Loading...
dk

Lak skade | Tesla Forum

Vaag
Vaag Feb 18 '20

Hej igen!

I forbindelse med et forestående service-besøg hos Tesla har jeg gået bilen igennem for fejl.

Man kan vel ligeså godt komme hele vejen rundt når den nu skal til service, tænkte jeg.

Jeg kan se at der er kommet noget som ligner lak skader ved bagdørene:

Er der andre der har set skader som disse?

De er ved begge bagdøre og er så godt som ens.

Nogle bud omkring årsagen?

Tror I Tesla dækker dette under garantien?

 

På forhånd tak!

Forummets indlæg er redigeret af Vaag Feb 18 '20
voersaa
voersaa Feb 18 '20

Har desværre ikke noget godt bud for det ser underligt ud. Umiddelbart ligner det noget som hjulet har lavet men det syntes jeg ikke giver mening når det er foran hjulet og mønsteret ligner at det er kommet forfra. 

Kører du eventuelt meget hvor der kan ligge grus på vejen eller hvor der ikke er asfalteret?

 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Feb 18 '20
voersaa
voersaa Feb 19 '20

Søgte lidt på de international fora og jeg er ret sikker på at det du ser er det samme som diskuteres her:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-paint-wearing-off.146347/#post-3496673

T3S7A
T3S7A Feb 19 '20

Er sten, jord mm, som bliver slynget hen langs siden på bilen, som rammer og laver skader. Ikke noget Tesla dækker. 
Prøv at se en Model X. De kan have flere 100 skader pga af dette. 

Kvaliteten er bare ikke bedre på Tesla. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Feb 19 '20
Vaag
Vaag Feb 19 '20

Skaderne er opstået efter en tur gennem Sverige, så jeg tænker at det har noget med de grusede veje at gøre.

 

Jeg syntes bare at det er et mærkeligt sted at få skaderne... stenene er så kommet fra forhjulet og fløjet ned langs bilen og kun lige stødt på lige dér?

T3S7A
T3S7A Feb 19 '20

Nemlig. 

Ice2EV
Ice2EV Feb 19 '20

Mon ikke det er derfor de udleverer stækklapper i hobetal.

Vaag
Vaag Feb 20 '20

Hvis det er tilfældet (og det tænker jeg at det er), så kunne man jo godt argumentere for at Tesla skulle dække skaderne.

T3S7A
T3S7A Feb 20 '20
Citat fra Vaag

Hvis det er tilfældet (og det tænker jeg at det er), så kunne man jo godt argumentere for at Tesla skulle dække skaderne.

God kamp med det.... 

P85DK
P85DK Feb 20 '20
Citat fra Vaag

Hvis det er tilfældet (og det tænker jeg at det er), så kunne man jo godt argumentere for at Tesla skulle dække skaderne.

Hvordan tænker du den skal præsenteres for Tesla? Hvad er argumentationen? Det er jo i bund og grund en designfejl, men ikke en teknisk designfejl, men decideret fejl i det aerodynamiske design af bilen.

Vaag
Vaag Feb 20 '20

Har lige været ude hos DAS karosseri, som har kigget på den.

 

DAS er approved Tesla Body Shop og har været det i længe.

 

Ham jeg snakkede med derude sagde at han aldrig havde set noget lignende med sine 30 års erfaring og at jeg bestemt skulle tage den som en reklamation med Tesla.

 

Jeg har en aftale sidst på måneden hos Tesla og så må vi se hvad de siger, men når deres nærmeste samarbejdspartnere kommer med den slags udtalelser tror jeg den bliver svær at feje af bordet.

Der er vel også en grund til at de deler gratis stænk-klapper ud, som nævnt tidligere.

Faktum er vel også at jeg har haft bilen under et år og kørt ca. 12000 km og så syntes jeg ikke det er rimeligt at man skal acceptere den slags skader.

Vaag
Vaag Mar 6 '20

Så er bilen tilbage fra service og så god som ny.

 

Tesla reparerede skaderne uden beregning og jeg skriver mere om min oplevelse i den anden tråd omkring mit problem med lyset.