Loading...
dk

300km rækkevidde 100km ladning på 10 min og en pris på ca. 140.000 kr. | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 17 '20

Bør kunne erstatte alle microbiler og være en solid pendlerbil til billige penge.

Mulighed for 22kW AC charging og 50 kW DC charging

https://www.uniti.earth/global/

Kiefer
Kiefer Feb 18 '20

Jeps, lad os få nogle flere biler på vejene med plads til kun en person ;)

/Martin

MOS
MOS Feb 18 '20
Citat fra Kiefer

Jeps, lad os få nogle flere biler på vejene med plads til kun en person ;)

Kan du ikke tælle til 3? ;-)

Og hvad er der nu galt med 1-personers biler? Vi har ikke alle behov for en 7-personers minibus. De fleste pendler alligevel alene i bilen. Hvis man absolut har brug for en bil med plads til hele familien, så findes der allerede masser af biler der kan opfylde det behov. Jeg tror, der er mange enlige, der ikke har behov for mere end 1 sæde i bilen. Eller familier med 2-3 biler, der fint kunne nøjes med en 1-personers pendlerbil som den ene bil.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 18 '20
P85DK
P85DK Feb 18 '20

Som jeg selv ville have skrevet det MOS :-)

Men selv hvis der kun var plads til én (nu er der jo plads til 3 personer) så ville den kunne dække mere end 70% af behovet i DK.

Som den står her med plads til 3, så kunne 95% af al husmorkørsel der i dag foregår i en radius af 10 km og med max 2 børn i bilen klares :-) Har måske ikke den samme status som en G-Wagon, Range Rover eller Cayenne :-)

Ice2EV
Ice2EV Feb 18 '20

Alt andet lige så er den da væsentlig mere interessant end de der små kabinescootere. De løber alligevel hurtigt i 70-80.000 hvis man også vil have varme og ander fornødenheder i dem.

Men hvis pendlingen indbefatter motorvej, så tænker jeg nej tak.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 18 '20
Bianco
Bianco Feb 18 '20

Genial pizzabil og lign småtransport. Vil gerne se en crashtest før jeg køber. 

RUNE2
RUNE2 Feb 18 '20
Husk at lægge 2800 eur til prisen for 300km batteriet. Standard er 150km WLTP. 
Og så kommer der også merpris for fx Aircon og 22kW AC, samt moms, så realistisk pris er nok nærmere 200.000 i DK. 
MOS
MOS Feb 19 '20
Citat fra RUNE2 Husk at lægge 2800 eur til prisen for 300km batteriet. Standard er 150km WLTP.  Og så kommer der også merpris for fx Aircon og 22kW AC, samt moms, så realistisk pris er nok nærmere 200.000 i DK. 

Med 24 kWh batteri, aircon, og 22 kW AC ladning kommer den op i 23.645 €. Jeg ville nok også snuppe varme i førersædet med til 112 € ekstra. Omregnet giver det ca. 177.000 DKK. Lægger vi 25% moms til, er vi oppe på ca. 221.000 DKK. Dertil kommer levering.

Til den pris kan man vel ligeså godt købe en Peugeot e-208. Den koster 229.990,- og her får man endda en ladeboks med i købet. Der er tale om en helt alm. motorvejsduelig personbil med 5 sæder, alt alm. udstyr, 50 kWh batteri, 340 km rækkevidde, 11 kW AC ladning og 100 kW DC ladning.

Det er ærgerligt, at hver gang der kommer en minimalistisk mikrobil til mindre end 4 personer, så bliver den alligevel lige så dyr som andre, større og mere praktiske biler, hvor man får langt mere for pengene.

voersaa
voersaa Feb 19 '20
Citat fra MOS
Citat fra RUNE2 Husk at lægge 2800 eur til prisen for 300km batteriet. Standard er 150km WLTP.  Og så kommer der også merpris for fx Aircon og 22kW AC, samt moms, så realistisk pris er nok nærmere 200.000 i DK. 

Med 24 kWh batteri, aircon, og 22 kW AC ladning kommer den op i 23.645 €. Jeg ville nok også snuppe varme i førersædet med til 112 € ekstra. Omregnet giver det ca. 177.000 DKK. Lægger vi 25% moms til, er vi oppe på ca. 221.000 DKK. Dertil kommer levering.

Til den pris kan man vel ligeså godt købe en Peugeot e-208. Den koster 229.990,- og her får man endda en ladeboks med i købet. Der er tale om en helt alm. motorvejsduelig personbil med 5 sæder, alt alm. udstyr, 50 kWh batteri, 340 km rækkevidde, 11 kW AC ladning og 100 kW DC ladning.

Det er ærgerligt, at hver gang der kommer en minimalistisk mikrobil til mindre end 4 personer, så bliver den alligevel lige så dyr som andre, større og mere praktiske biler, hvor man får langt mere for pengene.

Ja og til det så kan man ligge eventuelle problemer med garanti fra en uetableret producent. Det er svært at lancere en mikrobil (eller hvad man nu kalder den) når det er så følsomt et prispunkt. Det kræver skalering at bringe prisen ned og uden et etableret produktionsapparat er det svært at producere mængderne. Jeg så meget gerne at der kommer nogle mikro elbiler til en fornuftig pris/ydelse men jeg tror ikke at det bliver den her bil/producent som sparker døren ind.

DavidS90D
DavidS90D Feb 19 '20
Eller bare en Skoda CITIGOe til 155.000kr
MOS
MOS Feb 19 '20
Citat fra DavidS90D Eller bare en Skoda CITIGOe til 155.000kr

Eller en Seat Mii electric til 149.990,-.

Eller en VW e-Up! til 162.995,-.

De 3 biler er bygget på samme platform, benytter samme teknik og er derfor stort set identiske.

De har dog lidt lavere rækkevidde og ladehastighed end Uniti One.

I prisklassen < 200.000,- vil jeg mene, at Seat Mii electric er det bedste køb. Evt. Skoda CITIGOe eller VW e-Up!.

I prisklassen 200-250.000,- vil jeg mene, at Peugeot e-208 er det bedste køb. Hvis man har brug for en lidt større bil, kan man også overveje en VW e-Golf, som er en lækker bil til pengene, men med lidt outdated teknik (kortere rækkevidde, langsommere ladning, mangler aktiv batterikøling) og er derfor mest en bybil, der ikke egner sig til langture.