Loading...
dk

Udskiftning af højvoltsbatteriet | Tesla Forum

CanEl
CanEl Feb 23 '20

hvis du kunne få et større batteri, der er sw neddroslet, så ville det være samme effekt som før.
men-----så ville du få en bedre ladekurve når du ikke bruger hele batteriet.

P85DK
P85DK Feb 23 '20
Citat fra HemligNemlig

@webercamman, hvilken interesse mener du Tesla skulle have i IKKE at tilbyde mig en sådan ombygning mod betaling? Spurgte ikke engang hvad det kostede fik bare at vide det ikke passede fysisk og det med software begrænsningen. Men ved du at det kan passes ind fysisk uden nogen tilpasning? Det ham US fyren har lavet siger jo ikke noget om hvordan han fik det ind? Du får nok ikke Tesla til at svejse eller skære i bilens konstruktion for at få plads til det fysisk. Og ved du om hvorvidt de kan sw begrænse effekten når det ikke er out of the box? Igen selvfølgelig får du ikke lige en af deres programmøre til at ændre det for netop dig, så havde vi sku nok fået dem til så mange andre ting først hvis vi kunne råde over dem :)

Fysisk passer batteripakken uden problemer, men der skal skiftes en connector og så skal der laves en hack så bilen synes til at tro der er motor foran. Alt sammen noget Tesla nemt kunne lave og tilbyde, men altså ikke gør.

Her er hvad WK057 selv siger:

It required the replacement top-ring piece for the high voltage connector.

It also requires some software changes and the hardware the module I built for the Pxx++ modification which, among other things, emulates a non-existant front drive unit to convince the car that it is dual motor.

It would be nothing for Tesla to actually produce firmware that works with the 100 pack in RWD cars, though, without any software or hardware mods…. but I don’t see them doing it.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 2 '20
Så er bilen på vej hjem fra Hannover efter batteriskift. Via Tesla Remote appen ser det ud til at jeg har fået et par ekstra kWh at gøre godt med i den nye pakke :-)<br /><br />
Jeg må væbne mig med tålmodighed i op til 9 hverdage endnu da dette er tidshorisonten for hjemtransporten med SOS international. Kører pt i Nissan qashqai lejebil og ikke mindst ser min højre arm ser frem til snart at slippe for manuelle gear.
Bliver desuden interessant at se om
Ladehastigheden er forbedret med det renoverede batteri
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 2 '20
P85DK
P85DK Mar 2 '20

Er det et 90'er batteri du har fået?

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 2 '20
Jeg ved det ikke umiddelbart nej.

Gl. kapacitet sagde 73,9 kWh og ny kapacitet 75,8 kWh
webercarbmann
webercarbmann Mar 4 '20

@HemligNemlig.  Så længe Teslas produktion afhænger af hvor mange batterier de kan producere er det rimeligt nok at de ikke tilbyder en opgradering. Jeg tror det kommer fra Tesla i løbet af et par år.  Hvis ikke Tesla vil tilbyde det, kommer der et gråt marked for batteriopgraderinger. 

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 10 '20

Fik i dag bilen tilbage med det renoverede batteri. Bilen var næsten afladt da den i dag kom til Kolding på grund af den lange transporttid.

Kørte derfor SuC i Middelfart og ladede lidt. Havde kørt ca. 30 km på motorvej og kom ind med 5% på batteriet. Umiddelbart ladede den som tidligere dvs. med nedsat hastighed. Det er dog svært at sige med sikkerhed ,da batteritemperaturen ikke var optimal. Kører dog en længere tur på torsdag, hvor jeg får bedre mulighed for at tjekke om det renoverede batteri lader hurtigere end det gamle.

Dejligt med Tessie tilbage i garagen :-) 

Hilbert
Hilbert Mar 11 '20

Tillykke med det "nye" batteri. Du skal nok ikke regne med hurtigere ladning, da batteriet vel har samme dårlige køling (og opvarmning) som alle de andre 85´ere.

Hvis du har fået hurtigere ladning, er det meget interessant (for mig i hvert fald).

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Mar 11 '20
MOS
MOS Mar 11 '20

@Gustavsfar1

Jeg tror heller ikke, du skal regne med hurtigere ladning på det "nye" batteri. Jeg tror, alle 85'er og 70'er batterier er ramt af chargegate (hvis man altså har opdateret FW).

Men meld meget gerne tilbage, når du har nogle flere data. Jeg er også interesseret.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 11 '20
Tror det heller ikke.
Melder tilbage i morgen
Ledsager
Ledsager Mar 12 '20

Jeg fik nyt batteri i maj. Det ladede ikke hurtigere og havde kun næsten den samme kapacitet som det gamle. Tesla sagde at det var et batteri der var opdateret med den seneste firmware - hvad det så end er. 
Senere kom så ladetidsforøgelsen som jeg i første omgang troede det nye batteri var årsag til. Det er så ikke tilfældet. 

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 12 '20

Ok.

Kom ikke afsted i dag da mødet blev aflyst. Dog fik jeg tid til at køre forbi Tesla i Vejle som fik udluftet kølevæsken på batteriet og nu er der ingen fejlmeddelelser længere.

Ser umiddelbart ud til at mit "nye" batteri også kun næsten har samme kapacitet som det gamle. Ved det nok først med sikkerhed når jeg får ladet til 100% og balanceret det.

Sider: « 1 2