Loading...
dk

Tesla 3 - noget for mig? | Tesla Forum

PeterE
PeterE May 22 '20
Citat fra rossoneris Ja skal nu nok have prøvet en. Er der showroom i Vejle ? Syntes kun jeg kan se der står værksted

Kan se der er mange Tesla s til salg, men købe en der har kørt 100,000 der plejer jeg At sælge min egen. 

Syntes dog der virker helt igennem overdrevet højt prissat brugte Tesla især 3. Nogen sælger dem jo nærmest til nypris selv De er 1 år gamle. Men nogle 
Må jo åbenbart hoppe på og købe 

Vær opmærksom på at el-biler ikke slides på samme med som dine tidligere biler, især Model S. Den ruster ikke, og den har ikke ret mange sliddele. Ud og prøv en stribe brugte og nye :)
Ice2EV
Ice2EV May 22 '20

@rossoneris

Hvis ikke du har prøvet en Tesla endnu, så lad være, for du bliver simpelthen bidt af el-fluen straks. Så er det forskelligt hvor lang inkubationstid der er, om fruen skal overtales eller ej.

Der står en flok ca 1 år gamle til 415-425.000. De har kostet 460-500 fra nye alt efter farve på lak og kabine. Dertil 50k hvis FSD(som pt ikke er det værd i mine øjne)

Vær opmærksom på der ikke kan monteres træk på biler der er produceret før 12/april 2019.

Bare hvis du har den slags lyster.(man kan dog få sådan et cykeltræk på de tidligere modeller).

AWD er rigeligt til de fleste, Performance er voldsom.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 22 '20
rossoneris
rossoneris May 22 '20
Ok kan det efter monteres ? Troede faktisk det skulle være med fra start og ellers er det ikke muligt ?

Tænker Long range er nok - performance er mere udstyr som jeg ikke går så meget op i og fsd kommer om flere år før det nok er brugbar i dk 
Ice2EV
Ice2EV May 22 '20

Det kan eftermonteres.

I teorien kan man jo også montere et på tidligere biler, det er bare ikke lovligt. Men spørgsmålet er om Synsmand kan se om du kun har kørt med cykelholder eller genbrugspladsen kan se din bil er fra før 12/april 2019. Forsikringen dækker dog ikke ved trailer uheld.

rossoneris
rossoneris May 22 '20
Hvad koster efter montering af træk?
PL
PL May 22 '20
Citat fra rossoneris Hvad koster efter montering af træk?

Jeg har givet 7200 for cykeltræk. 

rossoneris
rossoneris Jun 17 '20

Lidt gammel tråd men beslutnings processen er lidt lang for så mange penge syntes jeg :)

Fik lige tjekket hvad forsikring koster og kan få den til 7000,-kr. - så det er vel egentlig billigere end jeg regnede med. Der er så 4000 selv risiko, men det overlever man jo også og har i over 20 år endnu ikke haft brug det (7-9-13)

Tænker på selve el-installationen hjemme til lader, hvad koster det ?. Vi har kun almindelig strøm idag i nyere hus fra 2001 (ingen kraft stik installeret). Hvad har det kostet hos jer andre ? med "Jylland priser" :) da det nok er lidt dyrere i Kbh gætter jeg på :)

Er det korrekt at man på performance modellen ikke kan få med trækkrog ?

bskaarup
bskaarup Jun 17 '20
Citat fra rossoneris Er det korrekt at man på performance modellen ikke kan få med trækkrog ?

Det er korrekt. Der findes dog en "performance light" som må trække 500 kg.

Hvis du har brug for at kunne trække 900 kg. så skal det ikke være en performance.

jramskov
jramskov Jun 17 '20

Vi endte med at betale omkring 10k for vores installation af EON lader, men det inkluderede også træk af godt 30m kabel fra relæ til boksen.

jpx
jpx Jun 17 '20

Citat fra rossoneris

Tænker på selve el-installationen hjemme til lader, hvad koster det ?. Vi har kun almindelig strøm idag i nyere hus fra 2001 (ingen kraft stik installeret). Hvad har det kostet hos jer andre ? med "Jylland priser" :) da det nok er lidt dyrere i Kbh gætter jeg på :)

Jeg har fået et tilbud på 3500 for at få opsat min lader - men den skal også sidde 3 meter fra eltavlen, så der er ingen gravearbejde. Ladeboksen har jeg bestilt hos EVSE, men de har ikke sendt den endnu, så jeg er spændt på om jeg får min bil før ladeboksen - bilen skal hentes den 27 :)

PeterE
PeterE Jun 17 '20

Vær opmærksom på denne fra EVSE: 

Info vedr. Evse.dk

Vi er som bekendt et lille fortagende, som ønsker at der skal være muligt for elbilejer at få fingrene i de refusionskroner som er ment at tilkomme elbilejer. Vi har nu nået et niveau hvor det tager meget af vores tid. En tid som vi kun kommer til at få meget mindre af, i den kommende tid – Vi skal nemlig have vores nr 3. barn til oktober.
Da det er vigtigt for os, at vi kan være der og yde den service som vi ønsker, overfor vores kunder, har vi besluttet, at vi ikke længere tager nye kunder ind på abonnement. Det vil ikke have nogen betydning for Jer som nuværende kunder. Vi vil stadig drive webshop, med salg af ladeudstyr til elbiler.

rossoneris
rossoneris Jun 17 '20

Er der andre muligheder med refusion hos andre ?

jramskov
jramskov Jun 17 '20

Ladop.dk, sperto.dk, fdm.dk, spirii.dk (mener jeg også tilbyder det).

Nævnt i tilfældig rækkefølge.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jun 17 '20
Ice2EV
Ice2EV Jun 17 '20

Slap små 10k for 60 cm kable fra elmåler og 30 cm fra sikring til lader!

https://drive.google.com/file/d/1zJzC13mpPyXNKqoERYqEV875Mut1OC-r/view?usp=sharing

PeterE
PeterE Jun 17 '20

Og selvfølgelig stadigvæk hos EON og Clever.

bskaarup
bskaarup Jun 17 '20
Citat fra selsoe

Jeg betaler under 6000 hos FDM, inkl medlemskab.

Med 4000 i selvrisiko? 

rossoneris
rossoneris Jun 17 '20

Det blev nævnt tidligere i tråden her, men er stadig lidt i tvivl om det el  og syntes det er mega svært at finde hovede og hale i

Med ca 16,000km i året er et som sådan abonnement hos de store selskaber vel ikke gå- Kunne godt tænke mig at høre hvad dem med lignende kørsels behov har og hvad det månedlig typisk koster 

jonsiii
jonsiii Jun 17 '20

16000 om året. Over året gætter jeg på 4,5 km/kWh (222 Wh/km). Det er ca. 3500 kWh årligt. Det er så igen ca. 300 kWh månedligt. Lad os sige at du giver 1,80 kr/kWh, så koster det ca. 530 kr pr. måned. Så har du købt el. Det skal du uanset hvilken aftale du vælger. Nu er der 3 valg:

1. Du kan bare købe en billig Tesla Wallcharger til ca. 4000 kr., og så betale for strømmen uden abonnementer. Ingen admin-bøvl og du er fri som fuglen. =) Pris: 530 kr/måned.

2. Du kunne købe en Clever/EON til 7-800 kr i måneden og få lidt over 2 kr. retur pr. kWh. Du får altså mindre tilbage end det du betaler, og du skal stadig købe strøm selv. Det bliver altså 530 plus "et par hundrede". Opstart af aftalen koster kassen og de tager 2500 kr i nedtagningsgebyr + de render med boksen når du opsiger. Fordel: Du kan bruge deres ladenet på farten, men igen... Det er ikke sikkert du har brug for det. Pris: 730 kr/måned.

3. Du kunne også få en boks+aftale fra et af de små firmaer. For 100 kr. i måneden får du ca. 1 kr. retur pr. kWh. Dvs. ca. 200 kr. retur med dit forbrug, så du ender på 530 minus "et par hundrede". Du får lov til at frikøbe boksen hvis du vil ud af aftalen. Ulempe: Du har ikke et "gratis" ladenet på farten, men du kan købe en del SuperCharge for de 400 kr. du sparer i måneden. Køb et abonnementsfrit kort hos fx PlugSurfing til 10€, så er du også altid på den sikre side, hvis du skulle nødlade (har aldrig nogensinde brugt mit). Det er også billigt nok at bruge i fx tyskland/holland/belgien. Pris: 330 kr/måned + evt. SuperCharge.

Har selv en EVSE-boks, men de tager jo ikke nye kunder ind. De der Spirii-bokse, ser ellers meget lækre ud. Se tråden her: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7092?page=3#post-106187

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jun 17 '20
jramskov
jramskov Jun 17 '20

Ja, ved 16.000km/årligt kan det ikke betale sig at købe abonnement ved EON/Clever.

bskaarup
bskaarup Jun 17 '20

Jeg har kørt 17.500 om året i mange år. Det bliver lidt mindre i år.

Jeg har evse.dk og skulle jeg vælge i dag tror jeg det blev ladop.dk (da evse ikke tager nye kunder ind).

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »