Loading...
dk

2 biler på et rødt cee 16A | Tesla Forum

PEL
PEL Mar 14 '20

Med en modificeret Harald-Nyborg box kan jeg nu lade en Model S via UMC med 2 faser og en ZOE via mormorlader med 1 fase.

Ifølge hvad jeg har set på skrift skulle Model S UMC fra 2015 kun virke med 1 ELLER 3 faser ?

Men er denne løsning ellers iorden at bruge?    
(jeg ikke elektriker) 
bortset fra at den virker 
NB UMC ser kun 2 af faserne.

mvh Poul Erik

Forummets indlæg er redigeret af PEL Mar 14 '20
MOS
MOS Mar 14 '20

Som jeg forstår det, så har du modificeret boksen ved at frakoble den ene af de 3 faser til det røde udtag, så Tesla UMC kun har forbindelse til de 2 faser. Den 3. fase er så den, du bruger til Zoe mormor-laderen. Hvis det er korrekt forstået og der ikke tilsluttes flere strømforbrugere, så burde der aldrig kunne trækkes mere end 16 A på en hvilken som helst af faserne. Og så burde det ikke kunne give problemer.

Jeg synes, løsningen virker smart og jeg har da også selv haft samme idé, omend jeg ikke har behov for at lade to biler på samme tid.

N.B. Jeg er heller ikke elektriker, så tag ovenstående med forbehold. Måske en elektriker her på forum kan sige god for løsningen?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 14 '20
PEL
PEL Mar 14 '20

Ja korrekt tolket, UMC har fat i 2 faser og det er kun UMC der ser disse 2 faser.

mvh Poul Erik

CanEl
CanEl Mar 14 '20

det er ok.
jeg går ud fra at du har frakoblet den ene fase i det mellemled, du bruger på foto, som så kun går til 230V udtag.
hvis korrekt, bør du mærke enheden med oplysning om 2 faset output.
fra en ellektrikker.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Mar 14 '20
PEL
PEL Mar 14 '20

Er “2 faser” på dymo  ok? 

mvh Poul Erik

CanEl
CanEl Mar 14 '20

jeg ville skrive:
obs. kun 2 faser + nul