Loading...
dk

Eon har lige gjort det træls at være elbilejer uden hjemmelader | Tesla Forum

sorenfriis
sorenfriis Feb 11

Eon's 50kw ladere i Hovedstaden er nu forbeholdt taxaer. Jeg var ved at tabe kæben, da jeg så det (et skilt på laderen). 

Jeg kan simpelthen ikke forstå Eon. Det vil kun gøre, at færre køber elbil.

CaptainChaos
CaptainChaos Feb 11
Citat fra sorenfriis

Eon's 50kw ladere i Hovedstaden er nu forbeholdt taxaer. Jeg var ved at tabe kæben, da jeg så det (et skilt på laderen). 

Jeg kan simpelthen ikke forstå Eon. Det vil kun gøre, at færre køber elbil.

Hvor har du læst det henne?
KimT
KimT Feb 11

Der er et skilt på laderstanderen

PeterE
PeterE Feb 11
Lyder vildt, hvorhenne? Og ja, jeg ved at kommune vil definere 50 ud af 400 kommende standere til taxaer - og det er fair nok. Synes jeg.
sorenfriis
sorenfriis Feb 11

Jeg så det både på Østerbro, ved Parken, og på Smallegade. Det er helt nyt.

Jeg ved ikke, om jeg synes, det er fair. Taxaer kører for det meste langt mere end andre biler. Vognmændende burde installere en bunke ladere for dem - evt. med tilskud.

TSLA
TSLA Feb 11

Det er jo kontraproduktivt at reservere eksisterende ladere, der er en del af abb. (Eon) til bestemte brugere. Det forringer jo klart muligheden for alle andre. Selvfølgelig skal Taxa'er køre El, men så skal Taxa selskaberne etablere en specielt infrastruktur med støtte fra det offentlige. Det kan gerne være via et af de etablerede Lade selskaber, men ikke ved blot at tage eksisterende ladere ud af drift for alle andre abonnenter.

Ice2EV
Ice2EV Feb 11

Såvidt jeg er informeret, så plejer en gennemsnits taxa at køre ca 10.000 km om måneden. Det svarer vel til ca 300 om dagen...... Så har han rigeligt med tid til at sidde på en lader, eller lade den lade når han sover, forudsat der ingen nat chauffør er. 

Men stadig væk med en 32 kW lader, så er det 3-4 timer i døgnet. Vognen plejer jo at blive støvsuget og vasket hver dag, ihverttfald de vognmænd jeg kender.

KimT
KimT Feb 11

Her e.on opslag - trælst at sådan info skal ud via facebook - nu når man ikke ønsker at være medlem af klubben..... https://www.facebook.com/eondanmark/photos/a.826926637334458/3328510437176053/?type=3&theater

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 11

Må man overhovedet det?

TSLA
TSLA Feb 11

Det er da helt i skoven da det ikke fremgår af betingelser eller af deres App hvor man netop kan se de pågældende ladestandere...

PeterE
PeterE Feb 11
Ehm, skal vi ikke holde bare lidt jordforbindelse - der er tale om 6 hurtigladere i Kbh. Seks. 
PeterE
PeterE Feb 11
Og der er et par andre hurtigladere iflg EON app’en og seks af dem er nu mærket med ‘taxi only’ i app’en.

TSLA
TSLA Feb 11

Tja, for mig betyder det ikke noget i praksis og kan ikke se at de alle er mærkede. Men principielt minder det om Tesla's ændringer af produktet efter køb!

PeterE
PeterE Feb 11
Citat fra TSLA

Tja, for mig betyder det ikke noget i praksis og kan ikke se at de alle er mærkede. Men principielt minder det om Tesla's ændringer af produktet efter køb!

Så ud af EONs ca 100 hurtigladere er det lige de seks her der gør at de skal sammenlignes med battery-gate?  

Totalt ude af proportioner - men det er kun min mening.
TSLA
TSLA Feb 11

Principper betyder noget for hvad man synes der er ret og rimelig. Proportioner betyder noget for hvad man vil gøre ved det!

PeterE
PeterE Feb 12
Citat fra TSLA

Principper betyder noget for hvad man synes der er ret og rimelig. Proportioner betyder noget for hvad man vil gøre ved det!

Ok :)