Men hvad vil I gøre ved det? Tesla ved godt at laaangt de fleste blot brokker sig. Men der sker ikke mere.
Vil I sælge bilen?
Jeg solgte min, dels fordi jeg ikke vil støtte op om Tesla mafia metoder, samt der er masser af andre biler, som lader hurtigere, og er meget mere kvalitet over dem.
Se E-Tron fra Audi. Den lader med fuld skrald helt op til 100%... Tag små 30 min, så er sådan en bil FULD.
Eller Jaguar I-Pace, hvor man virkelig kan mærke kæmpe forskel i kvalitet.
Selvfølgelig lader en Audi e-Tron ikke med fuld skrald helt til 100%, det er ganske enkelt fysisk umuligt, men overdrivelse fremmer forståelsen. Fed bil, latterlig dyr når der er valgt udstyr, fed kvalitet, latterlig effektivitet, så du har behov for meget hurtigere opladning, da afladning sker meget hurtigere ;-)
Jaguar I-Pace hurtig ladning med 3,7kw hjemme ...
Den dialog der skal være med Tesla handler lige så meget om at der bliver sat grænser for hvad en bilfabrikant på pille ved efter salget af bilen, hvilket påvirker ALLE bilmærker. Det er i bund og grund Apple der nedsætter hastigheden på iPhone for at skubbe folk over i nye køb.
I garantiperioden skal bilen leve op til specs den er solgt på, eller ejerne skal have en mulighed for at blive informeret om at det vil være skadeligt på længere sigt og alligevel kunne vælge det. Det er ikke fabrikantens valg.