Loading...
dk

Sten under gulvet? | Tesla Forum

baldur
baldur Mar 7 '20

Jeg har en eller anden ting der rutcher rundt under gulvet. Der må være mellemrum mellem gulv og batteri. Har andre oplevet det? Hvordan får man det ud?

bskaarup
bskaarup Mar 7 '20

Jeg har en lignende lyd. Her er en der beskriver noget lignende. Der er åbenbart en tværgåede kanal under tæppet.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Mar 7 '20
Silden
Silden Mar 7 '20

Jeg har også sådan en i min Model S :-(

Umiddelbart ligner det at tæppet ikke ligger helt tæt på ventilationskanalerne under forsæderne, og man så kan træde sten ned under.

Jeg har prøvet at sætte en tynd slange på en støvsuger, men uden held....

Næste trin er nok at tage sæderne ud....

Venlig hilsen

Silden

AgentP
AgentP Mar 8 '20

Jeg har også en sten der ruller frem og tilbage. Det lyder til at komme fra bag forsæderne.

Min umiddelbare tanke var også "under gulv, nede ved batteri", og "Det bliver umuligt at få ud". 

Ved nærmere eftertanke, hvordan skulle den komme ind.. Så "Under tæppe over gulvet" lyder meget sandsynligt. Særligt med mængden af sand, grus og sten ungerne hiver ind på det bagsæde.  

baldur
baldur Mar 8 '20

Jeg er nået frem til at forsæderne er monteret på en forhøjning i gulvet. Denne forhøjning er hul og der kan komme ting derind der hvor sikkerhedsselen er monteret og muligvis også andre steder. Det er nødvendigt at fjerne forsædet for at få det ud igen.

På det internationale forum blev det foreslået at stoppe noget dobbeltklæbende tape derind og satse på at genstanden bliver fanget. Du får det nok ikke ud på den måde, men det kan fjerne lyden.

Skjulte hulrum som dette er lidt et fejldesign i min bog.

Elnino
Elnino Mar 8 '20

Jeg havde det i min s. Det var i ventilationskanalen. Tesla skulle skille kabinen ad hvis de skulle udbedre det. 
jeg kørte på en bilvask og brugte en kraftig industristøvsuger samtidig med fuld blæs på ventilationen. Det hjalp

Bianco
Bianco Mar 8 '20
Citat fra Elnino

Jeg havde det i min s. Det var i ventilationskanalen. Tesla skulle skille kabinen ad hvis de skulle udbedre det. 
jeg kørte på en bilvask og brugte en kraftig industristøvsuger samtidig med fuld blæs på ventilationen. Det hjalp

Har haft samme problem og løste det også med en kraftig støvsuger. 

MOS
MOS Mar 8 '20
Citat fra baldur

På det internationale forum blev det foreslået at stoppe noget dobbeltklæbende tape derind og satse på at genstanden bliver fanget. Du får det nok ikke ud på den måde, men det kan fjerne lyden.

En idé, som med lidt held måske virker: Men man kunne prøve med dobbeltklæbende tape sat fast på en lang, passende tykkelse ståltråd, som man så skubber ind i hulrummet. Således at den ene ende af ståltråden stikker ud, så man kan fiske sin fangst ud igen, hvis/når der er bid. 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 8 '20
baldur
baldur Mar 8 '20

På model S er det en ventilationskanal. På model 3 er det et hulrum under forsæderne. Sikkert lige irriterende i begge tilfælde.

ZacharySmith
ZacharySmith Mar 9 '20

Jeg har ligeledes en sten eller noget andet, som ligger og ruller rundt. Må se om jeg kan få lukket det hul som er skyld i det, efter at have fisket stenen ud. Men det lyder jo lidt til at det ikke er et ukendt problem.