Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

Trannel
Trannel Feb 9
@Johannelund<br />
Jeg er lidt i samme båd som dig. Jeg lader meget sjældent på SUC og i det daglige giver det røde CEE standardstik nøjagtig samme ladehastighed, som da bilen var ny nemlig 53-55 km i timen.<br />
<br />
Jeg tror også at de fleste herinde er blevet positivt overraskede over den lave degradering indtil nu i forhold til hvad man troede dengang vi købte bilerne men jeg kan sagtens følge dem, som har et stort dagligt behov for SUC-ladning og en høj ladehastighed.<br />
<br />
Forummets indlæg er redigeret af Trannel Feb 9
Hilbert
Hilbert Feb 9
@MOS - ++ Rigtig god ide. Giv lige Musk et kald.
MOS
MOS Feb 9
Citat fra Hilbert @MOS - ++ Rigtig god ide. Giv lige Musk et kald.

Han tager vist ikke telefonen :-(

Og jeg er ikke på Twitter...

Andre er dog velkomne til at viderebringe min idé, hvis de har kontakt med Elon. Evt. foreslå at man kan vælge mellem flere ladehastigheder, så man også kan skrue ned, hvis det f.eks. går for hurtigt med at lade en M3 og man lige skal kunne nå at spise færdigt.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 9
TSLA
TSLA Feb 9

@MOS: Det er jo realistisk set out of scope og fjerner fokus fra hvad det her handler om! 

P85DK
P85DK Feb 9
Citat fra MOS

Et kompromis kunne måske være, at den pr. default reducerer ladeeffekten, men at man ved hver enkelt SuC-besøg kan overrule og vælge at skrue op for ladeeffekten. Så kunne der f.eks. komme en pop-up meddelelse på skærmen, med en advarsel om accelereret degradering af batteriet og om man nu er sikker ("Yes, bring it on"/"No, I want my mommy"). Så ville jeg nok bare acceptere den lavere ladeeffekt de fleste gange og prøve at indrette mig efter det. Men jeg behøver ikke at hidse mig op over det, for jeg kan jo bare vælge at skrue op, hvis jeg en dag har travlt og bliver for utålmodig.

Jeg tror ikke du er den første er kommet på den ide og den er nok også viderebragt et pænt antal gange til Tesla og grunden til at det ikke er en løsning kunne jo være at der rent faktisk er en brandrisiko og det kan Tesla jo ikke give folk lov til at udsætte sig selv for, specielt ikke når de ikke fortæller at det er en risiko.

Hvis det reelt kun var slitage så er det elendig forretningsmoral og kun for at spare sig selv for penge, hvis det er brandfare, så er det rigtig dårlig forretningsmoral.

Grundlæggende mener jeg ikke at dette er en sag med to sider hvor man skal have forståelse for hvorfor Tesla begrænser et allerede solgt produkt. Opgraderinger og forbedringer er en del af den service man har købt og som Tesla aktivt bliver solgt på, men de har aldrig - før nu i de seneste garantibetingelser - nævnt forringelser. Pony-up Tesla

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 9
MOS
MOS Feb 9

@P85DK

Jeg er helt med på det, du skriver. Men nu ved vi jo faktisk ikke præcist, hvorfor Tesla har reduceret ladeeffekten, fordi de jo ikke kommunikerer det. Så det er og bliver spekulation, om årsagen er slitage, brandrisiko eller noget helt tredje (men sandsynligvis en kombination af flere faktorer). Jeg vil ikke gå ind og dømme Teslas forretningsmoral på baggrund af spekulationer. Jeg synes, det er vigtigt at forstå baggrunden for Teslas beslutning om at reducere ladeeffekten. Uden en forståelse af det, mener jeg ikke, man kan tillade sig at (for)dømme dem.

P85DK
P85DK Feb 10

Der er også en anden twitter glad amerikaner der benytter sig af at tilbageholde viden og information for på den baggrund at bebyde sin uskyld og omsorg for andre :-)

Vi er nogle tidlige Tesla kunder der har set flere eksempler på hvordan Tesla håndterer lignende sager og det er desværre på samme måde altid - 'Det var ikke os, der er intet galt, og hvis der er noget galt betyder det intet, og hvis det betyder noget, så er det for jeres eget bedste.'

Lugter det af l... så er det nok en l...

jramskov
jramskov Feb 10

Tesla burde helt sikkert kommunikere langt bedre på dette område. Jeg vil heller ikke dømme Tesla før fakta er på bordet, men er enig i at det lugter og jeg tror i har en god sag. 

Hilbert
Hilbert Feb 10

TIL MEDLEMMER af gruppen REDUCERET LADEEFFEKT/-HASTIGHED:

SEND MIG VENLIGST EN PM MED DIN E-MAILADRESSE så vi kan kommunikere personligt og komme videre.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 10
Ledsager
Ledsager Feb 10

@Hilbert: Jeg har lige sendt dig. Ved ikke om alle ved hvordan de laver en personlig meddelelse. Alternativt kan der oprettes en FB gruppe. 

Ledsager
Ledsager Feb 10

Til de der synes at 50 Kw er nok, så prøv at køre en tur fra København til Skagen eller et andet sted langt væk og find ud af hvor lang tid det tager med denne lave opladningshastighed. Hvis man har behov for at køre rundt i landet er en Tesla desværre ikke mere en mulighed. Ihvertfald ikke en model S.

P85DK
P85DK Feb 10
Citat fra Ledsager

@Hilbert: Jeg har lige sendt dig. Ved ikke om alle ved hvordan de laver en personlig meddelelse. Alternativt kan der oprettes en FB gruppe.

En del der er på dette forum fordi de ikke har facebook ...

KimT
KimT Feb 10
Citat fra P85DK
Citat fra Ledsager

En del der er på dette forum fordi de ikke har facebook ...

Helt korrekt. 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 10
Hilbert
Hilbert Feb 10

@Ledsager - kan se du har fundet ud af at sende en PM - tak.

Orientering til andre: Log ind -Vælg "Min Indbakke" (topbjælken øverst th.) - Vælg "Send besked".

Og jeg er heller ikke på FB, Twitter eller andet "godt".

Ledsager
Ledsager Feb 11

Er der andre med langsomme ladetider der lige som jeg har fået et “nyt” batteri? Mit gamle batteri stod af efter næsten 4 år i maj 2019. 

T3S7A
T3S7A Feb 11

Hvis det går som i så mange andre sager, så får tov holder, måske lige styrmand og kasserer noget ud af det. De lukker munden på den som er tov holder, så falder resten til jorden. 

Er det i så mange andre sager.  Eks. Den store nordisk sag, hvor P85DL ikke havde 700HK. Der forsvandt alt lige pludselig. Eller sager hvor mange gik sammen om at S aldrig har haft 85kwh batteri som de er solgt på. 

PeterE
PeterE Feb 11
Citat fra T3S7A

Hvis det går som i så mange andre sager, så får tov holder, måske lige styrmand og kasserer noget ud af det. De lukker munden på den som er tov holder, så falder resten til jorden. 

Er det i så mange andre sager.  Eks. Den store nordisk sag, hvor P85DL ikke havde 700HK. Der forsvandt alt lige pludselig. Eller sager hvor mange gik sammen om at S aldrig har haft 85kwh batteri som de er solgt på. 

Du har desværre ret, fællesskabet er ikke stærkere end lidt opgraderinger og vistnok et par livsvarige garantier - som nogen fik sidst...
Ledsager
Ledsager Feb 11

Er der nogen der har overvejet om det er alle os med gratis ladning på SUC der er ramt af de dårlige ladetider?

Min er en 85D fra 2015 med fri ladning SUC.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Feb 11
BPBach
BPBach Feb 11

Min lader også langsomt 85d 2015, jeg lader til max 60 % og så ned til 10 % , altså lader flere korte gange når vi kører på tur hvor hastigheden er højere , jeg forstår godt dem der skal frem og tilbage på samme dag at det er et problem.

Har de nye model s også nedsat hastighed , nogle der har talt med dem.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 11

@ledsager. Interessant spørgsmål...

Bliver måske svært at vurdere,  da nyere model s vist generelt tillader højere effekt, men hører da gerne fra ejere af nyere model s om de også har dette problem.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »