Loading...
dk

eon eller Clever på arbejdsplads - afregning for medarbejdere? | Tesla Forum

bskaarup
bskaarup Feb 26

Det firma hvor jeg arbejder har planer om at opsætte ladestandere.

De overvejer eon og/eller Clever.

På eon's hjemmeside står der "I oplader til en fast lav pris og med strøm fra vedvarende energikilder." og "Giv jeres ansatte mulighed for at lade op. E.ON administrerer og afregner direkte med de ansatte."

Er der nogen af jeg der har dette der hvor I arbejder og hvordan afregnes og til hvilken pris.

Ice2EV
Ice2EV Feb 26

Har det ikke, men det er vel ikke anderledes end du har et all inclusive abonnement, og så kan du benytte en hvilken som helst EON stander "gratis" svarende til dit abonnement.

Det er da mega smart hvis du kan lade på arbejdet hver dag, og slipper for installations udgiften selv. Så kunne du nøjes med de der 3,7 kW, der kan lades med på den medfølgende lader der hjemme.

selsoe
selsoe Feb 26

At opsætte Eon/Clever er ret eksluderende for dem der ikke har abonnement. Jeg vil i stedet foreslå fx. Spiiri eller Sperto, som laver løsninger til arbejdspladser og som har mere rimelig afregning for alle:

https://www.sperto.dk
https://spirii.dk

Jeg kommer ind imellem hos Vestas i Århus som har opladning på medarbejderparkeringspladsen, fra E.on. Det er helt almindelige Eon-priser og hvis du ikke har Eon-abonnement er det dyrt. 

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Feb 26
bskaarup
bskaarup Feb 26

Jeg tror de overvejer eon/Clever fordi firmabilerne skal til at være elbiler og de derfor vil have det store netværk af ladestandere til rådighed.

Nikola
Nikola Feb 26

Slettet....

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Feb 26
CaptainChaos
CaptainChaos Feb 26
Citat fra bskaarup

Det firma hvor jeg arbejder har planer om at opsætte ladestandere.

De overvejer eon og/eller Clever.

På eon's hjemmeside står der "I oplader til en fast lav pris og med strøm fra vedvarende energikilder." og "Giv jeres ansatte mulighed for at lade op. E.ON administrerer og afregner direkte med de ansatte."

Er der nogen af jeg der har dette der hvor I arbejder og hvordan afregnes og til hvilken pris.

Vi har clever og alle medarbejdere har mulighed for at lave en aftale med clever om opladning på hele deres netværk til 2 kr./kWh, betaling går direkte mellem medarbejderen og clever.
Ovenstående er én af grundene til jeg valgte EON derhjemme for nu kan jeg lade billigt på begge netværk.
husfeldt
husfeldt Feb 26

Suk min arbejdsplads opsætter nu en god spandfuld Clever ladere, efter en Clever/EON udbudsrunde.

Men jeg er abonnent hos EON, (600/måned uden loft .. den gamle ordning).

Jeg er ikke interesseret i at betale mere for at lade hos Clever, uden abonnement, end del vill koste i en normal moderne Diesel bil.. så det er for mit vedkomne ganske ubrugeligt ...

Virkeligt trist at dette lademarked er så grundlæggende sygt .. 

Roaming bør være lovkrav hvis man vil operere i  DK som lade udbyder.

bskaarup
bskaarup Feb 26
Citat fra CaptainChaos
Vi har clever og alle medarbejdere har mulighed for at lave en aftale med clever om opladning på hele deres netværk til 2 kr./kWh, betaling går direkte mellem medarbejderen og clever.

Tak for info - det er sendt videre.

husfeldt
husfeldt Feb 26
Citat fra bskaarup
Citat fra CaptainChaos

Tak for info - det er sendt videre

Det lyder lidt mere rimeligt med 2 kr. frem for de 5-6 kr der er normal takst..så det er en aftale mellem arbejdspladsen og Clever som her er speciel ? 

CaptainChaos
CaptainChaos Feb 26
Citat fra husfeldt
Citat fra bskaarup
Citat fra CaptainChaos

Tak for info - det er sendt videre

Det lyder lidt mere rimeligt med 2 kr. frem for de 5-6 kr der er normal takst..så det er en aftale mellem arbejdspladsen og Clever som her er speciel ? 

Ja det er korrekt. Min arbejdsgiver har lavet en aftale med Clever så alle medarbejdere i vores firma kan få denne pris.
PeterE
PeterE Feb 26

Og indenfor et par år, så skal alle virksomheder med mere end vistnok 20 p-pladser opsætte ladestandere. Skal nok bliver underholdende.

bskaarup
bskaarup Mar 26

Så er der valgt Clever på min arbejdsplads.

Hos os bliver prisen for firmabiler kr. 2/kwt og for medarbejderes privatbiler kr. 2,85/kwt.

Det er da 5 øre billigere end hos Tesla...

Ladebrikken kan anvendes på alle Clevers ladere.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Mar 26
Tesladriver
Tesladriver Mar 26
Citat fra bskaarup

Ladebrikken kan anvendes på alle Clevers ladere.

Har Clever ikke også en aftale med Ionity? Så man kan bruge Clever brikken hos dem uden at skulle betale de ublu priser hvis det skulle blive nødvendigt?

Clever er også ved at montere lade-standere på min arbejdsplads, de har meldt ud der kommer en aftale, men jeg kender ikke til de nærmere detaljer vedr. priser m.v.

zabel
zabel Mar 26
Er der en udgift til firmaet udover installationsprisen i det setup hvor man lader til favorable priser?
bskaarup
bskaarup Mar 26

@zabel Som jeg har forstået det koster det hos os kr. 98 pr. stik pr. måned. Antager det er eksl. moms.