Kan man forlænge et ladekabel på en eller anden måde der hører til en ladeboks - da jeg nok gerne skal op på 10 meter , hvis konen nupper garagen og den holder uden for :)
Glem alt om at forlænge ladekablet. Du skal have ét ladekabel, der er langt nok. Eller placere ladeboksen et strategisk godt sted, så ladekablet kan nå bilen uanset hvor du parkerer.
Hvis I har to (el)biler, hvor den ene holder i garagen og den anden holder udenfor, så vil jeg da foreslå at sætte ladeboksen op i venstre side af garagen tæt på garageporten. Så hænger boksen tæt på Teslaens ladeport, hvis du kører forlæns ind i garagen. Hvis du er nødt til at parkere uden for garagen, så kan du bakke bagenden op tæt på garageporten og så burde et ladekabel på 5 m være nok til, at det kan nå fra ladeboksen og tværs over til Teslaens ladeport. Hvis det er en elbil med ladeport i forenden, så kan man bakke ind i garagen eller parkere uden for garagen med forenden tæt ind mod garageporten.
Du kan også overveje at sætte ladeboksen op i højre side af garagen tæt på garageporten. Så burde 5 m ladekabel også være nok, uanset om du parkerer forlæns i garagen eller baglæns lige uden for.
Begge disse placeringer af ladeboks har hver deres fordele og ulemper, men burde fungere.
Placering af ladeboksen helt inde i bunden af garagen er for mig at se en dårlig placering, da ladekablet så ikke vil være langt nok til at nå ud til en bil, der er parkeret uden for garagen (medmindre det er et meget langt kabel).
Jeg er ikke tilhænger af (for) lange ladekabler. Selvom de i visse situationer kan være praktiske, så er lange kabler dyrere, tungere, fylder mere, er mere bøvlede at rulle op, og der er større tab pga. højere modstand i kablet.