage.dk/...tet/14030%20kode.pdf
KimT
KimT Feb 7

Så kan man sige; Jeg har 8 år ubegrænset garanti på batteriet. Så jeg finder mig ikke i at de har pillet ved lade-profilen for at få batteriet til at holde længere (garanteret kun nok til at de holder lige præcis 8 år). Jeg vil have fuld skrald på ind til lortet ryger.......

Efter de 8 år kunne det jo alligevel være at nogle var villige til at betale for et nyt batteri - men det tilbyder de jo ikke engang. Alt hvad man vel kan betale sig fra i dag er vel refurb.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 7
SteffenFabrin

Jeg har tænkt mig at klage til www.bilklage.dk

Inden jeg gør det, er jeg interesseret i at høre om andre herinde har klaget (evt. sammen med FDM), og fået en afgørelse?

Send gerne PB (eller skriv her) - hvad der passer dit temperament,

Ledsager
Ledsager Feb 7

Mit batteri er “nyt” og har de samme problemer. Jeg fik udskiftet batteri i maj efter knapt 4 år. 

fmm1000
fmm1000 Feb 7
Ledsager, jeg tror dén lave ladehastighed gælder for alle 85-pakker. Dog er nogle hårdere ramt end andre.
Hilbert
Hilbert Feb 7

@KimT - Enig. Tesla skal ikke "undslå" sig sine garantiforpligtelser og/eller forringe opladningstiden, ved at fifle med softwaren. Vi har overvejet at droppe ferieturen, når vi skal bruge 50% længere tid på opladning - helt uacceptabelt.

@SteffenFabrin - Blev du så samtidig bonet 1.300 kr for den inspektion/besked. Jeg har netop fået besked fra Tesla Service om, at min bestilte undersøgelse koster 1.300 kr "såfremt vi finder at den langsomme opladningstid skyldes almindeligt slid på batteriet". Og det kan de vel så bare hævde, til trods for at det næsten med sikkerhed skyldes deres opdatering(er) i eftersommeren sidste år.

Lige nu kører problematikken på 3 forskellige tråde.

Var det ikke en ide om vi koordinerede vores erfaringer, med henblik på en samlet "henvendelse" til Tesla. Det kunne ske ved at oprette en GRUPPE (tv. på siden). Det skal kun være for ejere af Model 70´ere og 85(D)´ere, da det kun er dem, som har fået deres ladehastighed/-effekt begrænset siden eftersommeren sidste år.

https://forum.abetterrouteplanner.com/blogs/entry/30-tesla-supercharging-summer-2019-update/

@fmm1000 - Korrekt

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 7
KimT
KimT Feb 7

Hvis det så bare havde være eftersommeren - begrænsningen kom før vores sommerferie tur - heldigvis kun til Berlin og ikke Italien som vi plejer.

Jeg fik "2019.16.2" d.22/5, og "2019.20.1" d.11/6, og kan ikke helt huske hvad det var for en der begrænsede hastigheden. Jeg har nok heller ikke brugt SuC i mellem de 2 opdateringer

SteffenFabrin

@Hilbert: De forsøgte at sende faktura på DKK 1.300, men jeg afviste at modtage den. De godtog de, med den begrundelse at de havde glemt at informere mig først om en evt. regning

@Gruppe: God ide - vil du gøre det og sende invitationer til dem du ved er berørte?

PCPH
PCPH Feb 7

Jeg deltager gerne i en fælles klage og evt. søgsmål.

Mobileineurope
Jeg er også med - 70D 2015 med kraftigt reduceret SC ladning.
Ledsager
Ledsager Feb 7

Også jeg. God ide. 

Hilbert
Hilbert Feb 7

Gruppen er nu oprettet og du kan tilmelde dig. Håber at det virker - har aldrig oprettet/administreret gruppe før.

Ledsager
Ledsager Feb 7

Jeg fik også at vide at jeg nok havde en fejl på spjældet på a/c hvilket kunne give øget ladetid. Nogen der har hørt om det?

Hilbert
Hilbert Feb 7

Går ud fra at det er spjældet til kondensatoren, og hvis det ikke åbner, kan anlægget ikke køle, og så burde der meldes fejl og/eller ladningen reduceres. Men har ikke hørt om det før.

Har du prøvet at tilmelde dig gruppen?

Bianco
Bianco Feb 7

https:///...lowing-down-iphones/

Eksempel på bøde for at lave begrænsninger via software update

Hilbert
Hilbert Feb 7

@Fabrin - Ved ikke hvordan man sender invitationer - har du mulighed for at gøre det?

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »