Loading...
dk

Model 3 max ladning hjemme | Tesla Forum

HamSelvOlsen
HamSelvOlsen Mar 10

Halløj,

hvad er det det vildeste man kan forvente at lade en Model 3 hjemme, kwh / antal km opladning i timen.

Hvad kan I lade og hvad har I hørt og hvad skal man gøre for at få flest km i timen.

KimT
KimT Mar 10

Du skal have en ladebox/væglader til kraft - altså 3 faser /400V/16A. Det giver 11kWh. Hvad er det i en 3'er - strøm knap 80km i timen. Det er max. som en 3'er kan lade med på AC.

Den medfølgende UMC kan kun lade på 1 fase - dvs 3,7kWh

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 10
Ice2EV
Ice2EV Mar 10

Det er nærmere 65-67 kmt ved 11 kw/16A.

Det fer forøvrigt rigeligt over natten. Har driblet 31.000 km i vores LR3D på 11 måneder i overmorgen.

selsoe
selsoe Mar 10
Det er vist “kun” knap 70 km/t?
Men ellers er det korrekt. Der er ingen tricks til at få den til at lade hurtigere derhjemme og det er heller ikke nødvendigt. Jeg har aldrig været tæt på, på nogen måde, at være begrænset af min hjemmelader.
Ice2EV
Ice2EV Mar 10

Nja, altså det er sket jeg er kommet hjem med under 50 km tilbage og skulle på udflugt med familien om aftenen. Der tog vi så ICE'en.

Kunne selvfølgelig bare være stoppet 10 minutter på Haverslev og suget 250 km.

bskaarup
bskaarup Mar 11

Hvis penge ikke er et problem, kan du jo få installeret en hurtiglader

Silden
Silden Mar 11

@bskaarup

Husk så lige at få skiftet stikledning og rettet for-sikring mv.

24kW skal nok have 3x40A eller noget i den retning til sig selv. Det giver simpelthen ikke meget mening derhjemme.

Venlig hilsen

Silden

bskaarup
bskaarup Mar 11
Citat fra Silden

@bskaarup

Husk så lige at få skiftet stikledning og rettet for-sikring mv.

24kW skal nok have 3x40A eller noget i den retning til sig selv. Det giver simpelthen ikke meget mening derhjemme.

Helt enig. Derfor skrev jeg også "Hvis penge ikke er et problem" 

Silden
Silden Mar 11

Hvis penge ikke er et problem, kunne man jo have en Model S med dobbeltlader som reservebil :-)

Venlig hilsen

Silden

jramskov
jramskov Mar 11
Citat fra Ice2EV

Nja, altså det er sket jeg er kommet hjem med under 50 km tilbage og skulle på udflugt med familien om aftenen. Der tog vi så ICE'en.

Kunne selvfølgelig bare være stoppet 10 minutter på Haverslev og suget 250 km.

#FirstWorldProblems :)