Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 21
Citat fra T3S7A

Men hvad vil I gøre ved det? Tesla ved godt at laaangt de fleste blot brokker sig. Men der sker ikke mere. 

Vil I sælge bilen? 

Jeg solgte min, dels fordi jeg ikke vil støtte op om Tesla mafia metoder, samt der er masser af andre biler, som lader hurtigere, og er meget mere kvalitet over dem. 

Se E-Tron fra Audi. Den lader med fuld skrald helt op til 100%... Tag små 30 min, så er sådan en bil FULD. 

Eller Jaguar I-Pace, hvor man virkelig kan mærke kæmpe forskel i kvalitet.

Selvfølgelig lader en Audi e-Tron ikke med fuld skrald helt til 100%, det er ganske enkelt fysisk umuligt, men overdrivelse fremmer forståelsen. Fed bil, latterlig dyr når der er valgt udstyr, fed kvalitet, latterlig effektivitet, så du har behov for meget hurtigere opladning, da afladning sker meget hurtigere ;-)

Jaguar I-Pace hurtig ladning med 3,7kw hjemme ...

Den dialog der skal være med Tesla handler lige så meget om at der bliver sat grænser for hvad en bilfabrikant på pille ved efter salget af bilen, hvilket påvirker ALLE bilmærker. Det er i bund og grund Apple der nedsætter hastigheden på iPhone for at skubbe folk over i nye køb.

I garantiperioden skal bilen leve op til specs den er solgt på, eller ejerne skal have en mulighed for at blive informeret om at det vil være skadeligt på længere sigt og alligevel kunne vælge det. Det er ikke fabrikantens valg.

T3S7A
T3S7A Feb 21

Selvfølgelig lader en Audi e-Tron ikke med fuld skrald helt til 100%, det er ganske enkelt fysisk umuligt, men overdrivelse fremmer forståelsen. Fed bil, latterlig dyr når der er valgt udstyr, fed kvalitet, latterlig effektivitet, så du har behov for meget hurtigere opladning, da afladning sker meget hurtigere ;-)

Jaguar I-Pace hurtig ladning med 3,7kw hjemme ...

Den dialog der skal være med Tesla handler lige så meget om at der bliver sat grænser for hvad en bilfabrikant på pille ved efter salget af bilen, hvilket påvirker ALLE bilmærker. Det er i bund og grund Apple der nedsætter hastigheden på iPhone for at skubbe folk over i nye køb.

I garantiperioden skal bilen leve op til specs den er solgt på, eller ejerne skal have en mulighed for at blive informeret om at det vil være skadeligt på længere sigt og alligevel kunne vælge det. Det er ikke fabrikantens valg.

En Jaguar I-Pace kan lade 7kWh hjemme. 

Og jo, en E-tron lader med over 80kW ved over 90%. Den lader fra 20%-100% på 30min.. Det er helt helt vildt....

Ledsager
Ledsager Feb 21

Jeg synes det er spild af tid på dette Forum og i denne tråd at diskutere hvad andre biler lader med. Inklusiv hvad nye Teslaer lader med. 

Vores situation er at vi er nogle tusind ejere af elbiler - bare i Danmark - der har fået en væsentlig forringelse af den bil vi købte, uden at have sagt ja til det eller være blevet orienteret om det. Årsagerne kan være mange: 
Ønske fra Tesla om at skulle spare en masse batteriudskiftninger fordi batterierne ikke kan holde de lovede 8 år. 
At spare på udgifterne til gratis opladning for alle os der har inkluderet opladning i købsprisen. 
Frygt for at batterierne går i brand pga manglende køling. Osv osv. 

