Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 19
Den er 5 år til marts. Er netop blevet ringet op af tesla. De mener at det er relateret til højvoltsbatteriet. Muligvis nogle defekte forbindelser. Han sagde at det godt kunne risikere at blive ret pricy. Jeg skyndte mig så at spørge om det ikke burde være dækket af garantien når det gælder batteriet. Det mente han måske at det var.
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 19
Hmm. En uge plus op til 9 dages transport hjem. Ikke just optimalt.
Hilbert
Hilbert Feb 19

Det er dog træls - Vi har været ude for det samme, dog heldigvis inden for DK´s grænser. Her var årsagen at Ptc varmefladen til kabinevarme var stået af. Pris godt 10.000 kr.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 19
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 19
Pyha
Ledsager
Ledsager Feb 19

Mit høj voltsbatteri stod af da bilen var 3 ½ år. Det gik på garantien. 

Øv for en Tysklandstur du har haft. 

Du får vel en lånebil.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Feb 19
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 19
Får en lejebil til dk på forsikringens regning. Du kan læse mere om det i en nyopstartet tråd om
Emnet.
Ledsager
Ledsager Feb 19

Ladetider med grafer. De forsvandt i første omgang

Her er beviset for de væsentlig længere ladetider og den mindre ladeeffekt på min bil

Ladetider og gennemsnitlig effekt for hver ladning hvor jeg sammenligner nogle vintermåneder i 2019 og 2020. Samtidig fremgår der start og slut ladeprocenten ved hver ladningsdato. Min bil er en 85D fra 2015.

Det er vist tydeligt for enhver, at uanset start og slutladeprocent, er ladeeffekten væsentlig lavere i 2020 end den var i 2019 og tiden det tager at lade væsentlig længere.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Feb 20
Niller1981
Niller1981 Feb 20

Jeg oplever også at min p85 fra 2013. Jeg er medlem af FDM så mon ikke jeg også skal skrive til personen ved fdm og melde mig i puljen. Jeg mener i øvrigt at der står at batteriet min skal have 70% af sin opringelige stand efter de 8 år eller 240.000 km. min bil har kørt 140.000 nu og den står til at ha en max range på 360 km når den er ladet til 100%.

Tesla's stats sagde dengang at den havde en range på 505 km. løgn :-) men altså 30% af 505 er 151,5 km. dvs den skal ikke miste meget mere før den er på de 353,5 km. Og jeg kører pænt, så tror ikke det hjælper for Tesla at trække data stats.

I øvrigt vil jeg opfordre alle til lige at tjekke de bagerste Control arms. den ene af mine knækkede pludseligt, da bilen trillede stille og rolig ind i en vaske hal.

Teslas kommentar: du må ha kørt i et hul. En kammerat fra FDM synshal sagde dog at det ikke burde kunne ske. fælgen burde være skæv og hjulet faldet af på stedet. Og samme synshal gennem gik bilen for en måned siden til syn. Der var intet. Da control armen blev skiftet så skiftede de også lige den anden side... Hmmmmm….

P85DK
P85DK Feb 20

@Niller1981 - Jeg tror Tesla's 505 km var ideal range, mens de 360 du ser nu nok er typical range. Din typical range fra ny har nok været omkring de 410 stykker, så det er nok en 10% degradering på nuværende tidspunkt.

Der er en del der har oplevet at både forreste og bagerste control arms har haft et 'katastrofalt' brud. Som din egen historie fortæller med et syn en måned før, så er den svær at fange før det sker, specielt for mening mand.

Hilbert
Hilbert Feb 20

@Ledsager - Dine målinger svarer nøje til mine (S85/2014/110k) Ca.35% reduceret ladeeffekt - Ca. 50% længere ladetid. Ja det er absolut ikke tilfredsstillende. Jeg går selvfølgelig ud fra, at du har sørget for at batteriet er godt varmt inden start af ladning, og at du var eneste (eller første) mand på ladeparret.

Jeg tør godt vædde på, at Tesla vil prøve at (bort)forklare dine resultater. Så hvad du tror er bevis, mener de sikkert ikke er. Og du kan ikke få log resultater fra bilen udleveret. Jeg taler af bitter erfaring. Så desværre tyder meget på, at kun en retssag kan få Tesla "ud af busken".

