Loading...
dk

Udskiftning af 12 volt batteri - garanti? | Tesla Forum

MikkelHyldig
MikkelHyldig Mar 13
Jeg har fået en melding om at mit 12 volt batteri skal udskiftes. Jeg har fået en tid i slutningen af denne måned hos Tesla og med en besked om at garantien normaltvis ikke dækker dette...

Jeg kan læse under flere tråde at 12 volt batteriet er blevet udskiftet på garantien. Er der nogen situationer, hvor garantien ikke dækker, og er der nogen som kan hjælpe mig med noget “skyts”, som jeg kan bruge mod Tesla-manden?

Til info er bilen fra april 2016 og har kørt 55.000 km. 
Forummets indlæg er redigeret af MikkelHyldig Mar 13
Bianco
Bianco Mar 13

Umiddelbart så er fire års levetid normalt - i hvert fald for 12v batteri i en ICE... 

MOS
MOS Mar 13

I min gamle ICE holdt batteriet i 10 år, før det skulle skiftes. Jeg har for ikke så længe siden fået skiftet 12 V batteriet i min Tesla. Det holdt også kun knap 4 år, så det synes jeg ikke er ret længe. Desværre havde bilen kørt over 80.000 km, så den var uden for garanti. Hvis du stadig har garanti på bilen, ville jeg også klart undersøge og presse på for, om ikke det burde dækkes af garantien. Men om den holder i retten kan jeg ikke vurdere.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 13
HemligNemlig
HemligNemlig Mar 14
Jeg fik skiftet mit batteri på garanti uden problemer dog med bemærkning om at de ikke var glade for jeg havde fået monteret dashcam og det ville blive noteret så hvis batteriet døde igen skulle jeg ikke forvente det blev skiftet gratis. Det er nu over 2 år siden og der har ikke været problemer så tror bare du skal holde fast i at det skal dækkes af garantien evt henvis til de mange der skriver her at de har fået det skiftet. De kan jo ikke pludselig ændre betingelserne.
canel
canel Mar 14

den bemærkning om dashcam holder ikke.

fakta:
centerkonsollen bruger 20-30W i standbye.
dashcam bruger mindre end 5W
d.v.s. dårlig undskyldning, som nogle måske godtager.
her er data fra min manual:

MikkelHyldig
MikkelHyldig Mar 15
Tak for jeres svar so far :-)