Loading...
dk

P85+ konta S85 | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Nov 3 '14

Så blev det min tur til at forsøge mig med en P85+, har de næste dage "fået lov" til at låne en P85+ mens min egen S85 holder inde ved Tesla og skal have skiftet motor og lavet andre småting som har drillet lidt.

Jeg har lånt en af deres P85+ biler, der i dag har kørt ca. 12000km og med et VIN nummer ca. 3000 styks nyere end min egen. 

Den virker en anelse slidt, fælgende er godt ridsede, sæderne synes lidt slidte men ellers er den som ganske pæn. Nu har jeg så i dag kørt 8 - 10 gange rundt om Kongens Nytorv.. ja ja, jeg ved godt jeg er en klaphat til at finde rundt i KBH, og når jeg ikke hører efter når Tesla siger drej og jeg kører ligeud, ja så er jeg bare glad for at den er billig at køre i, så der har nok været et par timers kørsel alene på den konto i dag :-)

Jeg tror den lånebil har ALT i udstyr, jeg har vist ikke rigtig kunnet finde noget der manlgede, selv de bagudvendte sæder er med, hvilket  jeg er slemt glad for, da jeg glemte at hive ungernes barnestole ud af bilen da jeg afleverede den :-)

Er der så, så stor forskel på min egen og lånebilen at den er  300.000 kroners mere værd for mig?

Nej, det tror jeg egentlig ikke, jeg er stadig glad for at jeg ikke købte hverken P eller + til min egen bil, det eneste jeg måske nok har bekræftet mig selv i, er at jeg tror jeg skal have et sæt 21" fælge til foråret. Nu har jeg kun kørt rundt i KBH uden de helt høje hastigheder, men ser da frem til motorvejen hjem til Jylland i morgen i bilen, så jeg kan mærke forskellen i lyd på 21" kontra mine normale 19", men indtil videre synes jeg ikke der har været den stor forskel.

Jeg lagde mærke til at den ved 90% typical lader til en del flere km end min egen, den lå på omkring 360km typical, det er 18km længere end min egen!

Og jeg tvivler meget på der er kørt ret meget pænere i en sådan lånebil end jeg gør i min egen bil, specielt ikke når jeg kigger på fælgene hold da op de er ridsede næsten hele vejen rundt på alle 4 hjul...

Men positivt at jeg efter 7 måneder i bilen stadig ikke synes en P85+ havde været et bedre valg, og stadig er godt tilfreds med de tilvalg jeg har gjort, Havde det været en P85D havde sagen måske været en helt anden, men det finder jeg vel ud af om yderligere 30.000km når motor skal skiftes igen ;-)

/Martin

Niels
Niels Nov 3 '14

Helt enig i at deres låne biler er lidt slidte - jeg lånte en P85+ da min lige har været til det årlige service. og var meget glad for at komme tilbage i min egen - kan ikke helt forstå at du gerne vil have 21" - jeg syntes tydeligt at "affjedring var dårligere og hjul hoppede mere i luften samt en del mere rumlen - dette tilskrev jeg 21" hjul som jog også har en højere vægt. både låne og min egen har luft undervogn så det er det samme.

Først troede jeg også at Lånebilens Hifi var defekt da lyden fra baghylden lød helt forkert - indtil det slog mig at Dolby var sat "on" . for gudskyld husk at slå det fra hvis I vil have ordentlig lyd.

Mht. km forskel mellem din og låne bilen så tag det helt roligt. Det skyldes Software version som den kørte på  - den seneste version fjerner ikke kapacitet fra batteriet, ,men "flytter" en del til under "0" km mærket. dvs. alle biler kommer i fremtiden til visuelt at indeholde færre km. i praksis kan de dog stadig køre nøjagtig de samme antal km. - Dette er bekræftet at Tesla service. min gik fra 364 km til 353 km den nat den blev software opdateret. dvs ca. 10 km mindre i display.

Dette er naturligvis noget Tesla gør for at sikre at det som bilen viser også er helt realistiske km og at der stadig er noget i tanken når den viser "tom".

Kiefer
Kiefer Nov 3 '14

Niels: Det er måske samme lånebil vi har haft, en sort P85+. Lånebilen og min software er begge version 6.0, så den med batteriet og versioner er ikke helt gældende her, det burde jo være det samme.

Jeg har som sagt kun fået kørt lidt indre København i 21" udgaven af bilen, men har indtil videre ikke kunnet mærke eller høre den store forskel. Begge biler kører vist også på mere eller mindre slidte dæk, et sæt 21" lånedæk der har kørt 12.000km passer nok meget godt med slitagen af et sæt privatejet 19" helårsdæk, men er da lidt spændt på turen hjem i morgen ;-)

Niels
Niels Nov 3 '14

nope - jeg har været på 3 versioner af 6.0 og kun den sidste gav færre km. - jeg er så heldig at min tilfældigvis har været først på "listen" når de frigiver software :)

Kunne godt være den samme sorte p85+ med sort performance læder + carbon interiør - ikke lige min smag, men ved at andre syntes den er populær. 

