Loading...
dk

Tesla 3 - noget for mig? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Feb 27

Tesla har værksted i forbindelse med showroom i kjøvenhavn og Århus.

Dertil har de værksted i Vejle pt.

Der rygtes om muligt værksted nord på, men det kan have lange udsigter.

Dertil har Tesla nogle approved værksteder som hedder Autoskadestuen, men de er ikke til garantisager, mere bodywork in case of accidents.

bskaarup
bskaarup Feb 27

De benytter også mobil service mere og mere hvor mekanikeren kommer til dig hvis det er en mindre ting.

rossoneris
rossoneris May 21

Har ikke selv endnu prøvet Tesla men har set nogle holde rundt omkring og tænker lidt om den måske er i den lille ende rent familie mæssigt. 

Hvad med Tesla S som så vidt jeg kan se rent udseende mæssigt minder meget om hinanden men dog er noget dyrere, men med mere stationcar bagagerum.

Men det er jo alligevel knap 250000 forskel ca på tesla 3 og S, men nogen der ellers kan sige hvad primære forskel er. ?

selsoe
selsoe May 21
Jeg har en 3’er og vi er en familie på fire (børn er 9 og 10) og vi kan sagtens være i den, også når vi skal på sommerferie eller vinterferie. Kan godt se det kan blive udfordrende med barnevogn, men jeg har en kollega med en 3’er og et barn med barnevogn og kan også sagtens være der, men der skal du nok købe den rigtige barnevogn for at få plads til den. Ellers har jeg også haft held med at sætte barnevogn på cykelanhænger da jeg havde små børn.
Forummets indlæg er redigeret af selsoe May 21
Bianco
Bianco May 21

Der er kun en vej - ud at prøve en tur.

Spørg evt her om der bor nogen i nærheden som vil lade dig prøve deres :-)

Vildgut
Vildgut May 21

Jep ud og prøv dem :D! Vil dog lige sige at afhængigt af din familie kan en 3'er godt fungere...evt køb den med anhængertræk så du har mulighed at udvide pladsen skulle det blive nødvendigt:)

Vi er 2 voksne og 2 børn(1,5 og 3,5) og har endnu ikke været i pladsproblemer. Og det med barnevogn, gæsteseng, ikea barnestol og kfufferter mm i bilen.

Du kan sikkert også finde en fin brugt model S til samme pris som en ny 3'er hvis du absolut skal bruge en masse plads:)!

rossoneris
rossoneris May 21
Ja skal nu nok have prøvet en. Er der showroom i Vejle ? Syntes kun jeg kan se der står værksted

Kan se der er mange Tesla s til salg, men købe en der har kørt 100,000 der plejer jeg At sælge min egen. 

Syntes dog der virker helt igennem overdrevet højt prissat brugte Tesla især 3. Nogen sælger dem jo nærmest til nypris selv De er 1 år gamle. Men nogle 
Må jo åbenbart hoppe på og købe 

PeterE
PeterE May 22
Citat fra rossoneris Ja skal nu nok have prøvet en. Er der showroom i Vejle ? Syntes kun jeg kan se der står værksted

Kan se der er mange Tesla s til salg, men købe en der har kørt 100,000 der plejer jeg At sælge min egen. 

Syntes dog der virker helt igennem overdrevet højt prissat brugte Tesla især 3. Nogen sælger dem jo nærmest til nypris selv De er 1 år gamle. Men nogle 
Må jo åbenbart hoppe på og købe 

Vær opmærksom på at el-biler ikke slides på samme med som dine tidligere biler, især Model S. Den ruster ikke, og den har ikke ret mange sliddele. Ud og prøv en stribe brugte og nye :)
Ice2EV
Ice2EV May 22

@rossoneris

Hvis ikke du har prøvet en Tesla endnu, så lad være, for du bliver simpelthen bidt af el-fluen straks. Så er det forskelligt hvor lang inkubationstid der er, om fruen skal overtales eller ej.

Der står en flok ca 1 år gamle til 415-425.000. De har kostet 460-500 fra nye alt efter farve på lak og kabine. Dertil 50k hvis FSD(som pt ikke er det værd i mine øjne)

Vær opmærksom på der ikke kan monteres træk på biler der er produceret før 12/april 2019.

Bare hvis du har den slags lyster.(man kan dog få sådan et cykeltræk på de tidligere modeller).

AWD er rigeligt til de fleste, Performance er voldsom.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 22
rossoneris
rossoneris May 22
Ok kan det efter monteres ? Troede faktisk det skulle være med fra start og ellers er det ikke muligt ?

Tænker Long range er nok - performance er mere udstyr som jeg ikke går så meget op i og fsd kommer om flere år før det nok er brugbar i dk 
Ice2EV
Ice2EV May 22

Det kan eftermonteres.

I teorien kan man jo også montere et på tidligere biler, det er bare ikke lovligt. Men spørgsmålet er om Synsmand kan se om du kun har kørt med cykelholder eller genbrugspladsen kan se din bil er fra før 12/april 2019. Forsikringen dækker dog ikke ved trailer uheld.

rossoneris
rossoneris May 22
Hvad koster efter montering af træk?
PL
PL May 22
Citat fra rossoneris Hvad koster efter montering af træk?

Jeg har givet 7200 for cykeltræk. 

Sider: « 1 2 3 4 5