Loading...
dk

Fond der indeholder Tesla? | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Feb 21 '20

Hej alle. 

Er der nogen af jer der har kendskab til en forde er er eksponeret  imod Tesla?  "ARK innovation ETF" kan man desværre ikke købe for pensionsmidler. 

Vh Peter

jth
jth Feb 22 '20
Jeg har bare købt Tesla DE i mit pensionsdepot (isin us88160r1014)
webercarbmann
webercarbmann Feb 22 '20
Citat fra jth Jeg har bare købt Tesla DE i mit pensionsdepot (isin us88160r1014)

Jeg Tesla US i mit men prøver at få en større andel af Tesla end de 20%.  Jeg har prøvet at købe ekstra Tesla DE men det går ikke.  De to papirer bliver betraget som samme akite.  

MOS
MOS Feb 22 '20

@webercarbmann

Jeg kan godt forstå, du vil over 20% Tesla aktier i din pensionsportefølge og derfor prøver at finde smuthuller eller måder at omgås denne regel. Har selv haft lignende tanker. Men 20% reglen er der, fordi der er en god grund til det. At have mere end 20% af sin pensionsopsparing investeret i samme selskab må betragtes som gambling (høj risiko for stort tab, hvis selskabet går konkurs eller falder meget). Man kan sikkert godt finde fonde, der er delvist eksponeret imod Tesla, men er det nu en god idé at "lægge alle æg i én kurv"? Jeg synes, du skal tænke dig godt om.

webercarbmann
webercarbmann Feb 23 '20

@MOS   Tak for advarslen :)   Nu er det ikke min primære pensionsordning men en ekstra ratepension jeg har.  Den er jeg noget risikovillig med.  Vh. Peter

MOS
MOS Feb 23 '20

@webercarbmann

Så kan du jo overveje at skrue op for Tesla i din primære pensionsordning i stedet.

webercarbmann
webercarbmann Feb 23 '20

:)  men der kan jeg sesværre ikke selv investere. 

Ice2EV
Ice2EV Feb 23 '20

Så må du jo geare din investering, hvis du tør. 

https://www.aktieinfo.net/filer/certifikater.pdf

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 24 '20