Det har jeg ingen ide om men det bar bilbasen
Det er helt håbløst det der.
Ofte er journalister faldet ned fra månen når de skriver om Elbiler......
Med 7-8 års garanti på et batteri, så er der jo nærmest ingen i DK der har erfaring med batteriskifte.
Findes der Teslaer registreret i 2012 i Danmark? Hvis ja, så kan det da være vi snart er første håndsviden om prisen.
Indtil da er det jo gætterier.
125k lyder alt for billigt. Jeg fik skifter batteriet på min Golf GTE. Det var på 8kw og kostede 115k
Jeg forstår det heller ikke, men jeg har en faktura:
Det var en garantisag så jeg betalte ikke noget.
Kæft mand en pris for en eGolf. men har også hørt om horrible priser bare for at de skal frakoble det store batteri for at kunne arbejde på bilen.
Men prisen har tidligere være diskuteret - med ref. til reelle priser som folk har betalt i USA : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6811?page=1#post-100956
Jeg gav 8000 kr for at få skiftet en ladepin på min egolf sidste år. Netop fordi at de skulle afkoble og tage spændingen på batteriet for at kunne gøre det, og det var åbenbart meget bekosteligt...
125k lyder alt for billigt. Jeg fik skifter batteriet på min Golf GTE. Det var på 8kw og kostede 115k
Så er der nok også en stor bøtte glidecreme med
Twizy'en, som er legetøjet i sommerhuset, har jeg netop købt batteriet frit på. 6,1 kWh, brugt, men lige under 10.000 kr.
Tænker hvis man taler om kw prisen er ved at nærme sig 100 us. Så må selve batteriet vel kun koste 7500 for eks en S75 eller LR3D. Dertil kommer så pille ud og isætte. Men det kan altså ikke koste 50.000 kr. Selvom der var en vi tidligere diskuterede der mente at have betalt 14.000us for at afmontere batteriet.
Jeg forstår det heller ikke, men jeg har en faktura:
- AZ930355 HV Batteri udsk. 3894,00 U.B.
- C7100040 ERSTATNINGSBIL 972,00 U.B.
- 1K0 253 115 M PAKNING 1,00 49,50 49,50 U.B.
- N 022 146 9 MØTRIK M8 2,00 4,00 8,00 U.B.
- 5Q0 201 449 AE HOLDER 2,00 18,75 37,50 U.B.
- D 469 101 A3 KLÆBEMASSE 0,25 199,50 49,87 U.B.
- 5Q0 121 809 A PLOMB 1,00 22,25 22,25 U.B.
- 12E 998 152 A REP.SÆT 1,00 367,00 367,00 U.B.
- 5Q0 998 590 A BATTERI 1,00 87727,00 87727,00 U.B.
- G 013 A8J S0 KØLERVÆDSK 30,00 8,75 262,50 U.B.
- G 052 000 FM DES.VAND 30,00 0,46 13,80 U.B.
- +moms
Det var en garantisag så jeg betalte ikke noget.
De må da have sat kommaet forkert! :-O
8.772,70 kr. lyder mere rimeligt for et 8 kWh batteri. Det er godt 1000 kr./kWh eller omregnet 159 USD/kWh.
Det kan også være, de tager sig en fortjeneste på 1000% på sådan et batteri...
Man kan skifte batteri på Model S på 90 sekunder: https://youtu.be/H5V0vL3nnHY
---------------------------------
Det var i 2013.
Var det blot for at demonstrere eller pønsede man dengang reelt på at skifte batterier i stedet for at lade?
Men ellers jeg... kan ikke koste meget i værkstedsudgifter at få skiftet.
Det var dengang et krav fra staten Californien at elbiler skulle kunne lave batteriskifte. Og Tesla byggede et par stationer mellem LA og SFA, men de fandt ud af de aldrig blev brugt...
På grund af brand i batteriet hvor man satte en titaniumplade ind i forenden af bilen, var det ikke længere muligt automatisk at skifte batteriet på de stationer, så det var manuelt skifte.
Jeg mener de lukkede de to stationer igen i enten 2015 eller 2016 og der har ikke senere været snak om batteriskifte...