Hej.
En tesla kan med sin indbyggede lader tilkobles 3 X 400 volt AC forsyning, og kan med den lade med 11 KW effekt. Er Tesla'en monteret med dobbelt lader, kan man lade med 22 KW fra en AC forsyning. Det forudsætter dog, at Tesla'en kan "snakke" med installationen" og så selv "godkende" at trække så meget efffekt fra AC forsyningen.
En Tesla kan kun lade med større effekt, ved at der lades med DC, som er tilførsel af spænding og strøm direkte til batteriet i bilen.
Det er det, der foregår på Tesla's Supercharger stationer.
63 nye multi hurtiglade-stationer
Størstedelen af de nye ladestationer – 63 styk i alt – bliver multi hurtiglade-stationer med tre forskellige stik til hurtigopladning, nemlig CHAdeMO-, Combo- og Type 2-stik og kan derfor oplade alle elbiler på 20-30 minutter til 80 procent – dvs. både Volkswagen, BMW, Tesla, Renault og Nissan.
Når jeg læser denne artikel, ser jeg meget, der fortæller mig, at den også skal tages med et gran salt.
80 % af en Tesla's 85 KWH er 68 KWH. Så fra 0 til 68 KWH, må nødvendigvis tage mere end 20 til 30 minutter, hvis man lader med 50KW, og derfor overfører 50 KWH for hver time der lades.
Da den kun giver 50 KW ved DC tilkobling, må det nødvendigvis tage mindst 50 KW * 85 KWH * 80%
Så der skal for at nå 80 % af en Tesla's 85 KWH lades i 68KWH/50KW, hvilket giver 1,36 time i decimal tal ( 1 time og 20 minutter)
TJA? Så på disse stationer kan du lade 11 KW med enkelt lader, 22 KW med dobbelt lader, og op til det de kan levere med den kommende DC Forbindelse.