Forummets indlæg er redigeret af Niels Nov 3 '14
Kiefer
Kiefer Nov 3 '14

Mine km er ganske langsomt røget ned, der har ikke været noget stort spring efter en softwareopdatering, der går 1-2km om måneden fra Typical Range, f.eks. er jeg fra oktober til november gået fra 344 til 342km, og det uden en softwareopdatering, jeg glemte selvfølgelig at høre dem ad nu hvor jeg var derude omkring Kens idé med at balancere batteriet...

Carbon interiøret er jeg heller ikke helt enig med mig selv om, men jeg kan godt se fidusen i at give det en omgang folie, om det så er carbon look eller ej, jeg kan konstatere at små fusser ridser kopholderne...

/Martin

TwoChops
TwoChops Nov 4 '14

Hej venner!

Fandt lige denne test af P85D. Spændende læsning.

http:///...l_s_p85d_first_test/

FrederikC
FrederikC Nov 4 '14

Vi har snakket om det tidligere, men se her hvor lidt frunk der er tilbage:

http:///...t_test/photo_21.html

DeaconWP
DeaconWP Nov 4 '14

Ja, jeg har altid troet, at det kun var selve det lille rum der ville mistes. Men det ser da ud til, at bagvæggen også er rykket ca 6 til 10 cm fremad. Så det er en del liter der mangler.

Larsen
Larsen Nov 4 '14
Læste lige testen, og jeg elsker titlen på "vanvids knappen" det er sgu god værkstedshumor.
MS
MS Nov 4 '14

Ja - der er da godt nok meget der forsvinder af opbevaringspladsen foran. Med alt det jeg har foran ville det være et problem :)

Kiefer
Kiefer Nov 4 '14

Så fik jeg prøvet en længere tur hjem i den låne P85+ jeg har fået stillet tl rådighed, synes ikke rigtig jeg kan høre der er forskel i støj på 21 og 19" fælge og dæk, den var en anelse mere livlig med bagenden på nedkørsler til motorvejen, men ellers var der ikke den store forskel, bilen har selvfølgelig lyspakke, det er efter min mening spild af penge, ja der er lys i dørene, men altså...

Den støj der er fra dækkene vil nok kunne fjernes lidt med lidt støjdæmpning i dørene og trunk, det tivivler jeg på de selv har forsøgt sig med ;-)

Tågelygter foran har den selvfølgelig også, det kunne jeg måske godt have tænkt mig at have haft med også, de giver faktisk et ret godt lys i forhold til hvad jeg har oplevet på mine tidligere biler.

Men det har da været sjovt at prøve en bil, hvor alle optioner er klikket af, tror ikke der er nogen der mangler.

Nå ja og så skal det lige siges at med nyeste software jeg lagde på bilen i nat, der lader den ved 90% typical range til 358km, det er så bare 16km længere end mine 342km :-/

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 4 '14
krabbe
krabbe Nov 5 '14
Er der samme str frunk på S85D og P85D

DeaconWP
DeaconWP Nov 5 '14

Det vil jeg forvente der er, da der er ca samme størrelse motor i forenden af de to modeller.

Kigger du på konfigurations siden, sker der ingen ændring i aftegningen af den forreste motor, når du med tilvalgt Dual Drive skifter imellem S85D pg P85D.

Endvidere er der kun beskedne 25 KW forskel i motor størrelserne på de to valg.

Så jeg forventer de vil bruge samme Frunk "æske" til de to modeller.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 5 '14
krabbe
krabbe Nov 5 '14
Hmm.

Så kan jeg godt afbestille den fine frunk taske og bagage net
Er der nogen der ved hvor liter mindre frunken bliver på en D (ifht uden D ? )
KS
KS Nov 5 '14

Med D så er der intet rum bagerst i frunken, så taske ikke nødvendig her.

FrederikC
FrederikC Nov 6 '14
Så blev der da lige skåret på mulighederne under bestilling hen over natten, også nogle farver er forsvundet.
PerPower
PerPower Nov 6 '14

Ja, og det er ikke længere muligt at få taget i sort, ej heller læder/alcantare sæderne.

Forummets indlæg er redigeret af PerPower Nov 6 '14
SQLCPH
SQLCPH Nov 6 '14

og det er ikke længere muligt med Dual motor på S60. Det tyder på at de vil produktionsoptimere så de kan få bragt backorder ned inden D skal produceres

TwoChops
TwoChops Nov 6 '14

Er virkelig blevet umoderne med min grønne P85. Måske man skulle købe en ny P85D. - Og selvfølgelig beholde den "gamle" som kuriosum ;-)

Sider: 1 2 »