Loading...
dk

Tesla Model Y tråden | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
MOS
MOS Mar 19 '20
Citat fra canel

og det er ikke i Canada de har størst tilisning. det er på vore breddegrader.
luften indeholder meget fugt lige over frysepunktet, men ikke ret meget når den kommer under frysepunktet. så bliver det meste til rim mm.
faktisk tiliser den mest ved 2-5 C,  som er alm. her.

I en bil tror jeg ikke, det bliver noget stort problem med 2-5 °C, medmindre man kører i døgndrift. Det kan godt være, at det er den temperatur, hvor luften indeholder mest fugt, som vil sætte sig som rim på fordamperen. Men så snart køreturen er slut og bilen parkeres, vil rimen jo hurtigt smelte igen.

Det værste scenarie er nok temperaturer lige under frysepunktet, hvor al den rim, der sætter sig på fordamperen vil blive siddende lige så længe der er frostvejr. Eller indtil den smeltes ved på en eller anden smart måde at tilføre varme aktivt fra bilens varmesystem.

Der er rigtignok ikke meget fugt i luften ved temperaturer på -30 °C. Men pumpen skal stadig arbejde mod en meget større trykdifferens i kølemidlet, så den vil miste en del af sin effektivitet, når det er så pivhamrende koldt. Men nok stadig lidt mere effektiv end en brødrister.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 19 '20
jramskov
jramskov Apr 1 '20

Sandy Monroe live teardown: https://munrolive.com/munrolive

First look er rimelig positiv, "fit & finish" er fornuftig, ikke mindst for en tidlig model.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 1 '20
Ice2EV
Ice2EV Apr 1 '20

Bemærker undevogn og skærmkanter ser ud til at være i ren plast og ganske helstøbt. Specielt ser hjulkasserne helstøbte ud, og ikke med kanter der kan fange kilovis af sand og salt.

Se video med beskidt front sekvens 00:51, der zoomes ind på forhjulene. Og det er tydeligt at specielt bagkanten af hjulkassen er godt lukket.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 1 '20
jramskov
jramskov Apr 1 '20

Der er lige kommet en video mere - der er nogle mindre problemer med frunk. Lidt noget sjusk virker det til, men helt sikkert noget de nok skal få styr på. Mon ikke nogen fra Tesla følger med og noterer hvad de finder af fejl :)

henrik_dk
henrik_dk Apr 2 '20

Hehe ja det vil da være noget nyt :-). Indtil videre har det da været benægt, benægt, benægt og så kigge den anden vej...

jramskov
jramskov Apr 2 '20

#46 Tjae...Elon har vist i et tweet hentydet til at Munroe vil blive imponeret over de forbedringer de har lavet.

Bloomberg har været forbi Munroe: https://youtu.be/Q594XSQ3GwM

jramskov
jramskov Apr 3 '20
Citat fra henrik_dk

Hehe ja det vil da være noget nyt :-). Indtil videre har det da været benægt, benægt, benægt og så kigge den anden vej...

High quality critical feedback from Munro & Co is much appreciated!”

https://twitter.com/elonmusk/status/1245855856559714306
NikolajK
NikolajK Apr 3 '20
Citat fra jramskov High quality critical feedback from Munro & Co is much appreciated!”   https://twitter.com/elonmusk/status/1245855856559714306

Nu bringer du vel ikke fakta på banen? Hvor frækt! 

jramskov
jramskov Apr 3 '20

Hehe - det var et perfekt timet tweet fra Elon må jeg sige :) Det var faktisk en noget ældre udtalelse fra Elon jeg hentydede til i mit tidligere indlæg. 

Munroe har åbenbart sendt en liste med forslag til forbedringer til Tesla efter de havde pillet Model 3 fra hinanden. Det tog Tesla vist gladeligt imod. 

RUNE2
RUNE2 Apr 3 '20
Quote from jramskov

Hehe - det var et perfekt timet tweet fra Elon må jeg sige :) Det var faktisk en noget ældre udtalelse fra Elon jeg hentydede til i mit tidligere indlæg. 

Munroe har åbenbart sendt en liste med forslag til forbedringer til Tesla efter de havde pillet Model 3 fra hinanden. Det tog Tesla vist gladeligt imod. 

Svjh har Elon sagt noget i stil med, at det er 100 gange nemmere at lave en god bil, end at lave en fabrik, der laver gode biler.
Enhver forbedring skal passes ind i både produktionsprocessen, men også det efterfølgende vedligehold med reservedele (fremstilling+lagre+distribution) og værksteder, og evt. skal der foretages nye test af holdbarhed, kollisionssikkerhed, brandsikkerhed, el-sikkerhed, certificeringer, tilpasninger af software, m. m. m.
jramskov
jramskov Apr 3 '20

@Rune2: Det er sikkert rigtig, det er ikke uden grund vi sjældent ser nye massemarked bilproducenter dukke op, det er simpelthen utrolig kompliceret og svært.

bskaarup
bskaarup Apr 10 '20

Så er der kommet mulighed for anhængertræk (inkl. på performance) på den norske side

1600 kg 

500 nok dyrere end til model 3

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Apr 10 '20
Johannelund
Johannelund Apr 11 '20
Tjaa hvorfor bygge en fabrik i Eu for at lave en bil uden træk når nu kunderne ikke har en truck til det grove arbejde, og de konkurrenter som man kan sammenligne med har træk. Ja selv konkurrencen kan få Tesla til fornuft,
jramskov
jramskov Apr 11 '20

Indtil videre er Munro live videoerne ganske god reklame for Tesla Model Y, han har mange positive kommentarer og få negative indtil videre.

jramskov
jramskov May 6 '20

Seneste video fra Sandy Munroe hvor han er ude at køre i en tur i en Model Y: https://www.youtube.com/watch?v=bNxAn7H_Z2s

Et par citater:
"I will tell you I have already recommended you this 4-5 times". 

"I don't say this very often - I think you might be happy if you buy one of these".

rossoneris
rossoneris May 15 '20

Noget nyt om Tesla Y i DK stadig bliver her til sommer ?-  syntes ikke  jeg kan finde det store, men i de her Corona tider kunne jeg forestille mig det nok bliver skubbet

MikaelH
MikaelH May 15 '20
Citat fra rossoneris

Noget nyt om Tesla Y i DK stadig bliver her til sommer ?-  syntes ikke  jeg kan finde det store, men i de her Corona tider kunne jeg forestille mig det nok bliver skubbet

Model Y kommer til Europa når fabrikken i Berlin er klar. Det bliver realistisk set først til næste sommer, og her vil produktionen starte langsomt ud. Jeg anser det for urealistisk at der skulle komme meningsfyldte produktionstal før slutningen af 2021.

Hvornår bilen sættes til salg i DK afhænger nok primært af afgiftsforholdene. Her har regeringen meldt ud at de kommer med et udspil til sommer. Hvordan disse forhandlinger bliver påvirket af Corona er jo svært at sige. Men det er helt sikkert at det vil slå elbil-salget ihjel hvis det ikke kommer hurtigst muligt. 

Ice2EV
Ice2EV May 15 '20

Det virker til Tesla har været heldigere med at få startet produktionen op på Y end på 3.

Så Jeg kunne godt forestille mig den dukker op i en US produceret salgsvare inden Berlin spiller.

KimT
KimT May 15 '20

Hvis man ser videoerne fra Munro virker det som om de er ved at får styr på produktionen. Husker at det virkede som om der var mange lappeløsninger i den model 3 de skilte ad for et par år siden. Mener de snakkede om at det virkede som om de havde svejset div plader på rundt omkring for at forbedre sikkerheden (NCAP), og det i nogle tilfælde ikke virkede som et gennemtænkt produkt set ud fra et produktions synspunkt.

Det kunne være spændende om de forbedringer man ser i Y også er blevet implementeret i de 3'er der produceres nu. Men det kræver jo at de skiller en ny 3 ad.

For optimalt set burde mange af delene jo gå igen i Y og 3

jramskov
jramskov May 15 '20
Citat fra Ice2EV

Så Jeg kunne godt forestille mig den dukker op i en US produceret salgsvare inden Berlin spiller.

Det er bestemt muligt, men jeg tror ikke på det. Jeg tror de er gået efter at holde produktionslinien så simpel som muligt. Bilerne til Europa er forskellige fra de amerikanske modeller, så produktionen vil skulle modificeres for at producere dem. Jeg tror heller ikke de får de store problemer med at afsætte alt hvad de kan producere af Model Y på Freemont til det amerikanske marked.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »