Loading...
dk

Tesla Model Y tråden | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Ice2EV
Ice2EV Jul 9 '21

De ting jeg savner ved vores 3'er er en tomme højere og træk. Og så måske 2021 range, men det har ikke rigtigt haft noget at sige, idet jeg kommer direkte forbi Haverslev 35 km før hjem, hver gang der er langtur.

cth
cth Jul 10 '21

ioniq 5

https:///...p;utm_content=mail11

Vildgut
Vildgut Jul 10 '21
Citat fra cth

Er det en tungere bil, højere bil der forringer 0-100 tiderne?

Ioniq 5 400.000 eller model Y 500.000 ... kan de sammenlignes?

Er den længere rækkevidde i model Y 100.000kr. værd?

Hyundai... Eller tesla... Hvorfor kan apple tage mere for en mobil med samme specs som en Motorola fx. 
Vildgut
Vildgut Jul 10 '21
Hvis jeg stod og skulle købe ny bil idag ville jeg nok vælge model Y med 7 sæder fremfor en model 3.men da jeg har købt 3'eren for 2 år siden ser jeg ingen grund til at skifte nu... For så meget nyt er der ikke I Y fremfor 3... Tror dog nok den skal sælge godt, medmindre prisen bliver et issue... For den ender noget over q4, id4, enyaq, ioniq 5, ev6 osv.... Tænker ihvertfald om ikke andet at den nok skal kapre størstedelen af model 3 salget :) 
HrMogensen
HrMogensen Jul 10 '21

Citat fra Vildgut
Hyundai... Eller tesla... Hvorfor kan apple tage mere for en mobil med samme specs som en Motorola fx.  

Fordi softwaren er langt overlegen - også i flere år frem :) 

Ice2EV
Ice2EV Jul 10 '21

En ID4 med 4x4 og divere tilvalg der ligner en model Y koster så også 500+ inden man er færdig med konfigureringen.

Vildgut
Vildgut Jul 10 '21
Citat fra HrMogensen

Citat fra Vildgut

Just my thoughts :) 
Vildgut
Vildgut Jul 10 '21
Citat fra HrMogensen

Citat fra Vildgut

Der lavede jeg forøvrigt lige selvmål af dimensioner. Er dog enig i at teslas software er mange år foran de gamle legacy fabrikanter. 

Jeg sværger til Android... Men pointen var at Apple bare har en højere værdi i folks øjne, grundet forskellige parametre... Nogen mener overlegen software. Nogen æstetik, nogen sikkert brandet i sig selv... Og så er der måske nogen der ikke magter alle de muligheder en rigtig smartphone med android giver brugeren... Min mor foretrækker ihvertfald apple...:p

Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jul 10 '21
jramskov
jramskov Jul 12 '21
Citat fra Ice2EV

En ID4 med 4x4 og divere tilvalg der ligner en model Y koster så også 500+ inden man er færdig med konfigureringen.

Det har du muligvis ret i, men fakta er at du kan købe en konkurrent til Model Y der er 100k billigere. Ja, der vil nok mangle noget udstyr, men tror mange fint kan leve med det, ikke mindst når de kan spare 100k. 

Ice2EV
Ice2EV Jul 12 '21

Og så mangler den fortsat godt et sekund. Siger en der hidtil aldrig har følt han manglede acc, indtil jeg prøvede noget der sparker røv.

Forøvrigt ville jeg godt "nøjes" med del vegan leather seats, synes de vinyl sæder i sort er lidt trælse i sommer varmen, havde de så bare været perforeret som merc's, så havde det nok været noget andet.

jramskov
jramskov Jul 13 '21

Mener IONIQ5 har ventilerede sæder hvilket jo er noget du slet ikke kan få i Teslaen.

cth
cth Jul 13 '21
Citat fra jramskov

Mener IONIQ5 har ventilerede sæder hvilket jo er noget du slet ikke kan få i Teslaen.

------------------------------------------------------

Det er korrekt og er virkelig noget jeg gerne ville have, når nu man i Tesla er tvangsindlagt til lædersæder, som jeg hader. Sidder på håndklæde det meste af sommeren :-)

Findes vist kun i ultimate model til 425.000

Mener den nye model S også får det.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jul 13 '21
jramskov
jramskov Jul 13 '21

@cth: Ser ud til du har ret - man skal op i Ultimate modellen. Så vidt jeg kan se starter prisen på 400.000kr, men hvis man skal have f.eks. træk med og en anden lakfarve, så rammer man hurtigt 425k :)

Og ja, refreshed Model S og X har det på de forreste sæder. De måtte gerne komme med det til Model 3 og Y også - når man nu kan få det i konkurrende biler der er væsentlig billigere. 

cth
cth Jul 13 '21

Jeg skal ud og prøve den når den kommer.

Minusser jeg har hørt fra test er knapperne føles som noget der er købt på wish og den er kedelig/uinspirerende  at køre.

Det sidste skal dog prøves...for jeg ved ikke hvor mange tests jeg har læst, hvor tester går op i hvordan den kan tage et sving og en masse andre ting som sjældent int. den alm. forbruger.

Model S er jo heller ikke kendt for at være det ypperste inden for kørsel.

men jeg har intet at udsætte på den.

JSH
JSH Jul 14 '21
Citat fra cth

Jeg skal ud og prøve den når den kommer.

Minusser jeg har hørt fra test er knapperne føles som noget der er købt på wish og den er kedelig/uinspirerende  at køre.

Det sidste skal dog prøves...for jeg ved ikke hvor mange tests jeg har læst, hvor tester går op i hvordan den kan tage et sving og en masse andre ting som sjældent int. den alm. forbruger.

Model S er jo heller ikke kendt for at være det ypperste inden for kørsel.

men jeg har intet at udsætte på den.

Jeg køber nok en Y’er, meeeen nok ikke før der kommer tyske modeller. Y’eren vejer det samme som en MS men kører 100 km kortere på en opladning. Mindre batteri? Gamle energi forbrugende motore?
Hvis jeg skal købe kineseren så skal der være free supercharging til 1 ejer, som jeg fik med til min MS, for at kompensere for den korte rækkevidde. 
Ellers venter jeg på Y’eren med længere rækkevide. 
Y’erne er “kun” 50000 dyrere end 3’eren for man skal sammenligne de 2, 4WD. ;0)
jth
jth Jul 14 '21
Model 3 og Y har ~75 kWh batteri. Der har aldrig været fri supercharging på 3 eller Y.

Jeg tror du kommer til at vente længe på en 100kWh Y med fri supercharging
MOS
MOS Jul 14 '21

Model Y er noget mindre i vognbunden end Model S, så der er naturligvis ikke plads til et lige så stort batteri. Men når Model Y fra Berlin kommer med 4680 cellerne er jeg lige ved at tro, de kan få plads til 100 kWh i Model Y. Det bliver i hvert fald tæt på. Model S med 4680 cellerne vil nok få omkring 130 kWh.

Om den så kommer med fri supercharging? Det gør den næppe.

Hvis den får bedre specs end i dag, kommer prisen nok også til at få et nøk opad. I hvert fald i en periode. Men produktionsomkostningerne bør gå ned, importtolden bortfalder og transportomkostningerne bliver meget lavere. Så der er basis for, at Tesla kunne skrue prisen en del ned, hvis de ville.

Baduser
Baduser Jul 27 '21

Kan det passe at Model Y LR fra Kina har det samme batteri type som model 3sr+ også fra Kina. 

bskaarup
bskaarup Jul 27 '21
Citat fra Baduser

Kan det passe at Model Y LR fra Kina har det samme batteri type som model 3sr+ også fra Kina. 

Ifølge denne artikel er det kun SR biler der har LFP batterier hvilket giver god mening da LFP batterierne fylder mere så det kun er i SR biler der er plads. Model Y SR sælges ikke i DK.

Ice2EV
Ice2EV Jul 27 '21

Har intet at have det i, men jeg tror model Y kommer med større batteri til samme pris som hidtil annonceret i Europa når Berlin kommer i drift.

Eks 82 eller 85 kW batteri. Så den matcher 614 km som i model 3 eller 652 km som i model S.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »