Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

KimT
KimT Mar 5

Det med at SMT ikke gemmer data lokalt når der ingen internetforbindelse er, skulle blive rettet i næste version. Der er også et par steder på strækningen Randers/Silkeborg hvor forbindelsen ryger for mig.

Hilbert
Hilbert Mar 5

Har også rettet min #232 til de nye oplysninger. Som det ses lå vi alle tre meget ens, men fw-opdateringen har tilsyneladende forlænget ladetiden med ca. 10 min.

Konklusion: Bilerne havde fra nye 10 min. længere ladetid end Tesla lovede (skriftligt), og nu har de så fået yderligere 10 min. ladetid. Så i alt ca. 50% længere ladetid end stillet i udsigt.

Det er i hvert fald helt uacceptabelt for mig.

Mon vi er ved at nærme os en ladetid som for en Nissan Leaf af samme årgang?

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Mar 5
Ledsager
Ledsager Mar 10

Har netop fået installeret OBDII og Scanmytesla. Hold da op hvor kan man få mange nyttige informationer. Fx at ophør af de gule streger slet ikke giver den optimale ladetemperatur. Min viste ca 20 grader da de gule streger forsvandt, så der et godt stykke til den optimale ladetemperatur på næste 40.
Desuden kunne jeg se, at på trods af at jeg har fået et "nyt" batteri i maj, efter at det oprindelige batteri pludselig døde helt, så er der allerede sket et rangetab. Så helt renoveret var det altså ikke.

KimT
KimT Mar 10

På min forsvinder de stiplede linjer ved ca. 19grader, og BMS max charge topper ved ca. 22grader - det er så ca. 86kW, men hvis du så sammenholder denne værdi med den værdi som reelt udlæses når du laver regen, så vil du finde ud af at de ikke passer sammen(battery power). Min bil har en max regen på ca. 64kW (efter en af de sidste opdateringer, hvor temp. kurven for den stiplede linje blev hævet med ca. 3 grader. Før var den væk ved ca. 15,5grader)

Kiefer
Kiefer Mar 15

Er der nogen der har erfaring med det program der hedder teslalogger, jeg tror det har været nævnt før. 

Vil det program kunne give de relevante data vi har behov for, i forbindelse med at, kunne dokumentere ladehastigheder overfor Tesla?

/Martin

mbr
mbr Mar 20

Er der nogen som har testet om den nye firmware 2020.8.1.1 i stilhed løser problemet med ladehastighed?

PeterE
PeterE Mar 20
Citat fra mbr

Er der nogen som har testet om den nye firmware 2020.8.1.1 i stilhed løser problemet med ladehastighed?

Skulle den da det? :)
MOS
MOS Mar 21

Der har længe gået rygter om, at Tesla arbejder på en løsning med en ny FW opdatering, der kan løse problemet med ladehastigheden. Personligt har jeg dog efterhånden mistet troen på at det lykkes dem at lave sådan en opdatering, da der nu er gået næsten et helt år, uden at der er sket noget, selv efter adskillige opdateringer i mellemtiden. Jeg har ikke engang modtaget en officiel information fra Tesla om problemet og at de har været nødt til at nedsætte ladehastigheden. Dog har man da lov at være heldig. Men hvis den nye software havde løst problemet, så ville man nok allerede have hørt om det. Men uanset skal det da klart testes, om den gør nogen forskel mht. ladehastighed.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 21
Ledsager
Ledsager Mar 21

Det bliver svært at forestille sig at Tesla kan omgå naturlovene ved et forkert konstrueret batteri med en softwareopdatering!!
Der er vist kun 2 veje ud af det: Nyt batteri til alle efterhånden som de vurderes for sårbare til at lade op på fuld skrald eller en stor økonomisk kompensation til ejerne af de berørte biler. 

PeterE
PeterE Mar 21
Citat fra Ledsager

Det bliver svært at forestille sig at Tesla kan omgå naturlovene ved et forkert konstrueret batteri med en softwareopdatering!!
Der er vist kun 2 veje ud af det: Nyt batteri til alle efterhånden som de vurderes for sårbare til at lade op på fuld skrald eller en stor økonomisk kompensation til ejerne af de berørte biler. 

Det kommer ikke til at ske, så hellere alternativ 3 hvor Tesla tilbyder de ramte et sæt nye batterier til kostpris. Det ville jeg nok tage imod.
HemligNemlig
HemligNemlig Mar 21

Betale for at få fixet deres fejl?

Hilbert
Hilbert Mar 21

Hvorfor så pesimistisk, Peter. Vi venter jo stadig på en retssag mod Tesla - en sag hvor de står rigtigt svagt.

Tesla har solgt os et produkt, som viser sig slet ikke at opfylde de ladeegenskaber, som Tesla har stillet os i udsigt på købstidspunktet – og en væsentlig del af forringelsen skyldes en bevidst og uoplyst påført begrænsning af ladehastigheden fra Teslas side.

En almindelig opladning fra 20-80% tager i dag ca. 53 minutter, hvor vi ved købet fik oplyst, hvad der svarer til 31 minutter.

Iøvrigt kræver det ikke alene et nyt batteri, men også et korrekt konstrueret batteri, hvor kølingen fungerer - så ladebegrænsningen kan fjernes - ellers er du jo lige vidt.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Mar 21
Ledsager
Ledsager Mar 21

Det kunne jo også være en stor rabatkupon til at købe en ny Tesla!

PeterE
PeterE Mar 21
Citat fra Hilbert

Hvorfor så pesimistisk, Peter. Vi venter jo stadig på en retssag mod Tesla - en sag hvor de står rigtigt svagt.

Tesla har solgt os et produkt, som viser sig slet ikke at opfylde de ladeegenskaber, som Tesla har stillet os i udsigt på købstidspunktet – og en væsentlig del af forringelsen skyldes en bevidst og uoplyst påført begrænsning af ladehastigheden fra Teslas side.

En almindelig opladning fra 20-80% tager i dag ca. 53 minutter, hvor vi ved købet fik oplyst, hvad der svarer til 31 minutter.

Iøvrigt kræver det ikke alene et nyt batteri, men også et korrekt konstrueret batteri, hvor kølingen fungerer - så ladebegrænsningen kan fjernes - ellers er du jo lige vidt.

Jeg er vist bare realistisk.
Johannelund
Johannelund Mar 21
Tjaa hvis det drejer sig om 53 - 31 min. for en opladning fra 20 til 80%. Vi har været med til at fremme den grønne omstilling, og for de mange Tesla ejere som i det dagligt kun bruger 10 sek fordi vi ikke gider at spilde vores tid på SUC bare fordi det gratis. Har nu kørt 100t og brugt max 4 timer på 4 år, ja jeg er stolt af at have været med til at fremme den grønne udvikling. Og ja first mover får jo altid en bil som der kommer forbedringer til. eller noget der ikke var optimalt og derfor bliver rettet, så bilen kan holde i mange år. Rækkevidden er vel til gengæld bedre end vi blevet lovet, har stadigvæk over 90% efter 4 år. Men har selvfølgelig også undladt opladning til 100 % hvilket har været kendt en del år at være hårdt for batteriet, men hvis man ikke passer på sit batteri, ja så rammes man oftere af længere ladetider på SUC.
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Mar 21
Hilbert
Hilbert Mar 21

Ja men det er så fint FOR DIG, Vagn. Du må være en ”ønskekunde” for enhver sælger.

Jeg håber så ikke, at du har investeret mere end i en Leaf eller højst i en 60 kWh Tesla, da du åbenbart ikke har behov for mere.

Mon ikke rigtig mange netop købte en Tesla, fordi de havde brug for lang rækkevidde og "hurtig" opladning, pga. lang daglig kørsel, lange ferieture, familiebesøg Jylland/Sjælland ell. lign.

Den med at folk "bare lader på SuC fordi det er gratis" gælder vist ikke mere.

Din nye tilføjelse er faktuel forkert. Alle 85 og 70 kWh ejere påvirkes stort set ens af fw-opdateringen UANSET brug af SuC eller ej.

Johannelund
Johannelund Mar 21
@Hilbert
Ja nu er det jo nok de færreste der har behov for at køre mere end 300 km i et stræk, det er jo ikke forbudt at sætte bilen til opladning imens man er til møde, og der er jo kun 200 km fra Århus til København via molslinien, men har man valgt p modellerne og 21” hjul har man jo valgt laveste rækkevidde
Ledsager
Ledsager Mar 21

Beklager @Johannelund. Jeg tror du tager meget fejl af, hvad folk bruger deres bil til. Selv købte jeg den til virksomhedskørsel rundt omkring i DK, samt til vores hus i Sverige. Som det er lige nu kan jeg ikke køre til Aarhus fra Kbh. uden at skulle oplade. Samtidig tror jeg på, at jeg har betalt for den "gratis" opladning på SuC da jeg købte bilen. Min bil er en 85D.
Det er vist ikke sådan bare at sætte bilen til opladning, når man er til møde rundt omkring. For mig har det i hvertfald sjældent været en mulighed.

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 21

Johanne, det er totalt underordnet om man køre et langt stræk eller lader på SUC en gang om måneden og resten på eon eller andet.

Det er princippet den er gal med, ganske enkelt hvor meget må Tesla justere på vores biler uden samtykke, 5% forlænget ladetid, 20%, 50%? Nogle ville brokke sig ved 5% andre først ved 50% men det gør det jo ikke mere korrekt.

Hvad nu hvis de indførte vallet mode på din bil de første 30min for at sikre du ikke slidte unødigt meget på dit batteri inden det havde opnået optimal drift temperatur, ville du være ok med ikke at kunne accelerere som du kunne da du købte bilen med et stort smil, eller maks kunne tøffe afsted med 50kmt? 
De har jo gjort så meget andet godt for dig. Dem i byen ville være ligeglade, dem med 5min til motorvejen ville være tossede.

Hvis Tesla har en design fejl skal de udbedre den korrekt ikke ved at forringe bilen.

Så kan du argumentere for de har gjort andre ting bedre men det er ikke noget jeg har bedt dem om og i princippet noget jeg i en vis grad har kunnet fravælge hvis jeg ikke opdaterede den.

Denne rettelse i ladehastigheden har de ikke gjort muligt at fravælge da de bevidst har holdt den skjult, det er ikke ok.

Når min bil er over 8år skruer de så op igen da de så kan frasige sig garantien?

Den går altså ikke og jeg er ret sikker på vi får medhold i vores sag men den enkelte mand vil kæmpe forgæves.

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Mar 21
Ledsager
Ledsager Igår, 11:30

Hvis du vil være en del af “ladegruppen” og vores fælles forsøg på at få de korte oprindelige ladetider tilbage, så tilmeld dig gruppen LADETID/LADEHASTIGHED via dette Forums forside nederst til venstre. Vi er rigtigt mange allerede nu, men flere er selvfølgelig velkomne. Det handler primært om model S 2013-15, men hvis du har en anden model S eller X og også oplever væsentlig øget ladetid siden sidste sommers softwareopdateringer, er du også velkommen. “Ladegruppen” har nedsat en styregruppe, som arbejder med at få dialog med Tesla eller gå videre med sagen på andre måder. 
Du kan læse mere hvis du går tilbage til starten af denne tråd. 

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Igår, 11:33
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13