Loading...
dk

Manglende fw updatering får konsekvenser. | Tesla Forum

RUNE2
RUNE2 Mar 2
Opdatering er fravalgt da Seat hverken ville dække en ny EGR ventil eller kompensere mig for dårligere brændstoføkonomi  efter opdatering
Håber du holder din ulovlige svine-seat væk fra tæt-bebyggede områder. Den høje mængde NOx, der kommer ud af udstødningsrøret er skadelig for både mennesker og miljø.
Forummets indlæg er redigeret af RUNE2 Mar 2
Dec14
Dec14 Mar 2

@RUNE2

Såmænd ja - Jeg cykler 10000 km til og fra arbejde hvert år og kunne ikke drømme om at bruge bilen i byen. Heller ikke Teslaen da biler overhovedet ikke hører hjemme der.

Når det er sagt håber jeg ikke du oprigtig tror på at den softwareløsning VW fik godkendt i EU for alvor flyttede noget - Det jeg oplevede som autotekniker var øget brændstofforbrug og ja det sænker uden tvivl indholdet af nitrogenoxider da de opstår som følge af forbrænding med oxygen overskud - men hvad så med de øvrige gasser/partikler ?

Johannelund
Johannelund Mar 3
Selvfølgelig er Tesla nødsaget til at cutte forbindelsen til de biler som ikke vil opdaterer, Tesla arbejder med kunstig intelligens på deres AP, og det vil bryde sammen når der kommer invalid data fra ikke opdateret software. Sådan må det være. Husk på at det er beta software som er frigivet,
P85DK
P85DK Mar 3

Det har intet med AP at gøre, hvis det var problemet, så ville det være nemt for dem at udelukke data fra biler på den 'forkerte' FW.

baldur
baldur Mar 4
Jeg skal ikke udelukke at Tesla har andre hensigter, men det kan også være noget så simpelt som et certifikat der udløber hvis ikke bilen bliver opdateret.
migselv
migselv May 2

Jeg tog chancen og undlod at installere opdateringen og er derfor stadigvæk på den sidste v8.1 release (2018.36.2).

Den 1. maj kl. 21:00 CEST (det er præcis kl. 12:00 i Californien) kunne bilen ikke længere nås via APP eller API.

Det interessante er at alle connected features i bilen forsat virker som om intet er sket. Der er fuld styrke på 3G, Google kortdata læses ind (også fra regioner som ikke er cachet), trafikinformationer bliver opdateret, Spotity virker fint, browseren læser fortsat sider ind.

Så, det er jo til at leve med. Det er selvfølgelig træls jeg ikke kan bruge APPen eller Teslalogger. Har dog ikke forsøgt mig med en MCU reboot endnu (har dog ikke de store forventninger) og venter til at gøre det indtil der opstår et akut behov.

Jeg har kontakt med en i Tyskland som kører på en af de tidlige v9.0 releases (2018.50.x). Han er ikke påvirket overhovedet. For ham virker alt som hidtil.

Så, der er åbenbart forskel på hvordan de enkelte versioner påvirkes.

Ledsager
Ledsager May 3

Er det ikke irriterende hver gang du skal ud at køre at skulle afvise opdateringer popup?

migselv
migselv May 3

Jo, men det har jeg gjort siden december og har vendt mig til det.

Man kan trykke boksen væk efter man har sat bilen i park og så forstyrrer den ikke næste gang man skal af sted igen.

Kiefer
Kiefer May 3

Jeg valgte at opdatere min fra 8.1 til nu 10.x. Med det resultat at browseren ikke længere fungerer og MCU'en skal genstartes hver gang jeg starter bilen og skal have gang i browseren. Utroligt ringe kodet...

Har ikke fået testet om ladningen er anderledes i forhold til v8.1. Jeg har ikke rigtig haft brug for at køre så langt at bilen har haft brug for SuC endnu...

Jeg kan forøvrigt sige at det er ikke på grund af certifikater i bilen at de krævede opdatering, alle certifikater der bruges som ligger på MCU'en, er gyldige til langt ind i 2021 så den forklaring holder ikke.

Jeg skal have kigget på hvordan jeg får en browser til at fungere igen, så jeg undgår broafgifter over gudenåen...

Kiefer
Kiefer May 3

Egentlig fordi jeg gerne ville bibeholde adgangen via App. Årsagen til at jeg oprindeligt ikke opgraderede var fordi Tesla havde erklæret min MCU ombytningsparat for hver gang jeg opdaterede så kom den med en fejl om at "Navigation needs service" Og Tesla var så manuelt nød til at rette hvilken partition navigationen skulle pege på.

Efter skift af eMMC kreds var jeg lidt spændt på, når jeg nu opdaterede om den fejl var væk, og sørme så, fejlen var væk og bilen opdaterede helt som den skulle

/Martin

Sider: « 1 2