Jeg er med på, at den stiger i sandsynlighed og får større effekt på præmien. Men hvis den i forvejen er forsvindende lille, så vil en lille stigning vel ikke betyde ret meget?
Teslas besparelse behøver ikke at stå mål med omkostningerne i tilfælde af en totalskade. Det er jo kun en brøkdel af bilerne, der bliver skadet og heraf en endnu mindre brøkdel, der bliver totalskadet.
Det er billedet i dag, men hvis parametrene for teknisk totalskade ændre sig fx mindre skader giver nu totalskade pga voldsomme omkostninger ved reparation i forhold til værdien af bilen.
At Tesla sparer penge er fint, men jeg tror det giver bagslag.
@jramskov - nej ikke i produktion i bil industrien og det tror jeg der er en meget god grund til, og det er ikke fordi der ikke er andre som har tænkt det eller prøvet det.
Jeg er sikker på at det teoretisk giver mening at have megacastings og strukturelt batteri, men nu er det jo ikke fordi vi ikke har haft behov for få skiftet batteripakke før eller oplevet store værkstedsregninger med mindre paneler der skal limes. På samme måde som nogle pære skift i forlygter kræver at kofangeren skal af, så sket det at udviklerne ikke tænker hele bilens levetid med i deres beslutninger.