Kan for øvrigt se alle mine ladninger helt tilbage til 2015 via Linkmytesla  

Så sagen er som også nævnt ovenfor: Kan en bilproducent bare tillade sig at ændre noget fundamentalt ved en bil efter salget.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Feb 21
P85DK
P85DK Feb 21

7 kW hjemme er jo til grin, der foretrækker jeg mine 22 kW, det giver betydeligt mere flesibilitet når al hjemmeladning ikke behøver at være 'over night charging' :-)

Med hensyn til E-tron så er sagen mod Tesla endnu mere vigtig, da de med stor sandsynlighed vil blive ramt endnu hårdere af nedsat ladeeffekt når de voldlader batteriene ved fuld kapacitet. Effekten du skriver ser ud til at være rigtig, men ladetiden er dog længere, men bestemt en ladetid jeg gerne ville have i Tesla'en.

P85DK
P85DK Feb 21
Citat fra HemligNemlig

Hvad tænker i om denne ladekurve.
Varmt batteri, helt alene på SUC 1-93% på 1 time og 30min

De par og tyve kW ved 90% er noget sørgelige i forhold til E-tron kurven

En af de ukendte faktorer som der er ved alle de individuelle målinger I poster her i tråden er hvorvidt den SuC er 100% velfungerende og mere interessant hvorvidt den enkelte stander der benyttes er 100% velfungerende. Jeg hæfter mig lidt ved at der var et tidligere indlæg hvor der var en der skrev at han havde fuld power et sted i Østrig eller Tyskland, men at det var charge gate da han ramte en dansk SuC.

Det er stadig uacceptabelt at vi ikke kan lade med ordentlig effekt, men de 'beviser' er måske lidt for lette at stille spørgsmålstegn ved.

Jeg mener som skrevet tidligere at dette er et principelt spørgsmål mere end noget vi skal påvise med diverse (tvivlsomme) beviser.

T3S7A
T3S7A Feb 21

Enig, at E-tron lader vold fedt. Men om den så bliver ved med det? 
Er helt enig med alle om at Tesla ikke kan tillade sig at skrue ned for ladehastigheden, for ikke at komme i klemme med deres garanti, og på samme tid, at de batterier som sagtens kan lade hurtigere (M3) 

Hvad være er, at intet, som INTET er kommet ud fra Tesla. De spiller stadig lige så dumme, og nægter at der er sket ændringer. 
Godt jeg er af med den bil.....

bskaarup
bskaarup Feb 21

Ifølge TeslaBjørn er det kun 82.5 kWh af de 95kWh der er tilgængelige i en eTron. Så når man lader en eTron til 100% lader man den reelt kun til 87% - så er det jo let at få en fin ladekurve. Og så slæber man rundt på x kg. batteri som aldrig bliver udnyttet.

P85DK
P85DK Feb 21

Det er rigtigt, men ved 87%, så er vores Tesla'er stadig kun omkring 30 kW, så helt let er det åbenbart ikke :-)

jramskov
jramskov Feb 21

På Porsche.dk anbefaler de i deres Taycan FAQ at lade med max 50kW hvis man ofte lader ved hurtiglader.

Ice2EV
Ice2EV Feb 21

Jeg har ikke en S og kan derfor ikke udtale mig om batteristanden derpå. Men jeg kan forstå det er pisse frustrerende at opdage ens bil skal bruge dobbelt så lang tid for at lade.

Men hvis man vil sammenligne med e-tron eller andre fossilproducenters vogne, så skal man samtidig kigge på reel range, ikke noget som VAG gruppen har drømt op i PR afdelingen , men virkelighedens verden.

Det sagt, så håber jeg inderligt at Tesla indrømmer ansvar eller evt tilbagefører hele eller dele af software begrænsningen til kunden/bilen snart!.

Om e-tron lader fra 0-100(?)% på 30 minutter er vel ligegyldigt hvis de 100% kun er eks 300 km, og en ældre S85D kan køre eks 300 km på samme minuttal ladning. Så kommer det vel ud på et. Så kan e-tron være nok så hurtigt ladende, men effektiviteten på den gondol er bare ikke helt så høj som på en Tesla.

Voyager4DK
Voyager4DK Feb 21

Og så giver det ikke meget mening at sammenligne ladekurven på en ny e-tron med en 5 år gammel Tesla Model S.

MOS
MOS Feb 21
Citat fra Voyager4DK

Og så giver det ikke meget mening at sammenligne ladekurven på en ny e-tron med en 5 år gammel Tesla Model S.

Hvorfor egentlig ikke? Der kunne da sagtens være nogle, som overvejer at skifte deres 5 år gamle Tesla Model S ud med en Audi e-Tron. 

Ledsager
Ledsager Feb 21

Kunne vi ikke holde denne tråd med dårlige ladetider til det emne. Tænker at der er andre tråde hvor man kan diskutere de mange andre emner denne tråd efterhånden er blevet fyldt med. 

Ledsager
Ledsager Feb 24

Citat fra MOS

Der er også flere, der har været med til at diskutere og komme med bidrag til emnet reduceret ladeeffekt på forskellige tråde her på forum, men som ikke umiddelbart ser ud til at have tilmeldt sig gruppen. Så dette er bare en opfordring til de af jer, der også oplever reduceret ladeeffekt om at tilmelde sig gruppen. Det kan gøres her: http://www.teslaforum.dk/groups/16

Ibu
Ibu Feb 28

Samme problem her med 85D. vi overvejer at droppe skituren. Tesla mener ikke at de kan gøre noget, det er for at batteriet kan holde længere. Jeg er bestemt med på klagen og alt muligt andet. 

KimT
KimT Feb 28
Citat fra P85DK

FDM har en åben sag på 'chargegate'. Ansvarlig kontaktperson er Michael Ern Nielsen. For at være en del af sagskomplekset hos FDM skal man være medlem af FDM. Så hvis I ikke er medlem nu, så meld jer ind.

I bedes skrive til Michael på mni@fdm.dk

og gerne med følgende oplysninger

• Medlemsnummer
  • Slutseddel
  • Skriftlig dialog med Tesla
  • Dokumentation på nedsat kapacitet på konkret bil – hvis dette haves
  • Softwareversion før opdatering
  • Nuværende softwareversion
  • Hvornår reduktionen blev konstateret
  • Antal kørte kilometer på konstateringstidspunktet
  • Antal kørte kilometer nu

Jeg fik skrevet til ham først på ugen.

Han fik også lige link til den store tråd på TMS hvor der står info om gruppe søgsmålet - indlæg #1 som de opdatere.

Og et link til web archive med Tesla's hjemmeside fra 2016 hvor de havde info om supercharging (0-80% på 40min / 0-10% på 75min). Min tager 50min om at lade fra 9-73%

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 28
ollos
ollos Feb 28

Har netop været på SuC i Køge. Her er vist ladekurven. Startede med 100 km på batteriet og chargede op til 425 km. Det tog 1 time og 10 min, at få 325 km ekstra på batteriet. Tankevækkende. Max. ladeeffekt var 53 kW.

MOS
MOS Feb 28

@ollos

Jeg går ud fra, at du var alene på dit ladepar? Jeg tror ikke, dit batteri har været ordentlig varmt, når den starter med at lade med sølle 25 kW. Den stigende ladeeffekt i starten tyder på, at batteriet varmer op, mens den lader. Lagde du mærke til, om der stadig var de gule stiplede linjer nederst på powermeteret?

Uanset hvad, ikke nogen imponerende ladekurve. Men det er vist desværre, hvad man får med den nye opdatering. Det ligner meget det, jeg har oplevet, hvis jeg har været forbi SuC med koldt batteri. Så stiger ladeeffekten i starten og topper ret lavt (afhængigt af batteritemperatur), så rammer den et sted mellem 50-60 kW ved 50% SoC og derfra går det kun nedad.

ollos
ollos Feb 28

Jeg havde kørt fra Greve til Køge - 16 km, så batteriet var nok ikke helt varmet op. Ja, jeg var alene på laderen. Udover mig var der kun 7-8 biler på hele området . Og der er 26 ladestationer. Jeg lagde ikke mærke til om der var gule linier på powermeteret.

HemligNemlig
HemligNemlig Feb 28

16km Er slet ikke nok når der er under 5 grader udenfor, tror ikke engang 50km vil kunne opvarme det nok.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »