jeg melder mig til ‘køen’ af utilfredse kunder. har været bland de først i europa til at købe tesla og fik min første i efterår 2013. ja bestilte min ubeset før de havde produceret deres første bil. de havde kun en modificeret mercedes at vise frem som nogle tal som ingen troede på og alle rystede på hovedet af det.
anyway jeg gik i 2.5 år og krydsede fingre for at de lykkedes og overlevede (de var tæt på at dreje nøglen) - fik købt en del aktier i dem til kurs 27..som i dag er solgt.
min førte P85 (2013) var en drøm og alt fungerede som det skulle, men nuværende P85d (2015) fungere også som den skal - eller det gjorde den indtil tesla pillede ved ladehastighed - jeg mistænker nu også at de har pillet lidt ved aflade hastighed da jeg ikke syntes den accellerere lige så brutalt som i starten....
ud over lade hastighedden er jeg også led og ked af at AP bliver slået fra hvis man ikke sider og river i rattet konstant - endnu en sw opdatering som jeg godt kunne være foruden.
de sidste par gange jeg har været ved SC har jeg været 40% soc, og her har start lade hastighed været omkring 35-40 kw - rent til grin da jeg plejde at få ca. 90 kw.
netop SC ladehastighed er den store fordel ved tesla når man er på langfart, nu tænker jeg lidt at jeg ikke længere kan bruge den til lange ture da ladehastighed er for lav til at jeg gider vente på det...
jeg har tænkt tanken at det ikke kun er for at spare bilernes batteri, men muligvis også er gjort fordi vi som er ramt har ‘gratis ubegrænset’ ladning - ved at sænke hastighedden gør de at folk ikke bruger det så meget. teslas strøm regning er nok ikke ubetydelig...
er der nogen som har testet på alternative lade standere - alternative ladere bør gå op på 50 kw, og min er jo under på teslas SC så burde være nemt at ‘bevise’ hvis de kun gør det på deres egne SC.
min teori understøttes lidt af det andre skriver at bilen melder om højere mulig lade hastighed, men midlertidig skrues ned mens der lades - det sker måske ikke hvis man er på en ‘fremmed’ lader.