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 20
HemligNemlig
HemligNemlig Feb 20

Hvad tænker i om denne ladekurve.
Varmt batteri, helt alene på SUC 1-93% på 1 time og 30min

Silden
Silden Feb 20

@HemligNemlig

Jeg ville være godt tilfreds, hvis min bare så sådan ud. Summen af SOC og effekt er mellem 105 og 115. Min er 90 :-(

Venlig hilsen

Silden

HemligNemlig
HemligNemlig Feb 20

Hmm det tog ikke mange minutter inden den var under 100 og 0-80% tog en time ikke 40min, så naturligvis er det ikke som før fw. Bare første gang jeg har prøvet at plotte noget ind i en graf.

har en masse data fra i sommers men desværre ingen fra før fw updaten

Ledsager
Ledsager Feb 20

@Hilbert: Du har sikkert ret i at de ikke mener, at det er et bevis og vil gøre deres bedste for at bortforklare. Jeg kan ikke love at alle mine 2020 målinger er gjort efter de nye forskrifter om at batteriet skal være helt varmt. Nogle af dem er. Jeg har dog været alene på ladegruppen hver gang.

Vedr. 2019 målingerne kan jeg med sikkerhed sige, at jeg ikke har gjort noget særligt mht batteriopvarmning og fået GPS til at pege på laderen allerede fra turens start. Alligevel er tallene fra 2019 meget bedre. Enig i at en retsag (eller truslen om en sådan) vil blive det eneste de respekterer. Det er trods alt mange tusinde biler det handler om og en risiko for batteriombytning på mange biler, når batterierne dør. Underligt at de mange "Teslamedier" som fx Evannex ikke skriver om det.

@HemligNemlig: Sindsyg lang ladetid og helt i skoven, hvis man er på langfart. Selv om du selvfølgelig "burde" være stoppet ved 80% iflg. Tesla.

HemligNemlig
HemligNemlig Feb 20

@ledsager, 100% enig nu var det en test der blev dokumenteret med billeder og video hvert 10min.

Jeg havde en times kørsel videre og kan lade på hotellet så jeg kan køre hjem i morgen i et stræk uden at lade, måske 10min i Slagelse.

Men som jeg også siger på videoen så må man kun holde der i 40min og så var jeg sku endt i problemer hvis jeg ikke kunne lade på hotellet efter mine møder.

Efter 40min 60%, 80% på 1 time og 4min

Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Feb 20
Hilbert
Hilbert Feb 20

@HemligNemlig- Kunne det ikke være interessant at indtegne din kurve på abetterplacekurven. Ved 40% ligger du på 65%, hvor du skulle ligge på 90 kW - velkommen i klubben.

Det er nok meget få, som har data fra før reduktionen kom (de fleste går jo ikke og samler data, hvis de føler at alt er som det plejer at være). Men jeg mener, at abetterrouteplanners logninger fra før de famøse opdateringer klart viser hvor ladekurven generelt lå dengang. 

@Silden- Nu kan HemligMemlig med en S85 jo ikke helt sammenlignes med din S70D, der skulle ligge ca. 10 kW lavere, men noget tyder på at din også ligger meget lavt. 

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 20
HemligNemlig
HemligNemlig Feb 20

@Hilbert, gerne syntes bare ikke jeg kan se hvordan?

Hilbert
Hilbert Feb 20

@HemligNemlig- Smid kurven fra routeplanner ind i dit billedbehandlingsprogram og læg din kurve ovenpå (med gennemsigtig baggrund). Ellers kan du (med omhu) tegne den ind. 

T3S7A
T3S7A Feb 21

Men hvad vil I gøre ved det? Tesla ved godt at laaangt de fleste blot brokker sig. Men der sker ikke mere. 

Vil I sælge bilen? 

Jeg solgte min, dels fordi jeg ikke vil støtte op om Tesla mafia metoder, samt der er masser af andre biler, som lader hurtigere, og er meget mere kvalitet over dem. 

Se E-Tron fra Audi. Den lader med fuld skrald helt op til 100%... Tag små 30 min, så er sådan en bil FULD. 

Eller Jaguar I-Pace, hvor man virkelig kan mærke kæmpe forskel i kvalitet. 

HemligNemlig
HemligNemlig Feb 21

T3s7a, hvorfor er du her så og bekymrer dig :)

Vi er selvfølgelig nogle der vil forsøge at gøre noget ved det på forskellig vis, om vi får ændret noget er ikke sikkert men hvis vi intet gør kender du vist selv svaret på.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »